bab 4

110 8 0
                                    

Di rumah aeri...

" AERI SAYANG!! CEPAT BANGUN!! KAMU DAH LAMBAT DAH NI!!!" Bebelan puan shin dapat didengari hingga ke tingkat atas iaitu bilik aeri.

Namun aeri masih lagi tidak sadarkan diri..dia hanyut dalam mimpi yang indah.

"AERI!!!!!!" Kali kedua puan shin mengejut aeri namun tiada sebarang riaksi dari aeri.

Dum!!

Akhirnya puan shin merempuh masuk bilik aeri. Habis pintu bilik aeri jahanam. Sian pintu tu...dia tak bersalah.

"AERI YAH!!!!!!!!!!!" puan shin menjerit di tepi telinga aeri. Aeri dengan pantas bangun " omma!!" Kata aeri sambil mengusap telinganya akibat high note puan shin tadi.

"AERI!! KAMU DAH LAMBAT NK KE SEKOLAH NI! KATA PAGI SURUH OMMA KEJUT TAPI KAMU TIDUR MATI" bebelan puan shin. Aeri hanya diam dengan riaksi muka mengantuk.

"AERI KAMU DENGAR TAK NI? AERI!!!!!" Marah puan shin.

"NOW PI MANDI!!!!" Habis si singa mengamuk. Aeri dengan pantas kilat gapai tuala dan mandi. Kalau dia dengan ommanya mmg dia lah kalah.

Dalam perjalanan nak ke sekolah....

Aeri sedang berjalan dalam keadaan mengantuk. Dia kelihatan comel.

"Tak cukup ke tidur malam tadi?" Tanya ??

"Tak" kata aeri sambil mata tertutup. Mengantuk sangat dia ni.

"Kau buat ape je malam tadi?" Tanya ?? Siapa dia ni huh?

"Aku main game sampai lewat malam tu yang jadi macam ni" kata aeri. Matanya masih lagi tertutup sambil berjalan. Dia jalan slow slow ye readers.

"Haih kau ni hamster perangai masih tak berubah ubah...same je macam dulu" kata ??

"Huh? Hamster?" Aeri membuka matanya dan memaling ke arah ?? Ni. Aeri terkejut tambah gembira.

"Yuri unnie!" Kata aeri tersenyum. Yuri tersenyum manis.

Yuri ni kakak aeri yang belajar kat luar negara.

"Bila unnie balik? Asal kat rumah tadi tak de? Unnie buat apa kat sini? Unnie mmg suka balik senyap senyap ek" berdas das soalan aeri tanya kakak kesayangannya itu.

Yuri menutup mulut aeri menggunakan tangannya. " kalau ye pon nk tanya soalan jangan lah berdas das tembakan ri nk tanya akak. Hish bagi kaki kang" kata yuri.

"Oky first...unnie balik malam tadi..masa uh kamu kat bilik. Unnie ckp dgn omma jangan bagitau ri. Dan kedua...unnie kat sini sebab unnie nk ri gi sekolah sbb jalan pon tutup mata risau unnie dengan keselamatan kamu" kata yuri panjang lebar.

"Umppp..." aeri tak mampu bercakap kerana tangan unnienya masih menutup mulutnya. Yuri melepaskan tangannya dan aeri mula berkata "ouh....yeah!! Unnie hantar ri gi sekolah kan?! Jom!" Kata aeri lalu menarik tangan yuri sekali sambil berjalan melompat gembira.

Unnienya hanya mampu menggeleng dan tersenyum melihat kecomelan adiknya itu. Semasa mereka berjalan dari jauh lagi sudah kelihatan wonwoo sedang berjalan dengan seorang lelaki. Mestilh kawan dia kan.

"Eh tu bukan crush ri ke?" Tanya yuri.

" macam mana unnie tau tu crush ri? Sedangkan ri tak pernah cerita kat unnie pon sebelum ni" Tanya aeri.

"Unnie baca dairy kamu mase tahun akhir lepas...siap ade gambar dia agi" terang yuri.

"Unnie!!!" Marah aeri.

"Ala...kisah lama tak payah diungkit" kata yuri.

"-_-"

"Jom bertegur sapa jom!" Ajak yuri.

"Eh tak nk lah...malu" dari awal lagi aeri dah menolak. Dia malu dan dia tak berani.

"Alaa...jom lah..."yuri menarik tangan aeri.

Di tempat wonwoo dan kawan wonwoo sedang berjalan.....

"Hai!" Tegur yuri. "Er...hai?" Kata kawan wonwoo. Wonwoo hanya melihat dan kemudian pandangan teralih pada aeri.

"Boleh jalan sama?" Kata yuri.

"Er..boleh je" kata kawan wonwoo.

"Kenal dia ni tak?" Dengan selambanya yuri menunjuk ke arah aeri yang berada di sebelahnya.

Kawan wonwoo memandang ke arah aeri. "Ouck! Aeri-shi" kata kawan wonwoo. Aeri pon memandang ke arah kawan wonwoo.

"Ouck! Mingyu!" Kata aeri dengan penuh ceria.

"Lah...dah kenal ke?" Tanya yuri. Dia tiba tiba menyemak. Nak potong line ah tu.

"Mesti ah kenal...si tiang ni...dia ni kawan sekelas ri" terang aeri.

"Lah ye ke? Handsome jugak ek dia ni" Kata yuri. Sempat dia berbisik ke telinga aeri. Aeri hanya tayang muka datar.

"Siapa nama?" Tanya yuri." Mingyu" kata mingyu. "Ouh..mingyu...mingyu! Boleh jalan sesama dengan aeri sampai ke sekolah unnie penat ah nk jalan" kata yuri.

"Ouh boleh je" kata mingyu.

"Oky cantekkk!! Hati hati gi sekolah ri. Bye hamster!" Sempat unnienya mengejek dan mengserabutkan rambutnya.

"Yah unnie!!!" Awal awal lagi yuri dah lari. Takut kena lanyak dengan aeri yg cute ni.

"Hamster? Kenapa unnie kau panggil kau hamster?" Tanya mingyu.

"Sebab ni...." dia menunjukkan gaya terkejutnya sebijik macam hamster yg cute.

"Comel lah kau buat macam uh" puji mingyu.

Aeri hanya ketawa. Wonwoo hanya diam dengan coolnya. Dia pon melihat kecomelan aeri tadi.

Mingyu dan aeri berbual hingga ke sekolah. Apabila aeri meminta berlalu masuk ke dalam kelas wonwoo hanya memerhati.

"Best berbual dengan dia sampai tak hiraukan aku" Tanya wonwoo dengan coolnya.

"Alaa..sorry lah...aku syok sangat berbual dengan dia" kata mingyu.

"Heh..ye lah tu..ke kau suka dia" kata wonwoo dingin.

"Kau ni kenapa wonwoo? Jelous ke?" Tanya mingyu. Terselit satu sengihan perli di situ.

"Dah ah aku nk masuk kelas.bye" kata wonwoo, lalu beredar.

Mingyu hanya mampu melihat dan menggeleng sambil tersengih dengan karena kawannya itu.

Tbc

Maaf kalau bab ni tak best. Selamat membaca.



My cool crushWhere stories live. Discover now