Lyset av det gyllne bålet var sterkere. Folkene rundt meg kunne jeg se klart nå. Synet av dem var skrekkelig. De var innskrumpende og tørre. De hadde en ekkel mørk, gråfarge. Stønnelyder var overalt. De gyllne sjalene rant ut av dem og sluttet seg til flammen som vokste og vokste. Kvinnestemmen kom igjen, men jeg var for opptatt til å se rundt meg til å høre etter. Latteren kom høyere denne gangen. Alt dette gjorde meg trist, jeg vet ikke hvorfor, men jeg brast ut i gråt på stedet. En siluett nærmet seg flammen, så... gikk alt opp i flammer. alt ble blennede lyst.
Jeg hev etter pusten min. Smerten rev og slet inne i meg. Jeg skrek så høtyt at det lagde ekko. Jeg rullet rundt og klemte meg selv hardt. Jeg holdt ikke ut! smerten spiste seg innenfra og ut. Det føltest ut som om etsende gift strømmet i årene mine. Hjerteslagene dunket i ørene mine. Jeg prøvde å skrike mer, men halsen min var sår og raspet. Jeg kjente klærene mine bli klissete. Blod! jeg rullet rundt i massevis av blod. Jeg hylte. "Lucy ro deg ned" sa en skjelvende stemme. Jeg klarte ikke å svare, smerten var for stor. Jeg begynte å hyperventiliere. Pusten min gikk ut og inn, ut og inn, ut og inn.
Armer la seg over meg og holdt meg stille. Jeg skrek så høyt jeg kunne. En svart gugge ble helt ned i hlsen min. Armene slapp taket da jeg spant rundt og kastet opp. Alt var så grumsete. Jeg kunne se rødt, rødt overalt. Hva var det som hadde skjedd?! Jeg la armene mine rundt meg selv og vugget frem og tilbake. Dette skjer ikke. Dette skjer ikke. Dette skjer ikke.
Jeg hev opp en ny spy posjon. Smaken satt fast i gallen min. Jeg var livredd. Hva skjedde?! En sulten søvn hev seg over meg og slukte meg. Jeg tippet på siden og landet på bakken med et "plask". Alt var rødt. Hvorfor skjer dette?! Hvorfor?!
Søvnen grep meg og alt svartnet. Bilder fløy gjennom hodet mitt som en storm. Jeg så bildene et for et. Jeg klaret ikke å følge med. Alle bildene ble en grumsete kaskade av farger. alt ble mørkt. Alt sammen svartnet for meg.
Jeg åpnet øynene. Jeg så opp, en himmel snøhvit og uten en sky og se. Jeg så ned et svart hav, det gikk nedover i uendeligheter. Jeg så rundt meg, det var ingen andre enn meg. Jeg så ned krusningene på det mørket havet lekte seg rundt om føttende mine. Jeg begynte å gå. Jeg hadde ingenting annet å gjøre.
Jeg gikk og gikk til all evighet.