bab 10

79 5 0
                                    

"Ade org duduk sini?" Tanya ??? Ni kepada aeri.

"X de.." kata aeri lalu si??? Pon duduk sambil melihat ke arah aeri.

"Buat ape uh?" Tanya orang di sebelahya.

"Cari buku nota" kata aeri tanpa memandang ke arah ???? Itu.

"Hah! Jumpa pon!!" Kata aeri riang sambil tersenyum comel. Aeri memaling ke arah ??? Itu.

Matanya membulat.

Omg!!crush dia lah..jeon wonwoo rupanya. Patut ah dia rasa lain macam cuma dia tak dingin macam selalu. Tu yang membuatkan aeri pelik. Aeri cuba mengawal riaksinya.

"Awak rupanya" kata aeri macam biasa. Nampak macam biasa tapi dalam hati dia dah terlompat lompat macam budah 5 tahun dapat mainan baru.

"Yes it me" kata wonwoo dingin.

Aik dingin balik die ni.

"X de lah...aku duduk sini pon sebab tengok kat tempat kau je yang kosong so aku duduk je lah" kata Wonwoo dingin.

Aeri hanya mampu mengouhkan sahaja.

Baru sahaja aeri mahu bertanya sesuatu kepada wonwoo puan yooa sudah masuk ke dalam kelas.

"Selamat malam semua" sapa puan yooa. Dia kelihatan cantik harini. Dia mmg cantik pon.

"Selamat malam saem!" Kata satu kelas.

"Oky...buka muka surat 26 sekarang" kata puan yooa. Mereka pon memylakan sesi pembelajaran seperti biasa.

1 jam 2 minit kemudian....

Aeri mula bosan. Dia ada juga curi curi tengok wonwoo yang sedang fokus belajar. Dalam hatinya agaknya sudah ade berjuta juta kuntum bunga yang mekar.

Disebalik dia memerhati..ada sahaja org yang perhatikan aeri dan wonwoo. Seseorang itu membuat muka geram namun tidak disadari oleh yang lainnya.

Sedang mereka syok belajar di malam hari tiba tiba lampu terpadam.

"Ahh~" murid perempuan mula menjerit kecil kerana terkejut termasuklah aeri.

"Yah...knp ni? Asal x de elektrik time macam ni" bebel aeri. Bukan aeri sahaja yang membebel satu kelas juga membebel kecuali wonwoo.

Masing masing mengeluarkan fon masing masing dan menghidupkan suis lampu.

"Hish! Aku nk balik!" Kata aeri.

Dum!

Aeri terkejut dengan bunyi guruh yang agak kuat. Bukan aeri je yang terkejut...pelajar lain pon. Aeri paling takut bunyi guruh.

*wonwoo pov*

Dum!!

Bunyi guruh yang agak kuat. Tiba tiba aku rasa macam ade orang peluk lengan sasa aku ni.

"Kau dh kenape?" Tanya ku dingin.

"Guruh...saya takut bunyi guruh" kata aeri. Alahai dengan guruh pon nk takut.

Dum!

"Omma!" Rengek aeri. Dia macam nk nangis. Aku nk buat ape ni? Pujuk je lah dia.

"Krencana...x pe..saya ade" kata ku agak lembut tapi dingin. Hello aku masih lagi mamat yg cool ye.

Aku mengusap kepalanya agar tak nangis. Tiba tiba bunyi hujan turun dan lampu pon menyala semula.

"Elektrik dah ade" kata ku dingin tapi aeri masih lagi memeluk lenganku.

Aku melihat wajahnya...ala comel pulak dia ni.

"Aku rasa kau dah boleh lepaskan tangan aku" kata ku dingin. Bukan ape..nanti kang budak lain nampak abis aku..lagi lagi mingyu dgn dokyeom...habis kena ejek dgn seventeen nanti.

"Ouck! Mianae" katanya lalu melepaskan lengan aku.

Dia terus memandang hadapan. Aku tgok muka dia dah merah dah. Tah lah x tau lah tapi aku tak tahu muka dia merah sebab malu atau nangis tadi.

Tapi an...kenapa aku mula rasa lain?

*end wonwoo pov

*Aeri pov*

Haduh...kenapa aku ni bodoh sangat pergi peluk lengan dia...x pasal menempah malu je.

Aku terus x berani nk tgok wonwoo sebab muka aku tgh merah sebab malu.

*end aeri pov*

Tbc

Maaf kalau bab ni x best..agaknya siapa yg perhatikan dia uh..perempuan ke lelaku? Cuba bagitau kat autor sikit.

My cool crushWhere stories live. Discover now