Yow guys!" Sapa so min yang baru masuk ke dalam kelas.
"Yow!!" Balas minju dan yubi.
"Aeri kenapa?" Tanya so min pula.
"Tak tahu lah..." kata yubi dan minju serentak.
"HISH!!!! KAU MUNGKIR JANJI!!!!" Jeritan yuri yang garau comel.
So min,minju dan yubi terkejut sampai tutup mulut guna tangan masing masing. Aeri meletakkan kepalanya di atas kedua dua belah tangannya.
"Ni mesti pasal......eh! ●~● ni mesti pasal tadi pagi an...wey sorry lah...aku lupa nk pergi umah kau...sorry" kata yubi. Dia baru sedar kesalahan yang dia telah buat.
"Baru nk ingat ke!●^●" kata aeri sambil mulutnya dimuncungkan. Still nampak comel walaupon merajuk aeri.
"Alaa....jangan lah majuk"kata yubi. Dicubitnya pipi aeri yang gebu dan halus mulus itu. Aeri ape agi dia tepis tangan yubi.
"Haih...."yubi mengeluh.
"Aku rasa kalau aku bagitahu dia ni komfem dia dah tak merajok" kata so min.
" hah ape?" Tanya minju dan yubi serentak.
"Jp ek.." kata so min.
"Aeri! Tadi aku nampak crush kau. Wonwoo" kata so min. Dengan segera aeri bangun dari tempat duduknya.
"Kat mane!!!!!" Dengan pantas aeri bertanya. Wow eksited nampak.
"Kat perpustakaan baca novel....sorang pulk uh..pergi ah teman" kata so min. Dengan larian sepantas kilat mengalahkan flash dia terus pergi ke lokasi yang telah dikatakan oleh so min tadi.
Minju dan yubi terganga mulut kerana melihat perangai aeri. So min menutup mulut minju dan yubi yang terganga sampai lalat pon boleh masuk ke dalam mulut.
"Kan aku dh ckp...sekejap je dia majok" kata so min. Yubi dan minju hanya menganggukkan kepalanya perlahan lahan.
Di perpustakaan~
Aeri menolak pintu perpustakaan. Matanya memilau mencari wonwoo.
"Mane dia ni?..." kata aeri sendiri. Dia memilau lagi mencari wonwoo.
"Haih...tak de " TT^TT aeri kecewa. Dia pusing belakang dan jalan. Kepalanya tunduk ke bawah. Tombol pintu ditolak. Dia keluar dengan rasa kecewa tak dapat jumpa crushnya.
Dia jalan sambil tunduk melihat lantai. Semasa dia berjalan dia tak sedar ade orang di hadapannya dan tanpa sengaja dia terlanggar orang yg berada di hadapanya itu.
Buk!
"Ah~" aeri mengusap lembut kepalanya yang sakit.
"Kerasnya badan dia sampai sakit kepala aku" kata hati aeri sambil mengusap kepalanya.
"Kau lagi.." kata satu suara garau dingin.
"Huh aku? Kenapa dengan aku?" Kata hati aeri. Muka pelik ditayangkan. Apabila dia mendongak. Membulat mata aeri.
Orang yang dia langgar uh crush dia. Jeon wonwoo. Aeri diam.
"Kau satu hari dah dua kali langgar aku" kata wonwoo dengan dinginnya. Cool man guys.
"Er......" tak terkata aeri mahu berkata. Dia cuba beranikan diri untuk bercakap.
"Er...ma..maaf tak sengaja ha..ha..haa" kata aeri dalam keadaan yang kekok dan tergagap gagapnya itu.
Wonwoo menghulurkan sekeping gambar.
"Ni gambar kau kan" katanya dingin.
"Ha ah!! Patut lah hilang!!" Kata aeri pantas lalu dengan segera dia mengambil gambarnya di tangan wonwoo.
"Lain kali jangan cuai" kata wonwoo dingin sambil mengserabutkan rambut aeri. Aeri kaku. Tidak lama kemudian dia tersenyum bangga dan siap lompat lompat agi. Nampak comel je aeri. Orang yang melihat karena aeri pandang pelik...ade yg memuji kecomelannya.
Aeri berlari ke kelasnya dengan hati yang ceria bak bunga yang mekar di taman yang indah.
Tbc
Maaf kalau ade typo... tq kerana membaca😙
YOU ARE READING
My cool crush
RomanceBila periang jumpa the cool guy....dan the cool guy adalah crush kepada si periang ni. Nak tahu lebih lanjut...meh ah singgah membaca. Jeon wonwoo svt❤ Please sokong ff autor ni. Selesai semua bahgian✔