Fatin pov...
Aku melangkah masuk ke dalam hall. Baju sudah aku tukar dari awal. Warm up pun sudah. Apa nak jadi, jadi la. Asalkan aku akan menang game ni!
"Fatin. Game kau dengan aku ni VVIP weh. Masuk tv ni. Satu dunia tengok wehh! Goodluck" kata Rafiq. Malam ni tinggal game kami je. Aku hanya tersenyum. Alang alang dah masuk tv. Baik aku habiskan energy aku puas puas malam ni.
"Fatin, kamu okay tak? Rafiq bagi tahu kamu demam." soal coach. Aku pandang Rafiq. Rafiq hanya tersenyum.
"Saya okay coach. Jangan risau. Saya dah warm up dh dekat luar tadi." balas aku. Peluh di dahi mengalir. Semangat aku kali ni lain macam. Rasa macam nak K.O kan je pihak lawan ni. Tengok la nanti!
"okay la. Pergi ready. Lepas game ni. Game kamu tau." balas coach. Aku mengangguk.
"aku jadi pelepas kau." kata Nurul. Aku meliarkan mata aku mencari Riana. Ish ni mesti sebab aku salah cakap ni.
Tu pun dia. Main phone. Tak pandang aku langsung. Tak pe Riana. Aku buktikan dekat kau nanti.
"kau okay tak ni?" soal Nurul setelah aku hanya membisu.
"ha? Haa okay. Jom la ready." ajak aku. Aku dah tak sabar. Nama aku dipanggil dan aku bersedia di sudut. Seperti biasa aku membaca beberapa ayat lazim Al-Quran dan melangkah masuk dengan kaki kanan. Aku serahkan semuanya pada Tuhan.
Aku melangkah masuk dan mula mengambil tempat. Rakan rakan seperjuangan aku setia menyokong aku di luar gelanggang. Aku melihat sekeliling aku. Satu persatu aku perhatikan. Semua kata kata semangat yang pernah diberikan kepada aku semuanya berlegar legar kembali di kotak memori.
"kau boleh buat weh!" - Nurul.
"ingat impian kau!" - Rafiq.
"Mira doakan akak berjaya!! Fighting yaa!"-Amira
"kakak dah jauh sampai ke sini. Alang alang tu habiskan terus. Papa doakan kakak menang game ni okay! Goodluck!" - papa.
"adik abang kan kuat! Jadi, pastikan menang!" - abang.
"buktikan dekat aku yang kau boleh!" - Riana.
Semua ayat ayat tu bermain kembali. Menjadikan semangat aku menjadi lebih membara.
"mulai!" Jerit wasit petanda yang kami boleh memulakan perlawanan. Aku menarik nafas sedalamnya. Gerak badannya aku perhati. Setiap langkahnya aku teliti.
Dia menghampiri aku. Aku dapat rasakan dia ingin memulakan serangan. Front kick kanan dia serang. Pantas aku mengelak ke kiri dan melepaskan layang kaki kiri yang kuat. Terus aku mengambil langkah ke belakang sedikit untuk menjauhinya. Dia terdiam melihat tindakan aku. Kakinya sedikit pun tidak menyentuh body protector aku.
Dia mengambil nafas. Aku dapat rasakan yang dia tengah bengang dengan aku. Aku mengambil beberapa langkah. Dia menghampiri aku kembali. Kali ini dia hanya menunggu. Jadi aku memilih untuk memulakan serangan dahulu.
Kaki kanan aku mengacah seperti aku ingin menyepaknya tetapi tangan kanan aku yang mengenai body protectornya. Dia membuat serangan balas dengan melepaskan sepakan kaki kanannya. Pantas aku menangkap dan menjatuhkannya.
Semua orang menepuk tangan bersorak kepada aku. Screen besar terpampang jelas markah memihak kepada aku. Aku menarik nafas lagi dan mengambil tempat.
Baru sikit. Sabar kejap. Aku belum lagi nak bagi kau apa yang aku nak bagi. Heh.
Kali ini dia melangkah laju ke arah aku. Aku yakin yang dia tengah terburu buru nak dapatkan point. Sabar. Baru first round. Tenang.
YOU ARE READING
Cinta Hanya Sementara✅
Romansa"Tak sangka hanya dengan 2 bulan perkenalan aku boleh jatuh cinta dengan dia.. Tp dia perempuan!!" Boleh ke jatuh cinta dengan perempuan doh??