*Aeri pov*
Bosannya..duduk rumah bukannya nk buat ape pon. Kalau sekolah boleh usha wonwoo tapi cuti pulak hari ni.
Aku baring di atas katilku. Aku menoleh ke arah meja belajarku. Oh! Aku nampk novel yang wonwoo bagi pinjam uh. Baru aku ingat..novel uh belom abis baca agi.
Aku bangun dari baringan dan terus menggapai novel uh. Dengan khusyuknya aku membaca.
1 jam 15 minit kemudian novel yang aku baca telah tamat. "Habis dah? Hurmm..bosan lagi lah nampaknya" kata ku.
Best jugak baca novel ni. Hmmm..hah! Ape kate aku pergi kedai buku. Dapat baca novel lagi. Nk ajak ape ek.
Aku menggambil fonku yg berada di atas meja belajarku.
Group baess💖
Me:
Korang! Ade sesiapa tak nk teman aku di hari yang membosankan ni keluar?Minjuju:
Sorry lah aeri ku yg comel..aku ade hal. Sorry.Me:
Tak pe..yang lain?Yubi omma chi:
Sorry my dear..aku pon ade hal.So min chi:
Aku tgh buzy. Sekarang ni kat cafe omma aku tgh tolong dia. Mianhae.Me:
Krencana..tak pe. Kalau macam uh aku pergi sendiri.Minjuju:
Hati-hati aeriYubi omma chi:
Take care! Kau tu tah lah kecik senang kena angkut masuk van😂Me:
Yahh!! Ape ni yubi shi!!😭 jangan lah takutkan aku😭😭😭Yubi omma chi:
Hahahahha..gurau. hati hati.Me:
OkySo min chi:
Take care aeri cyotMe:
Oky min yeppuda~Aku mematikan telefonnku setelah habis chat di group. Semua buzy. Aku bangun dan mengapai beg lalu terus meminta izin ommaku untuk keluar.
Di kedai buku 7 teen~
Wowwey..aku masuk je dalam kedai buku terus nampak banyak buku yang aku tak pernah baca. Banyak uhh..
Aku pergi ke arah bahagian novel. Aku membelet novel yang tersusun cantik. Aku tertarik dengan satu novel ni. Tajuk novel tu 'come & go'. Macam best.
Aku mengapai novel tu dan ade pulk tangan lain yang nkkan novel tu sampai tangan kami terpegang bersama.
Aku menoleh ke arah orang itu. Membulat mata aku. Wonwoo. Serious aku terkejut.
"Wonwoo?"
"Aeri?"
"Buat ape kat sini?" Tanya ku.
"Cari novel lah..takkan cari kau" dia sempat bergurau pulak kat sini. Nasib crush..kalau tak dah lama aku kaki kan dia ni.
"Kau pulak buat ape kat sini?" Tanya wonwoo dingin. "Cari novel lah..takkan cari kau pulk" amik kau! Aku copy pest balik ayat dia hahaha..aip tak baik lah.
Dia tersenyum senget seketika. Menjadi ke lawak aku uh? Ntah lah.
"Lepas ni kau ade pergi mana mana tak?" Tanyanya. Aku menggeleng "tak de...knp?" Tanyaku.
"Teman aku beli barang dapur nanti..omma aku yang suruh" katanya.
"Hmm boleh je" kataku ringkas. Aku pernah jugak lah datang rumah dia. Omma dia tahu aku ni kawan dengan wonwoo. Lagupon omma dia ramah.
*end aeri pov*
(Kita skip diorang beli barang)
Di rumah wonwoo....
"Omma..wonu dah balik" kata wonwoo. Wonwoo dan aeri meletakkan barang barang di atas meja dapur.
"Eouh?! Aeri pon ade?" Tanya omma wonwoo yang baru sahaja turun dari tangga.
"Ye mak cik..kalau macam uh saya balik dulu" aeri meminta izin untuk mengundur diri.
"Eh jp aeri!" Panggil omma wonwoo.
Aeri menoleh."ye mak cik?" Tanya aeri hairan. Ditayangkan muka comelnya yang blur tu.
"Kamu boleh temankan wonwoo 1 hari ni? " tanya omma wonwoo membuat kan aku terkejut.
"Erm..bo boleh..tapi wonwoo tak kesah ke?" Teragak agak untuk aku menjawab.
"Aku tk kesah lah" katanya dingin di belakang aeri. Aeri terkejut lah jugak tiba tiba ade kat belakang.
"Ouh..kalau macam tu..aeri nk call omma dulu takut dia risau" kata aeri dan dia mendapat anggukkan dari omma wonwoo.
Tbc
YOU ARE READING
My cool crush
RomanceBila periang jumpa the cool guy....dan the cool guy adalah crush kepada si periang ni. Nak tahu lebih lanjut...meh ah singgah membaca. Jeon wonwoo svt❤ Please sokong ff autor ni. Selesai semua bahgian✔