Atiyyah pov...
Hubungan aku dengan family aku dah baik. 5 tahun aku tahan diri dari munculkan diri. Akhirnya, semua ni dah berakhir. Aku suruh abang balik and rest. Biar aku yang jagakan Fatin dekat hospital.
Maafkan akak, Fatin. Ada sebab kenapa akak tinggalkan family dulu.
Flasback...
"king. Kau kata nak bagi habuan dekat aku kan? Aku dah settlekan budak tu last week. Habuan aku mana?" soal aku. Ceh. Lupa janji pulak.
"hey Atiyyah! Kau tu hamba abdi aku je tau! Sedar diri sikit." balas King. Eh bengang pulak hati aku. Pantas pistol yang aku letak di sebelah pinggang aku, aku ambil dan tembak tepat ke arah dada kiri King. Heh. Cabar aku lagi. Anak buah dia yang lain pantas mengejar aku. Aku tak faham la. Gangster tapi tak pandai pakai pistol ke?
Sorang sorang aku tembak. Ramai yang mati. Ceh. Tak pro langsung. Phone aku buka dan cepat aku mendail number polis. Satu das tembakan mengenai kaki kanan aku. Tak gune! Aku membalas tembakan dan padah yang orang tu dapat. Hey. Orang bagi hidup nak mati juga. Semua dekat situ yang tinggal hanya jasad yang dah tak bernyawa. Gangster tapi lemah. Puihh.
Aku melangkah terhinjut hinjut ke arah king. Aku dapat rasakan yang dia hidup lagi. Aku menarik kolar bajunya.
"ni kau kata anak buah kau pro? Lemah ada la. Eh kau dengar sini eh! Jangan pernah kau ugut aku pasal family aku dah! Aku dah settlekan budak budak yang kau suruh lepas tu sekarang kau mungkir janji?! Heh. Kau main game ni dengan salah orang la. Cuba lagi lain kali kalau kau hidup lagi la. " kata aku. Tak lama lepas tu bunyi siren polis kedengaran. Aku pantas melarikan diri. Sebelum aku pergi. 2 das tembakan aku lepaskan lagi ke arah King. Sebab kau la aku kena buang family. Tak gune!
End flashback...
Nafas berat aku lepaskan. Memori hitam yang aku tak nak ulangi lagi. Kini mata aku tertumpu pada Fatin. Hm. Aku pelik la kau ni, Fatin.
Boleh jatuh cinta dengan Riana tu? Haha. Tapi aku tahu. Tu bukan salah kau. Tak apa. Aku faham. Tangan dia aku genggam erat. Tiba tiba tangannye tergerak sedikit.
Aku memandang wajahnya. Matanya perlahan lahan dibuka.
"aku dekat mana ni?" soal Fatin.
"kau dekat hospital. Dah baring. Kau kena rest." balas aku. Kini mata dia memandang aku. Wajah dia memang nampak jelas hairan dengan keberadaan aku di situ. Aku mengusap kepalanya. Masih bersyukur yang aku masih boleh bercakap dengan dia depan depan macam ni.
"akak? Kau.. K-kau buat ape?" suara dia tersekat sekat.
"suda la. Jangan fikirkan sangat. Kamu kena rest okay." balas aku. Aku terus memeluknya. Dia membalas pelukan aku erat. Air mata dia mengalir. Lama kami tidak berjumpe. Sebenarnya aku selalu je perhatikan dia. Cuma dia je la dah lama tak nampak aku.
"dah. Rest okay" kata aku lagi dan meleraikan pelukan. Dia memegang tangan aku erat. Air mata dia masih mengalir.
Aku menyeka air matanya. Aku bersyukur kami masih boleh berjumpe. Perasaan ni Allah je yang tahu.
Pintu diketuk dari luar. Satu susuk tubuh masuk. Aku dan Fatin memandang ke arahnya.
"oh ni Riana?" soal aku. Haha. Aku dah tahu dah. Muka agak terkejut jugak la nampak kami berdua.
"dah. Jangan terkejut sangat la. Aku twin Fatin. Aku tahu dia tak pernah cerita pasal aku dekat kau. Sorry la buat kau terkejut sampai macam ni. Duduk la." tambah aku lagi.
