-"التعريف بالشخصيات")🚸

418 11 4
                                    

-ماذن السنوسي:رائد..30سنه..صعب في تعامله..حنين جدا وطيبته ملهاش حدود..حب حياته قابله بدري حبتين..كان سبب من اسباب انو ينجح في حياته للدرجه دي'هيا'..ويمكن مفيش غير'هيا'كمان يعني نقدر نقول كل'هدفه'..كل'قوته'..وكل'حياته'..والده ووالدته متوفيين ومعندوش اخوات وعايش في بيت لوحده!!
🚸..🚸
-رائد المنشاوي:مهندس معماري..عايش مع مامته(زينب)باباه متوفي وعنده اخ اصغر منه(سيف)عنده25سنه وفي كليه سياسه وعلوم اقتصاديه..عنده28سنه..لسه فاكر صديقه طفولته واللي لسه لحد دلوقتي جارته..لسه فاكر حب حياته اللي حافره بينه وبين نفسه ومش عايز يخرجه من اوضته..صاحب ماذن رغم فرق السن بنهم الا ان تعارفهم كان بسبب عشق كل واحد فيهم..وزي ما حب حياه ماذن هجم عليه بدري اوي..حب حياه رائد كمان استعمر قبله من صغره!!
🚸.. 🚸
-مروان السوهاجي:قبطان..صاحب ماذن بما انهم جيران من صغرهم وحافظوا علي صداقتهم لحد ما كبروا..وكمان صاحب رائد..عنده28سنه..عايش مع اخته(جني)عندها 15سنه ومامته(كوثر)وباباه(احمد السوهاجي)..وكإن الصاحب اللي بجد لما تحصله اي حاجه بتكون منقوله لصاحبه التاني بدون اي مناقشات كإنها مرض معدي..وفعلا مروان كمان حب من وهوا في الثانوي..بنت منطقته..بالضبط نفس ماذن..فرق بس الاشخاص اللي بيحبوهم وطريقه الحب!!
🚸..🚸
-ريان عمران:ضابط بحري ولاعب كرة قدم مشهور..عنده27سنه..صاحب ماذن ومروان جدا لانه برده من نفس منطقتهم وماذن عرفه علي رائد بالضبط زي مروان..عنده اخت(رنا)عندها24سنه وفي كليه صحافه واعلام ومامته(هناء)معاهم..باباه متوفي..بفكركم انه طبعا هيبقي زي ماذن ورائد ومروان وان حب حياته دخل هجوم عليه من بدري..بس سبحان الله..ريان مفيش حد جهه خبط علي باب قلبه ودخل قبل ما هوا يفتح..ريان كان شاطر بس في انه يخبط علي باب قلوب الناس ويدخل وساعات كمان من غير تخبيط..بس هل القدر هيفضل متحالف معاه ولا هييجي فجأه ويمشي عكسه!!؟
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-رزان ظهران:طالبه في كليه الطب قسم الطب الشرعي..عندها20سنه..لسلها9سنين في التعليم عدت في سنه اولي بإمتياز مع مرتبه الشرف ودلوقتي هيا في سنه تانيه..كل الكليه عرفاها لانها تعتبر داخله في معظم الانشطة الاتحاديه في الكليه اذا مكنوش كلهم دا+تفوقها..عايشه مع اخوها التؤام(علي)في كليه العلوم..مامتها وباباها متوفيين..بتحب الكتابه والقراءه..وبتعشق التأليف بتحب تألف روايات واشهر روايه ليها كانت*ألا تلاقيني*..متنساش حب طفولتها ومراهقتها ويمكن شبابها!!
🚸..🚸
-رؤي السندوبي:طالبه في كليه الطب قسم مخ واعصاب..عندها21سنه..متفوقه..صاحبه رزان من وهما صغيرين..ومعاها في كليه عين شمس بإختلاف الفروع والتخصصات..عايشه مع اخوها(محمد)عنده19سنه وداخل كليه الهندسه وباباها(ماجد السندوبي)ومامتها(هاجر)..عندها صديق من صغرها وجارها كمان وبتحبه..لكن..محدش يعرف نهائي غير رزان صحبتها وصحابهم الاتنين التانيين!!
🚸..🚸
-ميرال عبدالنظير:طالبه ف كليه الصيدليه جامعه عين شمس..عندها21سنه..صاحبه رزان ورؤي التالته..عايشه مع اختها(عليا)عندها25سنه متخرجه من كليه الهندسه واخوها(عامر)عنده20سنه وف كليه الشرطه ومامتها(عبير)وباباها(وليد عبدالنظير)..حصلها مشاكل كتير بسبب مراهقتها الطائشة لكن لين باباها ومامتها خلاها تعدي بسلام من الفتره..لكن ابدا مخلهاش تعدي من المرحله كلها بسلام!!
🚸..🚸
-روفان الصادق:طالبه ف كليه طب اسنان ف جامعه عين شمس..عندها21سنه..صاحبه رزان ورؤي وميرال الرابعه والاخيرة..عايشه مع مامتها(ساره)وباباها(محمدالصادق)واخوها(عبدالله) عنده31سنه وماسك شركه باباه ف الاستراد والتصدير واختها(فدوي)عندها سنين..زي اي بنت ف فتره مراهقتها'حبت'..لكن..قدرها كان قاسي عليها حبتين..بس عمر ربنا ما بيظلم حد..وزي ما قدرها كان قاسي عليها فتره..هيحن وهيرجع ف صفها بعد ما كان ف صف حبيبها')!!
🚸..🚸.🚸.🚸.🚸.🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-دا تعريف الشخصيات#💛
_By:'basmala yasser')💖

تعرفنا قديما')🚸حيث تعيش القصص. اكتشف الآن