bab 20

87 2 0
                                    

Di sekolah....

Wonwoo sekarang berada di kawasan locker kerana dia mahu meletak barangnya di dalam lokernya.

"Wonwoo!" Panggil seseorang. Wonwoo pon menoleh. Ouh..saera rupanya..ape perempuan ni nak?!

"Nk pe?" Tanya wonwoo dingin. Malas dia mahu melayan saera.

"Harini awak tak nampak ke something yang lain dari yang lain kat diri saya harini?" Tanya saera gedik.

Wonwoo melihat saera dari atas hingga ke bawah. Saera harini dah tak nampak macam nerd lagi..

Tapi wonwoo hanya mengabaikannya. " same je" jawab wonwoo digin sambil masukkan barangnnya ke dalam locker.

"Wonwoo! Takkan lah tak de perubahan langsung?!! I buat ni sumua untuk awak tau!" Kata saera.

Wonwoo tayang muka bekunya.

"So kau nk suruh aku buat ape?" Tanya wonwoo dingin.

"Jadi namjachingu saya" kata saera. Eee...tak malunya dia ni. Mintak tolong readers baling selipar jepun kat saera.

"Tak nak" jawab wonwoo dingin. Kakinya ingin melangkah pergi namun saera dengan pantas memeluk wonwoo dari belakang.

"Hoi lepas lah!!" Marah wonwoo. " tak nak! Saya tak nak lepaskan awak selagi awak tak terima saya!" Kata saera. Pelukan masih dieratkan.

"Kau ingat aku ape!!!" Marah wonwoo. Bila wonwoo toleh ke depan dia nampak aeri betol betol berdiri kat depan dia tapi jarak jauh sedikit.

Aeri sedang memeluk bukunya yang diarynya yang berwarna purple dengan muka yang sukar ditafsirkan.

*wonwoo pov*

Aku nampak aeri..tiba tiba je dia lari. Aku cuba nk kejar dia tapi baru aku ingat yang saera tak nk lepaskan pelukan.

Aku cuba melepaskan diri lagi and then berjaya. Aku terus pergi tinggalkan dia. Saera dah meroyan dah bila aku tinggalkan dia macam uh je. Biar lah minah tu..pi mati sana.

Aku pergi ke tempat aeri berdiri tadi. Ade satu buku warna purple di atas lantai. Aku mengambil buku tu dan baca isi dalam buku tu.

Banyak perkara yang buat aku terkejut.

*end wonwoo pov*

Di rooftop....

Aeri menangis. Apa yang dia nampak tadi benar ke? Aeri menangis mencangkung.

Beberapa minit kemudian selepas dia reda dari menangis mencangkung dia terus berdiri.

Baru dia perasan dairy purple dia tak de.

"Jangan kata..." aeri membulatkan matanya.

"JANGAN KATA TERTINGGAL KAT TEMPAT TADI!!!!" habis bergema satu sekolah.

Tbc

Maaf kalau dah lama tak update. Author dilanda kesebokan trial spm. Mian

My cool crushWhere stories live. Discover now