bab 6

89 8 6
                                    

Dum!

"Eh mak kau ijao!" Latah yuri.

"Yah!! Kau ni dah kenapa hentak barang kat meja! Unnie kaki kamu kang" marah yuri. Dia terkejut dengan tindak balas aeri tadi.

"Ala...sorry lah...bukan sengaja pon" kata aeri.

" ye lah tu...dah ah unnie nk buat sarapan. Jap lagi kamu nk ke sekolah an" kata yuri. Yuri bangun dan menuju ke dapur.

"Unnie! Buatkan kimbab lebih!" Jerit aeri dari ruang meja makan.

"Nak buat ape lebih?" Tanya yuri. Yuri mula mengeluarkan barang.

"Ade lah..." kata aeri.

Yuri mengangkat bahu seketika tanda tidak tahu dan kemudian mula membuat sarapan.

Di sekolah~

Aeri jalan sambil memegang satu bekas di tangan. Dia tersenyum sendiri. Harini dia datang awal ke sekolah.

Aeri menyelinap masuk ke dalam kelas wonwoo.

"Hope dia suka" kata aeri sendiri sambil tersenyum memegang bekas makanan.

Aeri meletakkan bekas makanan ke bawah meja wonwoo. Dia tersenyum, lalu berjalan keluar kelas.

Beberapa jam kemudian wonwoo dan kawan kawannya yang lain mula masuk ke dalam kelas.

"Harini jom pergi rumah aku...study, kau tolong ajar aku au. Ajak mingyu sekali" kata soonyoung.

"Oky" kata wonwoo dingin.

Mereka berdua jalan menuju ke meja masing masing. Tak de lah jauh sangat tempat duduk diorang ni..duduk semeja je.

Wonwoo duduk dan melihat bawah mejanya. Biasalah wonwoo ni mesti tgok bawah meja takut ade sampah. Dia tak suka bersepah bawah mejanya.

Wonwoo ternampak satu bekas berwarna biru cair yang amat cantik. Dia mengambil bekas makanan itu dan meletakkan nya di atas meja.

"Siapa bagi?" Tanya soonyoung.

"Ntah" kata wonwoo dingin. Wonwoo membuka mekas itu.

"Wouh! Kimbab! Nak sikit" kata soonyoung. Dengan pantas dia mengambil satu kimbab yang kelihatan enak, lalu terus dimasukkan le dalam mulut nya.

Wonwoo hanya tunjuk riaksi coolnya. Dia terperasan ada stiky note di atas kimbab tadi.

Dear my cool crush...hope awak suka dengan kimbab yang saya bagi ni...makan jangan tak makan.

From u secret admire.

Wonwoo hanya diam dan memaling ke arah soonyoung yang tgh pelahap kimbab yang dia dapat tu.

"Siapa die ni" kata hati wonwoo.

Tbc

Tq kerana membaca. Jangan lupa vote. Tolong lah sumbangkan vote untuk ff autor ni.

My cool crushWhere stories live. Discover now