⭐️- 3 -⭐️
L u d v í k , o s o b n í m r a kJeden by řekl, že normální šestnáctiletý chlapec, ještě k tomu tak pohledný, jako Sirius Black rozhodně je, bude mít celé dny na práci něco jiného než neustálé kontrolování své mladší sestry. Tedy, kontrolování v Siriově stylu rozhodně nebylo starostlivé dohlížení na to, jestli ubohé Lyře někdo neubližuje, nýbrž on sám byl tím, kdo jí více či méně ubližoval.
Avšak tolik pozornosti, kolik jí věnoval za poslední týden, už bylo nejen Lyře, která mimochodem stále zůstávala blondýnou, ale i jeho kamarádům, podezřelé. Jindy se tenhle hormony rozbouřený Poberta spokojil se zakopávací kletbou, popřípadě starým dobrým mudlovským podkopnutím nohou, kdykoliv na svou drahou sestru narazil na chodbě, jenže tentokrát to už docela přeháněl.
Celý páteční večer strávil ve lví společenské místnosti shrbený nad pergamenem, do kterého si pečlivě zapisoval snad sto různých způsobů, jak Lyru ponížit. Když ho Peter vyzval, aby si s nimi šel zahrát Tchoříčky, lekl se tak, že udělal přes osmdesátý třetí způsob velkou kaňku. Chudáka Peta zpucoval na první dobrou, než pergamen s brkem a inkoustem sbalil a oddupal do ložnice.
Jeho typická Blackovská nátura zřejmě nemohla překousnout, že Lyra jeho malé pomsty přechází bez reakce, popřípadě všechny tyto nepříjemnosti dokáže otočit ve svůj prospěch, proto se rozhodl udeřit silněji. Ovšem tento jeho postoj nesdílel jeden hnědovlasý student, který shodou okolností byl jeho nejlepším kamarádem, a nejednou se mu už snažil ošklivé chování vůči vlastní sestře vymluvit. Jenže ať se Sirius snažil sebevíc, byl Black. A když si Black postaví hlavu, ani ránou tyčí do hlavy jeho názor nezměníte. I když jste jeho nejlepší přítel.
A tak v sobotu odpoledne, v průběhu jejich typické sobotní návštěvy čistě kouzelnické vesničky Prasinek, zatímco Remus odběhl dokoupit zásoby pergamenů, svolal Sirius poradu. Slavnostně se tyčil nad Červíčkem a Dvanácterákem, v jedné ruce svíral lahev s máslovým ležákem a v druhé rozevřený pergamen se sto důvody, jak znemožnit Lyru Blackovou.
V hostinci U Tří košťat byli jedinými návštěvníky. Venku panovalo počasí pod psa; už od rána lilo jako z konve, a někteří studenti dokonce po důkladné obhlídce počasí usoudili, že nemá cenu do Prasinek chodit, a jednoduše zůstali na hradě. Už se chystal přečíst důvod označený číslem jedna, ale přerušil ho zvuk zvonečku, jež upozorňoval hospodskou, že přichází hosti.
Do dveří se nahrnuli čtyři bradavičtí studenti, všichni promoklí až na kůži. Když si svlékali kabáty, Sirius ve dvou z nich poznal bratry Prewettovy, zatímco společnost jim dělali jeho dva mladší sourozenci. Nejstarší Black sevřel rty do úzké linky a s tichým zaklením se posadil. Nemohl přece v prázdném lokále rozkřikovat, co má na Lyru přichystáno, když sedí skoro u vedlejšího stolu, že?
ČTEŠ
Just Another Star In The Galaxy
ФанфикPojmenovali ji po nebeském souhvězdí. Po souhvězdí, jež se vztahuje k mudlovské báji o Orfeovi, největšímu hudebníkovi řecké mytologie. Appolón svému synu Orfeovi daroval lyru, aby svým zpěvem a hrou bavil a omamoval lidstvo, zvěř i přírodu. Orfeův...