🌟 - 12 - 🌟
( N e ) p ř á t e l s k ý r o z h o v o rDen před začátkem vánočních prázdnin měli studenti prodlouženou večerku - to aby si stihli sbalit všechny věci, než zítra nastoupí do expresu, který je zaveze zpět do Londýna. Byl poslední školní den před začátkem nového roku, a všichni si ho řádně užívali. Učitelé hned zrána vzdali veškerou snahu tu bandu roztržitých puberťáků cokoliv naučit, a místo toho jim naordinovali studijní volno. To ovšem všichni využili jakkoliv, jen ne učením. Většina bradavických žáků strávila část volného dopoledne i valnou většinu odpoledne sháněním svých triček, ponožek a nezabalených dárků, které však ani za Merlina nemohli nacpat do už tak ve švech praskajících kufrů. Ne všichni (a zvlášť studenti nižších ročníků) byli zběhlí ve zmenšovacích kouzlech, a jelikož jsou Prewettovic dvojčata hrozní samaritáni - a nebo prostě toužili po něčem sladkém na zub; otevřeli si ve vstupní síni expres balicí službu.
Zjednodušeně to znamenalo, že si tam dostrkali velký stůl, za kterým za menší úplatu v podobě sirupových košíčků, borůvkových muffinů nebo nadýchaných kremrolí, s významným výrazem ve tváři párkrát mávli hůlkou, načež nadšenému prvákovi předali zabalené zavazadlo.
Jenže brzy je to přestalo nudit; a nebo byli zkrátka přejezení dosytosti. Zkrátka a dobře zavřeli svůj krám a odebrali se na krátkou odpočinkovou pauzu. Očividně však moc neodpočívali, neboť se brzy vrátili zpět, naverbovali studenty napříč všemi ročníky a vyhlásili sněhovou válku. Zkrátka a dobře - v Bradavicích to vypadalo jako v blázinci. Učitelé už dávno rezignovali a raději se zavřeli ve svých kabinetech, úspěšně ignorujíc výskot studentů i Filchovy hlasité výhružky, že všecky ty všiváky pověsí za uši do průvanu.
Lyra měla celý den hlavu jako střep. Už od rána poslouchala všechny ty cácorky, které štěbetaly o tom, co si přejí najít pod stromečkem, nebo jakou romantiku zažijí, když půjdou se svým vysněným chlapem na svařák na náměstí. Navíc měla neustále za zadkem Reguluse, který byl celý nadšený, že nemusí vánoční svátky strávit na Grimauldově náměstí.
K Lyřině velkému překvapení totiž Prewettovic nabízená výmluva opravdu zabrala. Walburga na Reggieho dopis plný stížností na to, jak málo času mají s Lyrou na přípravu k NKÚ, reagovala psaním, ve kterém dvojčata vybízela k tomu, aby přes vánoční prázdniny zůstala ve škole a poctivě se připravovala na nadcházející zkoušky. Ačkoliv se Lyra častokrát neztotožňovala s názory, jež manželé Blackovi zastávali a dokonce veřejně hlásali, na správné vzdělání svých dětí vždy dbali - ať už se jednalo o Lyru, Reguluse nebo Siria, ke kterému Walburga pociťovala čím dál tím větší zášť. Nebo alespoň tak to Lyře připadalo.
Jelikož tak Lyra nemusela shánět své ztracené svršky nebo si na poslední chvíli balit zavazadlo, mohla po večeři nerušeně vyklouznout z hradu. Ačkoliv se už dávno setmělo, měsíc, jež byl skoro v úplňku, zářil tak jasně, že nemusela použít svou hůlku, aby viděla, kam šlape. I tak ale nešla daleko. Přeci jenom se nechtěla vydávat na dlouhé procházky, stačilo se jí jen nadechnout čerstvého vzduchu a nemuset pár minut poslouchat zbytečné řeči o tom, jak si kdo bude užívat vánoční svátky.
ČTEŠ
Just Another Star In The Galaxy
FanfictionPojmenovali ji po nebeském souhvězdí. Po souhvězdí, jež se vztahuje k mudlovské báji o Orfeovi, největšímu hudebníkovi řecké mytologie. Appolón svému synu Orfeovi daroval lyru, aby svým zpěvem a hrou bavil a omamoval lidstvo, zvěř i přírodu. Orfeův...