Part 35

2.8K 52 0
                                    

Noa's Point of View

Tijdens het avondeten is er een ongemakkelijke stilte. Sem en ik mochten niet naast elkaar zitten. Heel kinderachtig, maar nu zitten we dus tegenover elkaar. Ook niet heel erg, nu kunnen we elkaar goed bekijken. En Sem bekijken is denk ik een nieuwe hobby van mij geworden. Ik glimlach bij de gedachte. Sem en ik staren elkaar aan, maar worden verbroken door wat gekuch.

"Wendy en ik willen jullie wat vertellen." zegt pap. "We gaan samenwonen, dus dat betekend dat jullie ook echt als broer en zussen bij elkaar gaan wonen." zegt hij, met nadruk op broer en zussen. Ik kijk verward op en laat mijn vork vallen. "Samenwonen?!" roep ik uit. "Jullie zijn pas 2 maanden bij elkaar!" zeg ik. "We zijn gewoon zo verliefd, we verlangen er heel erg naar om weer samen met iemand in een huis te wonen." glimlacht hij naar Wendy terwijl hij haar een kus op haar mond geeft. Wacht even hoor, ik ga denk even ergens een barfje leggen. "Wij woonden ook gewoon met jullie hoor, of waren jullie dat soms vergeten?" spot Sem. "Tuurlijk niet schat." zegt Wendy snel.

"Maar wacht, waar gaan we dan wonen?" vraagt Lizzy dan. Wendy glimlacht liefjes naar haar. "We gaan beide verhuizen, we gaan in Uithoorn wonen." zegt ze. "Wat moeten we nou weer in Uithoorn?!" vraagt Sem. "Wonen Tim en Jade daar niet?" vraag ik dan aan hem. Hij denkt even na en knikt dan. "Kan best kloppen." zegt hij. Wendy begint te stralen. "Wat leuk! Hebben jullie meteen al wat vrienden." zegt ze enthousiast. Ik glimlach wat naar haar. "Ehm, als jullie het goed vinden ga ik naar boven om te douchen." zeg ik dan. Iedereen knikt wat.

De volgende week.

De verhuizing is sneller gegaan dan ik had verwacht. Pap en Wendy hadden blijkbaar op vakantie al een huis gekocht, dus we konden er vrij snel in. Gisteren zijn de laatste dozen uitgepakt en vanaf vandaag wonen we officieel in Uithoorn. Vanaf de hoek van de bank kijk ik naar Sem die naar een of ander programma zit te kijken. Zijn mond hangt een stukje open van vermoeidheid en zijn ogen staan gericht op het scherm. Zijn haren zitten nog door de war van de slaap en het zit ook nog niet in model. Ik voel dat mijn lippen langzaam omhoog krullen bij het zien van deze jongen. Dan kijkt hij mijn kant op. Als hij ziet dat ik al keek, begint hij te grijzen en geeft hij me een knipoog. "Ik houd van je." vormen zijn lippen. Ik wil net wat terugzeggen, als pap ineens de woonkamer in komt lopen. "Vanavond zijn jullie alleen thuis met Wendy. Lizzy is logeren bij een vriendin en ik ben uit met wat mensen van mijn nieuwe werk. Gedraag je." zegt hij kil. Sinds we begonnen met de verhuizing, herken ik mijn vader nauwelijks meer. Hij is niet meer de liefdevolle man die hij eerst was. Twee dagen geleden kwam hij dronken thuis en schreeuwde hij het hele huis bij elkaar. Bang ben ik bij Sem in bed gekropen. Toen pap daar achterkwam was hij aardig boos geworden, maar Wendy greep gelukkig in en gaf me een medelevende blik. Ik bijt op mijn lip en knik naar mijn vader. "Is goed, veel plezier." zeg ik maar. Hij kijkt me nog even strak aan en draait zich dan om, uit de woonkamer. Sem en ik kijken elkaar met dezelfde blik aan. Dit wordt weer foute boel vannacht.

𝐯𝐞𝐫𝐥𝐢𝐞𝐟𝐝 𝐨𝐩 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐬𝐭𝐢𝐞𝐟𝐛𝐫𝐨𝐞𝐫 ↝ 𝐬𝐯𝐝 [✔️]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu