CHS 19

1.5K 60 3
                                    


  Riana pov...

  Aku membuka mata perlahan lahan setelah badan aku digerakkan sedikit oleh Fatin.

  "dah sampai ke?" soal aku dalam keadaan mamai.

  "dah. Lama betul kau tidur ye. Hm. Jom." balas Fatin. Cepat betul sampai. Aku betul ni tidur mati. Haih.

  Aku mengemas sedikit barang barang aku dan bangun. Kami jalan menuju ke pintu utama Airport. Baru je masuk bahagian lobi utama tu media dah menyambut kepulangan kami. Haa ape lagi. Fatin dengan Rafiq la yang kena interview sekali lagi. Aku dan yang lain duduk dulu sementara menunggu.

  "okay semua kumpul dulu." kata coach setelah semuanya selesai. Kami berkumpul.

  "selepas hampir 2 ke 3 minggu kita. Berjuang bersama sama, akhirnya tamat pun game kita kali ni. Kepada yang menang, tahniah diucapkan. Anda dh berjaya harumkan nama negara kita di sana. Semua dapat medal kan? Haa bagus. Tahniah semua. Okay sebelum kita beredar balik ke negeri masing masing. Haa coach nk mintak Rafiq dengan Fatin untuk bgi ucapan sikit. "kata coach. Aku lihat Fatin. Fatin seakan akan menolak pelawaan coach. Eleh. Malu la tu. Tapi kena interview tak malu pulak. Ceh.

" Fatin, meh sini dengan aku lah. Haha. " kata Rafiq. Dengar jelas nada sakat Rafiq. Fatin pun hanya akur sahaja.

"okay assalamualaikum semua. Akhirnya habis pun game kita kali ni. Tahniah geng. Sebab semua berjaya bawak buah tangan balik Malaysia. Korang memang team yang boek. Sporting and sangat supporting. Ceh. Aku happy dapat satu team dengan korang. Lepas ni teruskan training. Kalau ada rezeki kita jumpe lagi. Okay? Itu je. Haa Fatin pulak. " ucap Rafiq.

"eh aku kena sekali ke? Bukan captain je ke? Haa ye la ye la. Assalamualaikum smua. Haa. Aku tak tahu nak cakap apa sebenarnya. Haha. Macam yang Rafiq cakap korang memang sporting and baik ah. Korang balik ni jaga diri. Teruskan usaha okay. Ha tu je kot. Terima kasih." ucap Fatin pulak. Malu malu pulak.

" okay kalau dah tak ada apa apa. Kita tunggu dekat depan tu ye. Saya tunggu sampai semua balik." kata coach. Kami berjalan menuju ke pintu utama. Kami bersalaman sebelum meninggalakan Airport.

"weh Nurul. Aku nak pergi toilet jap. Kalau ada sape sape yang nak balik suruh tunggu. Aku tak kira. Aku nak jumpe diorang untuk kali terakhir jugak." kata Fatin. Aku mendengar hanya buat buat tak dengar. Nurul hanya mengangguk.

  Fatin pov...

  Aku memasuki toilet paling hujung sekali. Toilet sekarang kosong.

"kenapa call aku? Aku dah cakap aku tak suka kau kan? Kenapa nak paksa aku? Aku tak suka kau. Okey?! Bye." satu suara dari luar toilet aku dengar jelas. Aku yang dah selesai terus bergegas keluar. Suara tadi macam aku kenal. Bukak bukak pintu aku nampak Riana. Eh. Sape yang call dia tadi.

" kau okay tak? "soal aku. Riana terus memeluk aku. Aku terkedu dan hanya membiarkan.

" aku okay. " balas Riana sambil memeluk aku. Riana melepaskan pelukan kami. Tapi sesuatu yang tak aku jangka berulang kembali.

  Riana mencium bibir aku untuk kali ke 2. Aku tak membalasnya.

  "tolong la. Kali ni je." bisik Riana. Tak tahu kenapa dengan bisikkan tu. Aku hanya akur dan membalas ciumannya.

  Aku tersedar dari dibuai nafsu. Aku menolaknya perlahan.

  "salah ni Riana. Kita tak patut buat macam ni." kata aku. Cuba menolaknya kali ini.

  Kringg!!

  IPhone aku berbunyi. Skrin tertera nama abg. Aku mengangkatnya.

  "ha okay. Fatin datang sane." kata aku dan terus mematikan panggilan.

  "aku happy dapat kenal kau sebagai kawan. Apa yang kita buat di salah. Aku harap kau faham. Aku sayang kau. Tapi tak lebih dari kawan. Aku nak teruskan berkawan dengan kau. Tapi bukan dengan cara ni. Okay? Sorry" kata aku sambil memegang kedua dua bahunya. Aku terus berlalu pergi.

  Riana masih di dalam. Aku tak tahu apa nak buat sekarang. Hati aku sendiri pun hancur dengan kata kata aku tadi. Aku kuatkan diri dan teruskan melangkah ke arah rakan rakan ku yang lain.

  "weh Nurul. Abang aku dah sampai. Jumpe lagi nanti!! Baiii!!" kata aku selepas memeluk Nurul dan rakan perempuan ku yang lain. Aku menarik beg aku dan melangkah menuju ke kereta. Aku fikir biar la aku berehat di rumah papa dulu sebelum aku balik ke rumah aku.

  Masuk sahaja aku di dalam kereta aku melihat ke arah team aku yang masih menunggu. Sekilas itu juga aku nampak Riana.

  'maafkan aku Riana. Ada sebab kenapa aku buat macam ni.' kata aku dalam hati. Sakitnya aku tak tahu nak ungkapkan bagaimana.

Cinta Hanya Sementara✅Where stories live. Discover now