*aeri pov*
Aduh mak!! Aku ni pon satu...yang pergi tertinggalkan buku penting aku tu kenapa? Tak pasal dah kena patah balik kat lokasi tadi. Tu lah...ikutkan emosi sangat.
Mataku memilau mencari buku ku.
"Janganlah hilang" kataku sendiri.
Ya tuhan ku! Memang tak de😭 sedih tol hidup aku ni. Aku hampir nk menangis.
"Kau cari ni ke?" Tanya ???
Aku pon menoleh ke arah ??? . Terus terdiam aku. Wonwoo berdiri kat depan aku dengan tangannya....oh gosh! Dairy aku.
"Asal kau tak pernah nk ckp yang kau suka aku selama ni" kata wonwoo dengan riaksi muka macam nak marah. Aku takut. Tah lah kami berdua je kat locker ni.
"Ak-aku..."
"Kau ape!" Dia mula meninggikan suaranya sedikit. Tak pernah pernah aku tengok die tinggikan suara sampai macam ni.
Aku tundukkan kepalaku.
"Aku...aku cuma tak berani nak cakap dengan kau. Aku takut kau dah ade orang lain dan sebabtu lah jugak aku tak nk cakp dengan kau. Dengan cara aku senyap ia dah cukup bagi aku wonwoo" kataku panjang lebar. Air mata mula mengalir. Kepalaku masih statik memandang ke arah lantai.
"Kau tahu tak!? Kalau aku tak jumpa buku ni...mungkin aku tak tahu sampai sekarang ape isi hati kau. Aku tahu kau tersiksa aeri" kata wonwoo lagi.
"Ma..maaf " kataku agak sayu. Aku terus merampas buku dairyku itu dari tangan wonwoo. Aku rasa baik aku pergi sahaja.
Aku mula melangkah namun dia dengan segera menarik tanganku dan dia terus memeluk pinggangku erat? Untuk ape?
Chu~
Dia cium bibirku lembut. 3 minit kemudian dia melepaskan ciuman.
"Kau tau tak aku sukakan kau pon dah lama" katanya. Aku tershook dalam dakapan dia.
"Ke-kenapa awak tak berterus terang?" Tanyaku ingin kepastian.
"Aku ingatkan kau suka kat mark...sebabtu aku berdiam diri" katanya.
"Tak..aku dengan mark cuma rakan sekelas je" aku nafikan yang mark denganku cuma kawan.
Dia terdiam dan kemudian dia mengangguk tanda faham. Aku mula bertanya dia tentang hal tadi. Hal dia dan saera. Wonwoo pon mula bercerita denganku dari awal hingga ke akhir.
"Jadi yang tadi tu cuma salah faham je lah ni?" Tanyaku. Wonwoo mengangguk.
Dia memegang tanganku. "Jom jadi girlfriend aku" ajaknya dengan riaksi dinginnya itu. Langsung tak berubah.
Aku tersenyum lalu mengangguk. Dia cium pipi aku sekilas. Aku pukul dia ape agi.
Akhirnya cinta aku tak bertepuk sebelah tangan. I love u jeon wonwoo.
*end aeri pov*
"So kau dah offical ah ni!!!" Yubi terkejut sambil mengetuk meja kelas.
Aeri mengangguk sambil tersenyum bahagia.
"Tahniah....tak sangka pulak kita semua dah offical" kata so min. Aeri dan yubi memandang so min dengan muka terkejut.
"Kau pon sama?" Tanya yubi kepada minju.
Minju tunjuk peace.
"Dia dh cpl lama lah" sampuk aeri.
"Ape ni!!😭 aku sorang je yang tak tahu ni!😭" rengek yubi. Yang lain hanya gelakkan dia.
Waktu balik sekolah....
Aeri dan wonwoo jalan bersama mahu pulang ke rumah masing masing walaupon agak kekok tapi mereka berdua cuba sesuaikan diri.
"Aeri" wonwoo cuba memecahkan kesunyian.
"Ya-yae?" Aeri menoleh ke arah wonwoo.
Chu~
Aeri terkejut. Wonwoo dah tersengih macam kerang busuk.
"Yah!!!!"aeri marah. Wonwoo ape agi? Lari lah😂 aeri kejar wonwoo. Bahagianya diorang.
The end
Dah abis dah cerita. Tapi an..rasa macam lawak pulak endingnya. Maaf kalau ending dia tak best. Tamatlah sudah cerita ini. Bye..autor nk tutup pintu dan tidur😂 bye
YOU ARE READING
My cool crush
RomanceBila periang jumpa the cool guy....dan the cool guy adalah crush kepada si periang ni. Nak tahu lebih lanjut...meh ah singgah membaca. Jeon wonwoo svt❤ Please sokong ff autor ni. Selesai semua bahgian✔