Di kelas aeri~
Aeri masuk ke dalan kelas dengan sengihan yang sangat bahagia. Bahagia sangat sebab peristiwa di perpustakaan tadi.
"Hah muncul pon kau...aku ingatkan dah kena culik dgn siapa dah tadi" kata yubi. Mula lah yubi membebel kepada aeri.
Aeri hanya diam dan masih kekal dengan senyuman di bibir.
" kau ni dah kenapa aeri? Oky ke tak? " tanya yubi.
"Aku rasa dia dah gila" kata minju.
"Hah! Gila! Parah ni...jom bawak dia ke hospital tampoi atau hospital tanjung rambutan." Perli so min.
"Ni!no! ni!no! ni!no!" Minju mula membuat bunyi ambulance.
"Hish korang ni...kalau x perli aku x boleh ek -_-" kata aeri.
"Ala..relaks lah...gurau je pon" kata minju. " ye lah tu" balas aeri sambil memuncungkan bibirnya.
"Ape yg jadi?" Tanya yubi.
" ouck! Lupa nk bagitau...tadi kat perpustakaan..." aeri mula bercerita dgn kawan kawannya dari a to z.
Selepas bercerita..
"Wouh...untung ah...crush aku pon tak buat macam uh kat aku" kata minju. Dia membuat air mata palsu.
" kau tak selalu dekat dgn dia memanglah dia tak kenal kau" kata so min.
Minju hanya menayang muka acah sedih konon uh.
Aeri. So min dan yubi hanya gelak dengan telatah minju.
Malam pada hari kelas mlam...
Aeri jalan bersama tiga sahabat baiknya mahu menuju ke kelas.
Jam menunjukkan pukul 8.00 malam. Keadaan mula rasa dingin.
"Sejuknya...kenapa lah cikgu buat kelas malam! Kalau tak pergi nanti kena denda lah pulak" minju mula membebel.
" redho je lah dok" kata so min.
Mereka akhirnya tiba di hadapan kelas.
Aeri org pertama yang mahu mencari wonwoo. Mereka bertiga masuk ke dalam kelas dengan sopan dan santunnya.
" ramai jugak ek yang datang" kata yubi. Aeri hanya mengangguk dan buat muka terkejut. Ramai jugak lah..boleh lah..
"Nak duduk mana ni?" Tanya so min.
"Ermm...hah! Tu..ade 4 tempat duduk kosong kat belakang!" Kata yubi setelah memilau mencari tempat duduk.
Mereka pon pergi ke tempat duduk yang kosong uh. Aeri baru sahaja mahu duduk dah ade orang lain yang mengambil tempatnya.
"Yah dokyeom yahh!!!" Marah aeri.
"Wae?" Tanya dokyeom tanpa muka bersalah. Yubi dah lama duduk kat sebelah tempat duduk yang patut aeri duduk tu.
"Yah!! Asal tak nk duduk sana!" Marah aeri.
"Malas ah..lagi pon aku nk mengurat yubi" stright to the point dokyeom berkata. Yubi hanya diam. Senanya dokyeom crush dia. Mesti hati dia berbunga bila dokyeom ckp macam uh.
"Kau pergi ah duduk sana..kat tepi uh" arah dokyeom. Aeri menjeling dokyeom lalu duduk di tempat duduk yg kosong itu.
"Ape lah...baru nk duduk dgn yubi! Ingat nk mintak tolong dia ajarkan bi tapi si dokyeom bengong tu pulak yg menyemak! Tau lah crush dia" bebel aeri. Dia kalau bebel sorang sorang nampak comel.
"Kau knp bebel sorang sorang?" Sapa ???
"Tu ha...dokyeom rampas tempat duduk aku" kata aeri tanpa memandang siapa itu kerana dia tgh menyelongkar beg untuk mencari buku notanya.
"Ade org duduk sini?" Tanya ??? Ni kepada aeri.
"X de.." kata aeri lalu si??? Pon duduk sambil melihat ke arah aeri.
Tbc
Maaf kita terpaksa bersambung sebab nk bagi korang teka siapa si ???? Dia ni. Mungkin korang dapat agak kot
YOU ARE READING
My cool crush
RomanceBila periang jumpa the cool guy....dan the cool guy adalah crush kepada si periang ni. Nak tahu lebih lanjut...meh ah singgah membaca. Jeon wonwoo svt❤ Please sokong ff autor ni. Selesai semua bahgian✔