CHS 2

3.6K 96 2
                                    

  Riana pov..

  "Syikin. Boleh aku tengok senarai nama tu tak?" soal aku sambil berjalan melangkah ke arahnya.

  "ouh senarai nama competition ke. Ha nah" balas Syikin. Sebaya aku 19 tahun. Dia menghulurkan aku sekeping kertas.

  "ade yg padu tak?" soal aku risau. Mane taknye nk menang kot. Kne la waspada.

  "ala kelas kau tak de.. Memang kau ade potensi nak menang. Yg perlu risaunye aku. Sebab kelas A ade sorang budak Johor tu masuk. Last year nombor 2. Tu pun sebab wasit kene bayar. Tu yg dia bengang tu." ujar Syikin. Kini aku mula tertumpu pada senarai nama puteri kelas A.

"Yg mne satu?" soal aku mencari.

  "Ni ha Fatin Nur Alya. Bukan calang calang orang doh. Dia sanggup berhenti sekolah masa umur 16 tahun semata mata nk teruskan fokus dalam silat je tau." terang Syikin. Aku agak teruja dengan cerita Syikin ni. Waw berhenti belajar semata mata nk fokus silat je. Haha not bad.

"Dia keje ape?" soal aku lagi. Ceh byk soal juga aku ni.

  "Hahahha.. Orang mcm dia nk keje ape. Parents kaya. Takyah keje pun takpe. Tp dia mmg duduk sorg je kat rumah sewa dia. Fokas silat tiap tiap hari." kata Syikin. Aku hnya mengangguk tnda faham.

  "okey la aku nak smbung training. Kau nak balik kau balik la dulu." kata Syikin.

  "eh Syikin. Dia ade ig tak? Mne tau dia ade send video game dia sbelum ni ke dpt la aku baca game dia." soal aku.

  "ouh ig dia. Tak silap aku ftinliya__(bkn ig sbenrnya. Author saja letak ye.. Klu terkna ig spe spe tu nasib la ye😂) haa kot.. Try ah tengok." balas Syikin dan mula berlari lari anak keliling taman itu sambil earphone disumbatkan ke dlm telinga.

  "macam padu dia ni. Try la tengok" kata aku sendiri. Phone huawei (eh time ni huawei dh ok ye. Jgn kaitkan isu semasa) aku buka. Aplikasi instagram dibuka dan nama ignya aku cari. Oh yah ni kot.

  "Lawa." kata aku sendiri smbil tersenyum.

  "kau senyum senyum ape" kata Syikin. Lah dh abis satu round dia pusing. Aku hnya menggeleng.

  "aku balik dulu. Bye." kata aku smbil mengemas barang aku. Kaki melangkah ke arah kereta myvi milik aku. Alah tu je la mampu pun. Parents aku bukan org kaya. Enjin aku hidupkan dan kereta mula ku pndu balik ke rumah sewa aku. Haih penat.

  "awal kau balik" sapa Aisyah. Roomate aku. Sebaya juga. Dia dh keje. Keje syarikat ayh dia. Kami kenal dari kecil lagi so memang kami duk sekali la.

  "hah. Ntah la. Aku penat hari ni. Balik dari kelas tadi aku terus pergi training. Game next week doh. Kene la ready." terang aku. Aisyah mula melangkah dan duduk di sebelah aku.

  "hish kau ni. Tak sakit ke doh masuk silat tu? Aku tengok game kau pun tak lalu nk tengok lama lama. Klu aku kat tempat kau mmg aku kluar gelanggang terus." kata Aisyah. Aku gelak.

  "alah kau ni. Tak la. First first masuk memang la sakit. Lama lama biasa la." jelas aku. Aisyah hanya diam. Remote tv dicapai dan tv dibuka. Aku hnya memandang phone milik aku. Ye la. Tengok ig dia ni tak abis abis.

  "kau senyum senyum ape? Ade pakwe eh? Ke makwe?" tegur Aisyah.

  "hish mne ade. Aku usha ig dia ni ha. Padu bhai silat. Lawa bak ang." bls aku. Aisyah tahu aku lesbian. Tu pun sbb kantoi. Nasib baik la dia ni open minded skit. Tak kesah pun ape aku nk buat. Asalkan tak libatkan dia and menyushkn dia.

  "weh lawa yall. Okey ni mmg test kau. Tp tua dri kau 2 tahun la. Hahah goodluck la." kata Aisyah.

  "dia masuk game next week. So ade la peluang aku nk jumpe dia." kata aku. Aisyah hnya gelak je. Ye la. Kdg kdg angan angan aku tu hnya angan angan.

  "k lah aku naik atas dulu. Nk mandi pastu nk mkn. Lapar." balas aku dan mula melangkah naik ke atas ke bilik aku.

  "ha elok la tu. Dari tadi aku tahan hidung aku ni kau kat sini. Busuk" sakat Aisyah.

  "ok Aisyah ok" bls aku selamber dan terus blah naik atas.

-------------------

Okeh? Chill la. Baru pengenalan. Wat lek wat peace dulu. Ok? Jgn lupe nk vote ngn comment ye.. Follow acc saya juge.. Byee💞

Cinta Hanya Sementara✅Where stories live. Discover now