bab 17

76 4 0
                                    

Sebulan kemudian~

*aeri pov*

Harini aku datang ke sekolah bersama wonwoo. Oh! Lupa nk cerita sejak hari aku tukar tempat duduk uh..aku dgn wonwoo mula rapat, kira berkawan lah...kawan pon boleh lah..asalkan aku dapat dekat dengan crush aku nie.

"Aeri pinjam buku sains kau nanti..aku lupa nk siapkan kerja aku" kata wonwoo dingin.

"Mane boleh! Buat ah sendiri! Uwekk!" Ditayangkan lidahnya yang cute uh.

"Tolong lah..kate kawan" kata wonwoo dengan gaya rayuan.

Aeri agak terkejut. Selama dia berkawan dengan wonwoo dia tak pernah tengok wonwoo macam ni. Aeri tersenyum comel.

"Ye lh...nanti aku bagi kau pinjam" kata aeri.

"Terima kasih aeri" kata wonwoo sambil tersenyum. Aeri turut tersenyum juga lalu menggelengkan kepalanya.

Di hadapan pintu pagar sekolah~

"Uit..dating ke harini?"tanya mingyu disertakan usikan.

"Tah! Aku penat tunggu kau kat rumah kau tahu...? Rupanya kau dah gerak dulu dengan wonwoo " omel minju.

"Lah...kau tunggu aku ke kat rumah?" Tanya aeri.

"Tak lah kat sekolah" kata minju. Sempat dia melawak.

"Bengap punya member -_-" kata aeri.

"Minju...teman aku pergi koperasi" aeri terus menarik minju walaupon x de kata ye atau x.

Wonwoo dan mingyu hanya mampu kelibat mereka berdua yg semakin jauh.

"Kau ni! main tarik je aku" marah minju. Nak je si minju ni terajang si aeri ni. Mana taknya..dia baru nk dating dgn mingyu aka si galah uh.

"Nak buat ape kat koperasi?" Tanya minju

"Aku nk beli coklat untuk wonwoo" kata aeri.

"Lah...dia tak sedar lagi yg kau minat dia?" Tanya minju. Aeri tunduk sambil gelengkan kepalannya.

"Haih...tak pe lah..mungkin dia sedar kot tak lama lagi" minju cuba menaikkan semangat aeri.

Waktu rehat~

"Lagi?" Kata wonwoo secara tiba tiba. Aeri menoleh ke arah wonwoo. " knp wonwoo?" Tanya aeri.

"Aku dapat lagi coklate harini" kata wonwoo. Aeri tersenyum dalam diam.

"Tgok jap!"aeri terus merampas coklat di tangan wonwoo.

"Ehem! Saya selalu tengok muka awak cool je..mesti awak tengah stress kan? Ni coklate untuk awak. Org kata makan coklat boleh hilangkan stress. Makan tau. From u secret admire❤" baca aeri.

Walaupon aeri yang tulis tapi dia tetap baca. Tipu sunat apa salahnyakan?.

"Untung ah ade secret admire yg rajin bagi coklate" kata aeri.

"Kau nk colate ni?" Tanya wonwoo" buat ape kau bagi aku...ni untuk kau lah...dah lah jom rehat" dengan pantas aeri bangun dan jalan keluar.

"Tunggu lah" panggil wonwoo.

Tbc

My cool crushWhere stories live. Discover now