bab 1

278 9 0
                                    

"Aduh....aku dah lambat nk ke kelas...komfem kena marah dgn cg...andwae!!!" Aeri lari sambil melihat jam di tangannya.

BUK!

Aeri jatuh terduduk. Habis bukunya bertaburan.

"Aduh..."aeri mengerang kesakitan seketika. Aeri bingkas mengutip bukunya semula dan terus bangun.

"Maaf! Saya mintak diri dulu...anyong!!" Kata aeri yang tengah kelam kabut.

Seseorang yang dia langgar tadi hanya mampu melihat kelibat aeri yg dah semakin jauh. Seseorang itu melihat ke arah lantai. Iaitu tempat tragedi aeri jatuh tadi.

"Ouh...dia rupanya" kata seseorang itu sambil tersenyum. Dipegangnya satu keping gambar. Gambar siapa? Gambar aeri lah ape agi.

Seseorang itu tersenyum sinis dan masukkan gambar aeri ke dalam kocek seluarnya.

*aeri pov*

Aku berlari dengan pantasnya ke dalam kelas aku. Aku lari....lari...lari...dan lari....akhirnya aku tiba di hadapan pintu kelas.

Dengan lafaz bismilah...eh jap? Bila masa aku mualaf ni....maaf termengarut sekejap. Aku tarik nafas...hembus nafas. Kaki kanan aku mulakan.

"Saem! Maaf kan saya sebab masuk lambat ke kelas dan saya mintak ampun cikgu!" Dengan sekali nafas aku menerangkan penjelasan aku.

"HAHAHAHAHAHAHA!!!" Satu kelas ketawakan aku.

"Asal gelak?" Tanyaku.

"Kau ni kenapa aeri? Cikgu tak masuk kelas lah hari ni...gila ape?" Tanya so min kawan baik aku. Aku mengeras menjadi batu seketika.

"Hish!!!aku bagi kaki kang kat korang sorang sorang!!!!" Kataku sambil kedua dua belah tangan di dada, badan mengadap ke arah lain dan pipi dikembungkan.

"Alolololo....jangan ah majok..dah kau kelakar sangat...pastu comel pulk tu ^-^" kata so min.

"Mana yubi?" Tanyaku. Aku kena cari yubi! Kata nk jalan sesama pi sekolah tapi aku punya tunggu dia kat depan rumah sampai aku pon amik keputusan untuk jalan ke sekolah sorang sorang. Heh! Dasar janji konon.

"Tu ha...kat tempat duduk dia kat sebelah kau tgh tidur" kata so min sambil menunjuk ke arah yubi yang tgh nenyak di alam mimpi.

Oky tak pe...aku majok dgn dia! Tak nk layan dia!

*end aeri pov*

Rehat~

Aeri duduk di kerusinya sambil kedua dua tangan dilipat di dada dan mulutnya dimuncungkan.

Aeri ni kalau merajok ke hape ke semua yg dia buat kat muka dia semuanya nampak comel walaupun dia tgh nangis tapi kalau dia berperangai matang atau srious pon nampak comel.

"Aeri...kau tak nk rehat ke?" Tanya yubi di sebelahnya.

"Heh" bunyi aeri posisi tangannya di dadanya ditukar di pinggang dengan muncung bibirnya yg cute tu.

"Kau merajuk dengan aku ke? Aku ade buat salah ke?" Tanya yubi sambil memegang pergelangan tangan aeri.

"Heh" kepala aeri mengadap ke arah lain.

"Aeri....jangan lah majok...sorry...aku tau aku salah walaupon aku tak tahu ape salah aku" kata yubi sambil menghayunkan tangan aeri banyak kali.

"Heh" kali ni aeri mengadap membelakangkan yubi sambil tangan dilipat di dada.

"Haih...macam mana ni..."keluh yubi.

Tok! Tok!

"Ouck! Minju unnie!" Sapa yubi.

"X payah lah berunnie bagai...aku tua sebulan dari kau bukan setahun...kita sebaya oky" kata minju.

"Alaa...gurau tak boleh?...hahaha.." yubi dan minju gelak bersama.

Aeri memaling semula ke arah mejanya... dia menconteng buku latihannya menggunakan pensel. Nasib baik pensel kalau pen...ape kau nk jawab dgn cg kau nanti?

Minju menolak sikit bahu yubi.

"Aeri kenape?" Tanya minju.

"Hmmm...tah lah...aku rasa aku ade buat salah tu yg dia monyok" kata yubi.

"Ouh...." kata minju. Minju hanya mampu mengouh kan sahaja.

"Yow guys!" Sapa so min yang baru masuk ke dalam kelas.

"Yow!!" Balas minju dan yubi.

"Aeri kenapa?" Tanya so min pula.

"Tak tahu lah..." kata yubi dan minju serentak.

"HISH!!!! KAU MUNGKIR JANJI!!!!" Jeritan yuri yang garau comel.

So min,minju dan yubi terkejut sampai tutup mulut guna tangan. Aeri meletakkan kepalanya di atas tangannya seperti gambar di bawah.

 Aeri meletakkan kepalanya di atas tangannya seperti gambar di bawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tbc

Harap bab 1 ni best bagi korang. Jangan lupa vote. Support sikit saya ini😂😂😂

My cool crushWhere stories live. Discover now