Di kantin....
Aeri sedang mkan di kantin. Sambil makan sambil mereka bergosip juga.
"Korang..macam mana dgn kelas korang hari ni?" Tanya minju.
"Erm...oky je" kata yubi.
"Ala..oky sebab ade dokyeom an" kata so min.
Tersedak yubi dibuatnya. "Macam mana korang tau yg aku satu kelas dengan boyfriend aku dokeyom" tanya yubi hairan.
"Tu.." minju dan so min memuncungkan mulut mereka ke arah aeri tanda menunjuk siapakah gerangan yg memberitahu perkara penting yubi.
Aeri menunjuk peace sambil tersengih comel.
"-_- nasib comel..kalau tak dah lama dah aku kick kau" kata yubi. Aeri hanya gelak dan kemudian sambung makan kimbab.
"Kau macam mana aeri? Oky tak kelas kau?" Tanya yubi.
"Ermm...aku ade berita baik dan berita buruk" kata aeri.
"Berita baik lah dulu..." kata so min.
"Berita baiknya ialah...wonwoo satu kelas dengan aku.." kata aeri sambil tersenyum comel.
"Wah...bagus ah tu.." kata yubi.
"Tahniah dok" kata so min.
"Bahagia dah kawan aku ni" kata minju.
Aeri tersenyum sahaja.
"Oky..ape berita buruk uh?" Tanya yubi. Dia tak sabar mahu dengar berita buruk yang aeri mahu katakan kepada nya dan yg lain.
"Aku........aku satu kelas dengan saera dan paling malang lagi..dia duduk kat sebelah aku" kata aeri. Senyuman aeri terus pudar.
"BWO!!!!!!!!" Habis minju,yubi dan so min jerit satu kantin sampai semua melihat ke arah mereka semua. Burung yg hinggap di atas bumbung kantin pon lari bertimpiaran.
"Yah!! Malu lah" marah aeri.
"Kau ni! Asal tak duduk kat tempat lain je? Tah lah dia uh suka buli org" bebel yubi.
"Tah! Dia uh x padan dengan nerd tapi..suka buli org" kata so min pula.
"Jauhkan lah diri kau dari dia uh aeri...aku tak restu kau duduk dgn dia" kata minju pula.
Aeri mula pening kepala dengan perangai 3 sahabatnya ini.
"Ylh..nanti aku duduk tempat lain" kata aeri.
"Bagus!" Kata 3 sahabatnya serentak.
Aeri hanya mampu menggeleng.
Di kelas~
"Saera!aku nk duduk tempat lain" aeri meminta izin dari saera.
"Pegi je lah!! Kau x de aman sikit idup aku" kata saera selamba. Wonwoo hanya mendengar.
Aeri duduk di belakang sekali dimana mark duduk di hadapannya dengan seorang lagi kawannya.
"Knp duduk sini?" Tanya mark pelik.
"X de lah...menyampah duduk sana je" kata aeri.
Mark tergelak halus sambil menganggukkan kepalanya tanda faham.
"Skrek" (maaf..autor tak pandai buat bunyi kerusi ditarik)
Aeri dan mark menoleh ke arah wonwoo yang sudah duduk di sebelah aeri.
"Aik? Kau pulak yang duduk sini? Kau pulak kenapa duduk sini?" Tanya mark. Aeri hanya diam.
"Rimas" jawab wonwoo dingin sambil meletakkan buku tulis di atas meja.
"Oky....aku faham" kata mark, lalu pandang ke hadapan semula. Aeri tersenyum lalu pandang ke hadapan.
Saera yg melihat mula rasa cemburu sehinggakan pensel yang dia pegang patah menjadi dua.
"Kau tunggulah nanti!" Marah saerah slow dengan mimik muka menahan geram.
Tbc
Harini autor try update berapa banyak yang mampu..tolong lah vote..yg dah vote uh thanks! Autor love u!!!^-^
YOU ARE READING
My cool crush
RomanceBila periang jumpa the cool guy....dan the cool guy adalah crush kepada si periang ni. Nak tahu lebih lanjut...meh ah singgah membaca. Jeon wonwoo svt❤ Please sokong ff autor ni. Selesai semua bahgian✔