Waktu pulang sekolah~
Aeri berjalan bersama kawan kawannya mahu keluar sekolah.
"Eh aeri...mane botol air pink kau?" Tanya yubi. Yubi baru perasan yg botol air kesayangan aeri tiada di sisi.
"Eouh? Alamak! Aku rasa tertinggal kat dalam kelas" kata aeri kelam kabut. Comel sahaja riaksi aeri tadi.
"Haish kau ni aeri...banyak makan semut lah" kata minju.
"Mane ade aku makan semut..aku makan nasi" kata aeri sambil memuncungkan bibirnya.
" dah tak yah nk majok sangat...ni nk pi amik tak ni?" Tanya so min.
"Biar aku teman" awal awal lagi yubi menawarkan diri untuk teman aeri.
"Tak payah lah...korang balik ah. Omma dengan appa korang tengah tunggu kat depan tu" kata aeri
"Sure ke? Tak nk aku teman?" Tanya yubi.
"Ye sure...alah lagipon aku kan jalan kaki sebab rumah aku dekat je" kata aeri sambil tersenyum comel. Lalu aeri jalan mahu ke kelasnya untuk mengambil botol airnya.
"Hati-hati!" Pesan yubi dari jauh.
"Oky!" Balas aeri.
"Kalau ade org yg mencurigakan cepat cepat lari!" Pesan yubi lagi.
"Oky!"
Di kelas aeri~
Aeri mencari botol airnya kesayangannya. Nk tahu kenapa botol tu boleh jadi botol kesayangan dia? Sebab arwah appa (ayah) dia yang bagi mase dia umur 12 tahun.
"Hah! Ade pon!" Kata aeri gembira.
Aeri jalan keluar dari kelas. Dia melihat ke arah langit yang sedang mendung.
"Ni mesti nk hujan. Nasib bawak payung" kata aeri.
Aeri berjalan sambil matanya mahu mengambil payung. Dia tak sadar yang dia hampir masuk longkang yg kecil. Longkang tu akan mengakibatkan dia jatuh...oh no! Someone help her!
Tangan aeri ditarik oleh ???. Matanya dan ??? Bertentang mata lama. Aeri agak terkejut kerana tak sangka org yg tarik dia uh crush dia. Jeon wonwoo.
Tangan mereka berdua masih berpegangan. Apabila aeri sedar dari lamunan dia mula meminta wonwoo melepaskan tangannya. Wonwoo pon melepaskan tangan aeri.
"Jalan tgok depan" kata wonwoo dingin sebelum jalan meninggalkan aeri yang terdiam dan tak mampu berkata apa apa.
Selepas bayang wonwoo hilang aeri pon tersenyum suka. "Omg!! Crush selamatkan aku!!😃" kata aeri dengan kedua dua tangan digenggam dan diletakkan di bawah dagu tanda happy.
Pada waktu malam~
Di rumah aeri, di dalam bilik~Aeri mengeluarkan dairynya di dalam meja laci belajar. Dia mula mencatat.
Harini hari bahagia untuk aku..crush aku selamatkan aku dari jatuh longkang. He so cool. Haih...bila lah kau nk sedar aku ni suka kat kau.jeon wonwoo.
Aeri menutup dairynya. Dia bangun dari kerusi dan duduk bersila di atas katil. Sempat dia tengok gambar wonwoo yang dia curi curi ambil.
"I love you jeon wonwoo" kata aeri lalu tersenyum. Dia memeluk telefonnya.
Aeri mula teringat kenangannya dan wonwoo. Aeri gembira sampai tekup muka guna bantal sebab terlalu gembira. Hatinya tak sabar mahu menunggu hari esok. Kemudian dia baring dan perlahan lahan matanya tertutup dan dia mula dibuai mimpi.
Tbc
Maaf kalau bab ni tak best.
YOU ARE READING
My cool crush
RomanceBila periang jumpa the cool guy....dan the cool guy adalah crush kepada si periang ni. Nak tahu lebih lanjut...meh ah singgah membaca. Jeon wonwoo svt❤ Please sokong ff autor ni. Selesai semua bahgian✔