*في بيت احمد السوهاجي*
-'كانت جني قاعده بتذاكر علي كرسي الصالون وكوثر واحمد في اوضتهم ومروان نزل مع ميرال..وفجأة باب الشقه يخبط..سابت جني كتبها وقامت تفتح'....
-جني:نعم حضرتك مين!؟
-الشاب وهوا بيرفع راسه من ع الارض:حضرتك طلبتي اوردر ي انستي..
-جني بصدمه:محمد!!!!!!!!
-محمد:وحشتيني..
-جني:ي عجوووز اي اللي جابك هنا!!؟
-محمد:جيت اديكي الاوردر..
-جني:اوردر اي انا مطلبتش حاجه..
-محمد:معلش تعالي علي نفسك واعتبري نفسك طلبتي وادخلي اوضتك وافتحيها ونتي لوحدك وكليها لوحدك كمان..
-جني:دا اي السريه التامه دي هوا احنا هنفجر اسرائيل!!؟
-محمد بضحك:لا ي انستي عشان في هديه هنا..
-جني:هااااااااا..طب ما تقول من الاول ي عم العجوز..
-'وبسرعه كانت جني بتاخد علبه البيتزا وبتقفل الباب في وش محمد ويدوبك مشت خطوتين وفتحت العلبه ولقت الهديه سابت العلبه علي الكنبه وراحت تفتح الباب تاني بس لقت محمد مشي..زعلت ودخلت وهيا بتلبس الاسورة اللي ع اسمها وشكلها حلو اوي وحبتها جدا'..-'خدت جني علبه البيتزا ولبست الاسورة في ايدها اليمين ودخلت اوضتها جري ومسكت التليفون ورنت ع طول ع محمد ومكملش الجرس الاول ولقت محمد بيرد فقالت':محمد انا اسفه اوي بس انا بحب المفاجأت فغصب عني قفلت الباب كدا بس انا رحت افتحه تاني ولقيتك مشيت..
-محمد:بس بس اي ريبورتر اتفتح متعتزيش ي انستي ولا يهمك انا انبسطت علي انبساطك الاهم من كدا اي رايك!؟
-جني:الاسورة حلوة اوي اوي اوي اول مرة حد يجبلي اسورة مكتوب عليها اسمي بجد شكرا..
-محمد بإنبساط:بجد يعني عجبتك!؟
-جني:جدا والله ربنا يخليك ليا..
-محمد بهيام:ويخليكي ليا ي انستي_🚸_
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-'وعدي يوم التلات بسرعه والكل بيحضر نفسه لخطوبه رائد ورؤي اللي قضوا يوم التلات كله بره البيت بيجهزوا ليها ولوحدهم زي ما قال رائد..ورغم زعل البعض الا ان خطوبه رائد ورؤي غطت علي زعلهم وادتهم طريق طاقه ملهاش حدود'_🚸_
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*في بيت ماجد السندوبي*
-'كانت الساعه جت2بعد الضهر ولسه رؤي نايمه براحه وهدوء ملهمش حدود لكن فجأه صحت علي باب الاوضه اللي بيتفتح جامد وبيتقفل تاني والاصوات اللي علت جدا جنبها وبسرعه عرفت انهم اصحابها..قامت بنصها العلوي من علي السرير وهيا بتضحك علي ضحكم..وفجأه كانوا كلهم نايمين علي السرير بضحك ملهوش حدود وبعد كدا رجعوا قاموا تاني وهما بيرتبوا الاوضه عشان يجهزوا رؤي بهدوء'..
-'دخلت رؤي خدت شاور وميرال وروفان ورزان بيجهزولها كل حاجه*واي الصحاب غير كدا*)وطلعت رؤي وكملوا ضحك شويه بعد كدا قعدت علي كرسي التسريحه بتاعتها وبدءوا ال3بنات بخفه وهزار يجهزوها بحيث روفان واحده بتسرح شعرها عشان يتضبط تحت الطرحه وميرال بتحطلها مانيكير علي ضوافر رجلها وايدها ورزان بتحطلها ميكب اللي اكد رائد انه يبقي خفيف جدا..وعلي اثر الذكري دي ابتسمت رؤي وهيا بتفتكر تشديده علي الكلام دا'..
*Flash back*
-'بعد ما خلصوا نص اليوم قعدوا يرتاحوا في مطعم وياكلوا حاجه فقال رائد':رؤي طبعا مفيش ميكب ومفيش روج تقيل والحاجات دي#
-رؤي:طب اكيد مفيش روج تقيل لاني اصلا مش بحبه لكن الميكب دا ازاي انا هحط بس هيكون خفيف خالص..
-رائد:انتي حلوة من غير ميكب اصلا يعني ملهوش لازمه..
-رؤي بكسوف:والله هيكون خفيف خالص وهتشوف بكره..
-رائد:ماشي ي ستي اما نشوف..
*End flash back*
-رزان بمشاكسه:اي ي رؤرؤه هوا رائد رسم الضحكه علي وشك ونسي ياخدها وهوا ماشي تاني ولا اي!!؟
-ميرال:لا هوا طبعها خلاص مفيش ترجيع طول ما هوا موجود..
-روفان:بطلوا تشاكسوا في رؤرؤتي ي عيال هيا اصلا بتضحك ع طول..
-رؤي:ي روفي انتي ي نصفاني..
-روفان:بس من لما اتقدملها وهيا بتضحك بغباء..
-رؤي:امشي ي بت من هنا يلا..
-'وضحكوا التلاته علي رؤي وشاركتهم رؤي في الضحك وفضلوا كدا يهزروا ويتكلموا ويضحكوا لحد ما خلصوا رؤي جزئيا والساعه كانت4ولسالها الفستان والطرحه بس..وبدءت كل واحده منهم تحط الميكب لنفسها بخفه بالضبط زي رؤي وكمان حطوا مانيكير لون فساتنهم بالضبط..وخلصوا كل دا وكانت الساعه5ونص وكان رائد هييجي ياخد رؤي للقاعه بعد المغرب والكل هيكون معاه طبعا..ف بدءوا يلبسوا كلهم من الساعه5ونص لحد 6ونص وبصوا لنفسهم ف المرايه برضا وقضوا النص ساعه التانيه وهما بيتصوروا'____👭____
-'كان كله كوم وضحكت رؤي كوم تاني بصت لطرحتها ف المرايه وهيا حاسه انها مالكه العالم كله وافتكرت رائد وسرحت ف الموقف وفيه'..
*Flash back*
-رؤي:رائد هوا انا ممكن اسيب شعري في الخطوبه!!؟
-رائد:لا طبعا..
-رؤي:لي بس ي رائد!!؟
-رائد:عشان الكل يشوف شعرك اللي انا لسه اصلا مشفتوش من لما اتحجبتي ومش هسمح لحد يشوفه غيري ابدا..
-وبعدين الفستان بقي هتجبيه مقفول فملهاش لازمه#
*End flash back*
-فستان رؤي..
أنت تقرأ
تعرفنا قديما')🚸
Romance-من لما بتتخلق علي وش الارض..وبتبدء علاقاتك بالحياه وباللي حواليك تتفتح..ساعتها بس بتبدء معاها المشاعر..ايا كانت المشاعر دي..بحلوها ومرها..من مشاعر الطفوله لمشاعر المراهقه لمشاعر الشباب لمشاعر الامومه والابوه لمشاعر الجد والجده..كلها مشاعر بتواجهك ل...