35

66 3 0
                                    

Nakapangalumbaba akong nakadungaw sa bintana. Nagbibilang mga estudyanteng naglalakad-lakad pa rin sa corridor.

Recess time at ito ang paborito kong subject sa lahat kahit hindi subject.

Madaya lang dahil twenty minutes lang, hindi gaya ng literal na subject ay isang oras. It's so freaking unfair, right?

At saka kahit paborito ko ang oras na 'to, ayaw kong lumabas para bumili ng pagkain. Siksikan at nakakainis ang sari-saring amoy nila kahit mukha silang fresh.

Bakit gustong-gusto nilang makipagsiksikan?

Parang silang sardinas na hindi na nga kasya sa de lata, ipingpipilitang maging apat ang sardinas. Para ring pag-ibig, hindi ka na nga mahal, nakikipagsiksikan ka pa rin.

Nagninilay-nilay ako nang biglang lumitaw ang number one sa message icon sa facebook lite. Two months had passed and our conversation keeps going. Paulit-ulit lang ang usapan namin.

Kukumustahin niya ako, and then we will sleep after that. Repetitive questions but you will see that he cares. And I am thankful for his little time and the way he cares for me.

I appreciate it kahit minsan mapapabusangot ka na lang dahil tanong siya nang tanong ng kumusta ka na? At palagi ko naman sinasagot ang tanong niya sa salitang "okay lang". At minsan kung hindi ka okay, mapapakuwento ka na lang kahit mali-mali ang grammar and the believable here is he still understand it.

And about our feelings... hindi ko matukoy. Basta ako, hinahanap-hanap ko siya. Samantalang siya, hindi ko alam dahil mukhang pinipigilan niya dahil akala niya may asawa na talaga ako.

June 15 at 9:25 A.M.

Sunny: Hey laal

: Laal, you there?

: Hey

: I think your online but you left your facebook online

Seen 7:27 A.M.

Zildjane: I'm here laal

: I didn't sleep.

Sunny: I thought you sleep already

Zildjane: I'm at school

: Teaching

: Liar si ako | Delete

Sunny: Oh, Am I disturbing you?

Zildjane: No, it's okay. Gusto kitang ka-chat

Sunny: How does it feel teaching kids?

Zildjane: Hindi naman ako guro, e. Gusto ko maging guro major in English kahit hindi marunong at gusto ko grade 3 tuturuan ko para iwas sakit sa ulo.

: I mean, it's nice and happy anyway.

: What's your dream job afterall?

Sunny: I want to be a pilot

Zildjane: Wow! That's great and I'll be your flight attendant. Charot. Kidding

Sunny: What is charot?

Zildjane: A crunchy chicharon.

: So are you taking the course related to your dream?

Sunny: Unfortunately, no. I'm studying online and it is computer engineering. All about computers

Zildjane: So, do you know
how to hack a
facebook account?

Sunny: Yes, I can but I will never do that.

Zildjane: Do you know kpop?

Sunny: What's that?

: No

Zildjane: Korean groups.

Sunny: No. I'm not familiar. You like koreans?

Zildjane: Isa sa mga korean girl group ang nasa pitsur ko | Delete

: Uh, not really.

Sunny: Go back to your work now. Seems like I'm disturbing you. Chat you later.

: Take care

Zildjane: Take care >3

June 15 at 9:57 P.M.

Sunny: Good evening laal

: How's your day?

Zildjane: I'm tired at shool,
but I am happy.

: You?

Sunny: My boss had dialysis a while ago, and we safely arrived at his house. Reviewing also my notes for the exam tomorrow.

Zildjane: I adore how hardworking you are.

: How could you balance your time in working and studying?

Sunny: Morning I am a driver. Actually all day I am my boss personal driver and if he is not going anywhere, I am free to scan my notes and review anything I should review.

Zildjane: Is it a wasting of time
if you're chatting with me instead of reviewing?

Sunny: It's okay. I can handle.

Zildjane: You know what..

: Sayaw ka doggie and you'll be bright

: Kidding.

: You should review now because I'm going to sleep now.

: I'm very tired and I need to rest.

Sunny: Good night laal. Okay, I'll review now.

Zildjane: After reviewing, sleep okay?

Sunny: Okay laal

Calling me laal makes my heart crazy. He is plain, walang ka-sweet-sweet sa mga messages niya. Actually, boring but he always made my day.

Palagi akong nakangiti sa tuwing ka-chat siya. Biglang matatawa mag-isa. Weird, but it's what I literally feel most of the time when we are chatting each other.

Nakangiti kong tinampal nang marahan at dalawang beses ang magkabilang pisngi ko para gumising sa kahibangan ko.

Magkabilang Mundo (CHAT SERIES #4)Where stories live. Discover now