"mana akak kenal Riana?" soal Fatin. Aku bangun dan duduk di sisi katil.
"banyak lagi benda yang akk tahu. Lagi lagi dekat toilet Airport dengan dekat rumah Riana semalam." balas aku. Lagi terkejut la Fatin bila aku cakap macam tu.
"tak. Aku tak judge pun. Aku tahu semua benda. Dah la. Aku tinggalkan korang berdua. Tapi. Jangan lebih lebih eh. Aku nak turun bawah beli makan." tambah aku lagi bila aku dah dapat rasakan situasi awkward di situ. Aku melangkah keluar dari bilik.
Fatin pov...
Aku tak tahu nak terkejut atau apa sekarang. Kak Atiyyah tahu semua benda? But how? Ah nanti la aku tanya dia.
" aku nak mintak maaf pasal apa yang dah jadi." kata Riana. Aku memandangnya. Hm. Rasa sayang ni kuat tapi aku tak boleh berjuang untuk ni.
"aku dah lama maafkan kau. Aku just nk kita lupakan semua ni. Mulakan hidup baru. Btw. Mana kau tahu aku masuk hospital?" soal aku.
"Amira bagi tahu. Tu yang aku terus datang ni." balas Riana. Hm aku dah agak dah.
"Riana. Kita lupakan semua ni okay? Buang perasaan tu jauh jauh. Perasaan ni kalau kita berjuang untuk nya pun tak ada guna." kata aku lagi. Aku tahu sakit. Ye. Aku pun sakit tahan semua ni. Tapi.. Aku tak boleh. Aku tahu batas agama. Aku sedar.
"baiklah. Aku faham. Kita cuba ye. Get well soon. Jaga diri kau baik baik." balas Riana singkat. Dia terus berlalu keluar. Air mata aku mengalir. Tapi kali ni hanya sedikit. Sebab hati aku dah redha dengan keadaan. Aku tahu yang semua ni ada hikmahnya. Aku yakin ada yang lebih baik dari ni untuk kami berdua.
Riana pov...
Aku melangkah keluar dari bilik Fatin. Sebak aku tahan. Aku turun ke bawah dan ternampak kelibat kakak Fatin. Aku tak tahu nama dia.
"erm. Awak? Tolong bagi ni dekat Fatin boleh?" aku menyapa dia. Dia memandang aku. Heh. Muka sama. Twin la tu.
"apa kata kita duduk kejap." pelawa dia. Aku hanya mengangguk tanda setuju.
"oh ya. Nama aku Atiyyah. Twin Fatin. Thats why muka sama. Aku tahu pasal kau dengan Fatin ni. Aku pun terkejut jugak la. Tapi aku faham. Bukan saja saja Allah turunkan ujian macam ni. Kau yakinkan diri kau yang ada lelaki lebih baik yang boleh jagakan kau. Lupakan la Fatin. Agama melarang. Aku tahu pasal latar belakang kau. Kau memang lesbian kan? Tapi jangan risau. Aku tak judge. Jaga diri kau. Dekatkan diri dengan Tuhan balik. Aku yakin ada yang terbaik untuk kau. Aku tak marah kalau kau nak rapat dengan Fatin. Tapi bukan lah sebagai seorang yang lebih dari kawan. You know what I mean. Jangan terasa dengan kata kata aku ni okay? Cari la aku kalau kau nk sampaikan apa apa dengan Fatin. " tambah Atiyyah. Aku tak terasa pun. Cuma aku sedih. Semua yang dia cakap semua betul. Tak ada yang salah. Aku mengangguk. Aku bangun dan mula beredar. Mulai hari ni aku nak lupakan semua ni and mulakan hidup baru. Fokus pada belajar dan cari orang yang betul.
Thanks Fatin sebab hadir dalam hidup aku. Kau banyak ubah aku. Thanks sangat sangat.
YOU ARE READING
Cinta Hanya Sementara✅
Romance"Tak sangka hanya dengan 2 bulan perkenalan aku boleh jatuh cinta dengan dia.. Tp dia perempuan!!" Boleh ke jatuh cinta dengan perempuan doh??