bab 3

114 8 0
                                    

Di dalam kelas aeri...

"MINJU PULANGKAN BALIK PEN KESYANGAN AKU!!!!!" Jerit so min. So min sedang bermain kejar kejar di dalam kelas. Dah kali ke 5 kali pusingan kelas mereka bermain kejar kejar...kalau diorang main kejar kejar lagi dua pusingan dah kira tawaf dah ni.

Yubi yang melihat karena dua orang kanak kanak riang itu hanya mampu menggeleng.

Aeri masuk ke dalam kelas denga senyuman yang ceria bak bunga yang mekar di taman yang indah sambil kedua dua tangannya memegang sekeping gambarnya yang wonwoo bagi tadi.

"Korang! aeri!"panggil yubi apabila sedar aeri masuk ke dalam kelas. Automatik so min dan minju berhenti berlari. Gaya dah macam patung dah.

Aeri duduk di tempat duduknya sambil tersenyum gembira. Tangannya masih lagi memegang gambarnya itu.

"Wuhh....nampak macam bahagia je org tu" kata minju.

"Bukan bahagia je...dah ke syurga dah rasanya" kata so min.

"Aeri?" Yubi mengejut aeri dari lamunan namun aeri masih lagi tidak bertindak balas.

"SHIN AERI!!!" Kali ni aeri betul betul terkejut.

"Yah!!! Buat orang terkejut je" kata aeri.

"Kau oky tak ni?" Tanya yubi.

"Aku bahagia dok!!! Terima kasih yubi!!" Kata aeri bahagia. Dia kelihatan comel semasa berkata dengan terujanya. Dipeluknya yubi.

Beberapa saat kemudian aeri melepaskan pelukannya.

"Kenapa nk berterima kasih dengan aku pulak kau ni? Bukan tadi kau majok ke?" Tanya yubi dengan reaksi muka hairan.

"Ni" aeri menunjuk sekeping gambar. Lagi lah yubi bertambah pelik "knp dgn gambar kau ni?" Tanya yubi. Ditayangnya muka peliknya.

"X de lah...kan tadi pagi aku lari nk ke kelas sebab lambat. Masa aku lari uh aku terlanggar sorang lelaki ni...nak tahu siapa?" Kata aeri.

"Hah ape?" Tanya yubi.

"Nak tahu dengar dulu cerita aku...hahahaha" sempat aeri mengenakan orang.

"-_- sempat ye kau nk bergurau senda" kata yubi. "Ketuk je kepala dia yubi" kata minju.

"Tah...aku pon geram ni" kata so min pula.

" korang ni nk dengar ke tak ni?" Tanya aeri dengan reaksi geram. Dia geram pon still nampak comel.

"Aa...ha..ye..ye...teruskan..teruskan..." kata minju, so min dan yubi serentak sambil kekok.

"Aku kelam kabut lah nk kutip buku yang jatuh tambah lambat ke kelas. Pastu bila waktu rehat aku cari lah gambar aku yg hilang...dari situ aku dah syak gambar aku hilang" kata aeri panjang lebarnya.

"Ouh gambar yang kau tunjuk tu lah.." kata yubi sambil mengangguk faham.

"Hah...pastu?" Tanya minju dengan rasa ingin tahu.

"Pastu bila rehat ni..si so min ckp yg wonwoo ade kat perpustakaan...aku ape agi! Dengan pantas lah aku pergi lari. Bila aku dah sampai kat perpustakaan aku cari lah wonwoo tapi dia tak de bila aku keluar dengan rasa dan kecewa aku terlanggar wonwoo dan ini yang terjadi....." kata aeri. Dia mula mahu memflashback balik kenangan dia tadi.

Flashback~

Buk!

"Ah~" aeri mengusap lembut kepalanya yang sakit.

"Kerasnya badan dia sampai sakit kepala aku" kata hati aeri sambil mengusap kepalanya.

"Kau lagi.." kata satu suara garau dingin.

"Huh aku? Kenapa dengan aku?" Kata hati aeri. Muka pelik ditayangkan. Apabila dia mendongak. Membulat mata aeri.

Aeri terlanggar wonwoo.

"Kau satu hari dah dua kali langgar aku" kata wonwoo dengan dinginnya.

"Er......" tak terkata aeri mahu berkata. Aeri cuba beranikan diri untuk bercakap.

"Er...ma..maaf tak sengaja ha..ha..haa" kata aeri dalam keadaan yang kekok dan tergagap gagapnya itu.

Wonwoo menghulurkan sekeping gambar.

"Ni gambar kau kan" katanya dingin.

"Ha ah!! Patut lah hilang!!" Kata aeri pantas lalu dengan segera dia mengambil gambarnya di tangan wonwoo.

"Lain kali jangan cuai" kata wonwoo dingin sambil mengserabutkan rambut aeri. Aeri kaku. Tidak lama kemudian dia tersenyum bangga dan siap lompat lompat agi.

End flashback~

"Wah!!!! Serious lah!" Kata yubi. Aeri menganggukkan kepalanya sambil sambil tersenyum comel.

"Untung ah dia uh.." kata minju sambil tangan di bahu so min.

"Tah untung ah orang tu..." kata so min pula.

"Aku bahagia sangat ^-^" kata aeri sambil tersenyum bahagia.

"Dah bahagia dah org uh...aku pon tumpang bahagia" kata yubi. Dia pon turut happy apabila kawan baiknya happy.

Dalam mereka bergembira...mereka tidak sedar akan seseorang telah mendengar segala perbualan dan cerita aeri tadi.

"Tch..bahagia konon..." kata seseorang itu di hadapan pintu kelas aeri yang terselindung. Orng misteri ini menjeling, lalu berjalan meninggalkan lokasi.

Tbc

Korang rasa siapa seseorang itu...yeoja or namja? Laki atau perempuan? Kalau nk tahu teruskan lah membaca. Sabar dalam menunggu bab lain ye😘

My cool crushWhere stories live. Discover now