◈Bab 50 [S]◈

191 25 0
                                    

London Bridge Hospital

Masing-masing berdiri untuk menunggu keputusan daripada doktor. Wajah mereka terpampang risau, menahan takut dan menahan tangis.

Wow bro, jarang ada brader menangis sebab perempuan ni. Haa, ni lah kena hargai.

Doktor perempuan yang bertag nama 'Sunny' itu keluar bersama dua jururawat di belakang. Sempat juga mereka berbual seketika sebelum doktor wanita itu tersentak melihat para jejaka malaya di hadapan matanya.

Wow, mesti terpesona kan. Banggalah kut sebab banyak pelawat pesakit dia kali ni lelaki.

Tepuk sikitlah. Bagi penghargaan *tepuk tangan*.

"What about those doctors?" Soal Arden, memandang Doktor Sunny dengan tatapan berharap.

Janganlah ada yang mati kali ni. Huhuhu, mampus author kena pujuk diorang untuk terima hakikat.

"Their condition is fine. Only a few of them suffered serious injuries. Urm, their name is, errh. wait, I recall my dialogue." Doktor Sunny mengetuk kepalanya menggunakan pen berkali-kali.

"Ish doktor ni, taulah watak sampingan, janganlah kasi long scene untuk dia je" Gombus berbisik kearah Fikri tanda tak berpuas hati.

Alaa korang ni, memang sukalah cerita ni nak habis. Hish, mesti korang nak happy ending kan?

"Oh, their names are Alice, Ellysa, and Abelyn!" Sambungnya dengan nada ceria.

"Haa, kan doktor ni attention seeker reader." Kali ni, Khairul pula mengikut mengumpat dengan nada meluat.

Hish, tak layak buat laki. Ihhh.

"However, Stefanny needed surgery as she was seriously injured. If possible, we would need a heart donor for her or other else, her percentage for living very thin." Terangnya dengan nada tenang.

It's your fault for taking her to the hospital too late." Sambungnya dengan nada menyindir.

"Ish doktor ni, main sindir kita pulak. Aku yang fail English ni boleh faham kut. Taulah muka aku ni malaya sangat. Korang punya benua tu kecik je dari benua kami" Qairul bersuara menyampah lalu menjulingkan matanya.

"Doctor!" Farhan memanggil dengan mengejut.

"Yes?" Sahut Doktor Sunny sepatah.

"Let me be that donor!" Ujarnya dengan nada yakin.

"Woi, gila ke apa?! Kalau boss tau kau penderma, mati kami kena hadap depresi dia tiap hari!" Marah Gombus dengan nada tidak puas hati.

"Aku tak benarkan!" Bantah Fauzy dengan keras.

"Aku pun!" Sokong mereka semua sebulat suara kecuali DEXSAA.

Masing-masing masih terdiam dengan keputusan mengejut Farhan yang rela mengorbankan nyawanya untuk ketua mereka.

Tetapi dalam masa yang sama, DEXSAA masih tenang menyelesaikan konflik mereka dengan teknik, 'Soal Lagi?'.

Ehh, clićhe ek.

"Well, if you want more info, you can come to my office. I'll be back." Ujar Doktor Sunny, sempat mempamitkan diri untuk kembali ke pejabatnya.

"Doctor wait!" Xavier memanggil senada dan lantang.

"Yeah?" Sahutnya dengan nada ceria.

Taulah Xavier yang paling hensem dalam kalangan diorang semua. Tengoklah, dia anak cina.
Eh salah, tauke kedai gangster cina.

"What about the three patients?" Ethan menyoal dengan tatapan mata yang redup.

Oh Doktor Sunny, janganlah engkau tergoda! Takut kena lempang dengan Ev je tak lama lagi.

[S2] THE SONRAKI ✓Where stories live. Discover now