bab 12

78 6 0
                                    

Harini aeri cuti. So dia tetap bangun awal. Dia bangun dan terus mengapai tuala.

Durt drut~

Aeri baru sahaja mahu masuk ke dalam tandas di dalam biliknya mula lah fonnya mahu berbunyi. Niat aeri untuk mandi terbatal seketika.

Aeri jalan ke arah meja belajarnya, dia menggapi telefon pintarnya.

"Ha..ye..wae?" Jawab aeri dalam keadaan mamai sedikit.

"Aeri yah! Kata nk jogging sama sama pagi ni kat sungai hann" kata yubi di dalam talian.

"Kau datg amik aku kat sini...aku nk mandi dulu ni.." kata aeri.

"Ha..ye lah..nanti aku dtg dengan yang lain"

"Kau tak ajak unnie kau?"

"Tak..sebab dia dah balik asrama dia semalam" kata aeri.

"Ouh...kalau macam uh cepat! Aku tau...aku sampai dgn yg lain kau dah siap!" Kata yubi.

"Ye lah...bye!" kata aeri. Dengan segera dia menamatkan panggilannya. Aku rasa yubi dah mencarut banyak kot sebab si aeri ni main tamatkan talian macam uh je...tabah lah yubi oi.

Aeri menyambung semula niatnya untuk mandi.

Di Sungau Hann.....

"Wey...aeri! Jangan lah laju sangat! Huh..aku penat ni" kata so min. " laju? Mane ade laju?" Kata aeri.

"Kau tak rase penat ke? Dah 7 pusingan dah kita pusing tapi kau masih nk jogging agi" kata minju. Minju,so min dan yubi dah kepenatan untuk berjogging.

"Baru 7 pusingan belom 10 pusingan" kata aeri.

"Ni korang nk lari lagi tak ni?" Tanya aeri.

Ketiga tiga sahabatnya itu menggeleng dengan pantas secara berjemaah.

"Kalau macam uh aku pusing lagi 1 round pastu kita balik" kata aeri. Mereka bertiga hanya mengangguk dan tayang tangan cara menghalau pergi lah anak...

Aeri terus jogging selepas diberi keizinan untuk jogging lagi satu round.

Semasa aeri sedang berjogging...dia ternampak seorang lelaki yang sangat dia kenali.

"Tu bukan wonwoo ke?" Tanya aeri di dalam hati.

"Ade peluang ni! Baik aku amik gambar dia senyap senyap boleh tampal dalam galeri wonwoo ku sayang" kata aeri.

Dia mengeluarkan fonnya dan...

Kcik!

"Dapat pon" kata aeri sendiri.

"Buat ape uh!" Kata seseorang dari belakangnya tanpa disedari oleh diri aeri sendiri. Aeri memusingkan kepalanya mengadap ke belakang.

"EH MAK KAU IJAU!!!" Latah aeri. Hampir sahaja telefonnya terpelanting.

"Kau buat ape hah? Snep gambar wonwoo ek..." kata soonyoung si mata sepet.

"Mane ade! Aku cuma lalu kat sini je..kebetulan aku nk amik gambar pemandangan sungai hann ni" kata aeri. Dalam hati aeri dah gelabah dah.

"Iye ke?" Kata soonyoung lagi dengan reaction muka tak percaya. Matanya dikecilkan sampai x nampak mata.

"Iye lah! Tak percaya sudah aku nk blah dulu sebelom timbul syakwah sangka yang lain pulak" kata aeri.

"Tapi aku tak percaya lah kau nak amik gambar permandangan sungai hann ni. Kau amik gambar wonwo-"

"Oky lah bye!"

Zuppp!!

Baru sahaja soonyoung mahu berkata dengan pantas kilatnya aeri melesapkan diri.

"Mak aik perempuan ni! Laju gila lari" kata soonyoung. Soonyoung menggelengkan kepalanya, lalu jalan ke tempat wonwoo.

" lamanya kau?" Tanya wonwoo

"Bukan aku yg lama..si dokyeom dgn mingyu yg lama...pergi 7e beli tu lah..beli ni lh..last last aku bla dari situ" terang soonyoung.

"Eh wonu!" Baru sahaja soonyoung teringat.

"Hm"

"Kau tau tak tadi ade budak perempuan ni snep gambar kau tgh duduk hayal kat sini" kata soonyoung.

"Siape?" Tanya wonwoo. Dia pelik...siapa pulam yang snep gambar dia tanpa izin.

"Ntah...tapi aku kenal dia..cuma aku lupa pulak nama dia" kata soonyoung.

"Biarlah...mungkin dia amik gambar pemandangan kat sungai hann ni kot.." kata wonwoo dingin.

"Gambar sungai hann ke gambar kau?" Tanya soonyoung. Ditayangkan muka perlian. Tapi wonwoo hanya mengendahkan riaksi mukanya.

"Hmm...jap ek bagi aku ingat nama perempuan tadi....ermmmm hah!! Nama dia shin-"

"KORANG!!"

Soonyoung dan wonwoo menoleh ke arah orang yg memanggil mereka berdua.

"YAH!!! TOLONGLAH!! BERAT TAU TAK AKU BAWAK JAJAN JAJAN DAN AIR NI!!!" Sedaya upaya mingyu membawa jajan yang dia beli di 7e untuk makan di sungai hann.

"Yow! Lama tunggu" mudah sahaja dokyom membawa satu plastik bag. Disumbatnya jajan potato di dalam mulutnya dengan senang lenang...sedangkan barang yg mingyu bawak tu barang dokyeom.

Terlopong mulut soonyoung. Wonwoo hanya mampu tolong tgok dan tutup mulut soonyoung yg tgh terganga besar. Bukan ape dia takut lalat masuk.

Tbc

Maaf kalau ade typo. Mohon maaf kalau bab ni x best.

My cool crushWhere stories live. Discover now