CHS 1

5.8K 103 3
                                    

  "wey game kau bile?" soal Natrah yg menghulurkan air botol kepada aku dan duduk di sebelah aku.

  "next week" balas aku sambil menerima air yg dihulurkan.

  "hahaha goodluck. Eh kau buat betul betul selection Malaysia ni. Bukan senang tau. Cosh target kau dapat wakil Malaysia tau." kata Natrah. Aku diam sejenak.

  "Yah aku tau. Doakan aku beb. Nk berjuang sebagai pesilat ni bukan senang beb" bls aku. Yah aku pesilat. Pesilat sepenuh masa. Dah lama jadi pesilat negeri Johor. Tp belum berpeluang wakil Malaysia. Byk bnda yg halang aku tuk wakil Malaysia. Pernah sekali tu aku sepatutnya menang game tu. Tp disebabkan wasit(juri) dibayar untuk kalahkan aku. Thats why aku tak dpt wakil Malaysia. Tp peluang kali ni aku takkan lepaskn mcm tu je. Dh 3 bulan aku training tanpa henti takkan aku nak lepaskn je mcm tu.

  "hati hati beb. All the best" kata Natrah. Aku yg sedang berjalan beredar dari situ menoleh memandangnya semula. Senyum dan

  "thanks" aku mula melangkah kaki ke arah rumah sewa aku. Rumah dengan tempat latihan tak jauh pun. Jalan kaki pun boleh.

   Nama aku Fatin. Pesilat sepenuh masa. Family? Ya family aku kaya raya. Diorg pun tak kesah aku buat ape. Aku stop belajar masa umur aku 16 tahun. Sebabnya aku nak teruskan kemahiran aku dlm silat. Sekarang umur aku 21. Aku mula silat ni masa umur aku 13 tahun. Form 1. Family aku mmg support aku. So masa umur aku 18 tahun lagi aku dah duduk rumah sewa ni. Duit bulan bulan parents aku hulur masuk dlm bank. Aku tak ade masalh family pun tp parents aku busy kerja la. Takde mase untuk ank ank. Sokay aku dah biasa. Adik beradik aku ade 3 org. Aku ade abg sorang dan adik perempuan sorang. Aku byk ikut abg aku. Pape memang ngadu kat dia. The best brother ever. Dia tak pernah tak support aku. Aku syg dia doh. Abg aku kerja dengan papa dekat syarikat papa. Adik? Hm dia mmg pentingkan pelajaran dia. Pandai la katakn. Alah PT3 aku dulu pun 9A 1C juge. Cikgu ramai kata aku ade potensi nk jdi student cemerlang tp aku tak nak. Malas nak berbangga dengan benda tu. Sebab bagi aku benda tu remeh. Sakit otak fikir. Hahahah so readers jgn la ikut aku ye.

  Adik aku ni pndai namati. Lagi pndai dari aku. Exam dia semua straight A. Haha bagus dia ni. Cerah masa depan. Tp dia ni lagi la suka buat hal sendiri. Bukan apa. Dia akan habiskan masa sunyi dia dengan buku buku buku dan buku. Ceh aku pulak naik rimas. Walaupun kami duduk asing asing. Tp kdg kdg aku balik rumah mmg dia tengah study pun. Aku rapat dengan adik beradik aku. Pape nk hang out ke ape ke g vacation ke ape ke. Diorg confirm onzz.

   Okeh berbalik ke cerita pasal aku. Aku single ceh tiber😂. Dah 4 tahun aku duduk rumah sewa ni. Sorang. Takde patner pun. Saje. Malas.

   Next week game aku kat Negeri 9. Memang aku dah prepare habis dh tuk game ni. Berat pun memang aku dh bagi in. So hah just ready tuk game je. Doakan aku💞.

--------------

Okehhh how? Ceh baru permulaan. Kausabajap aku bg gempak nnti.. Okey? Jgn lupa vote and comment. Follow my account💞

Cinta Hanya Sementara✅Where stories live. Discover now