-"اقتباسات")🚸

193 3 0
                                    


-"اقتباس1":)
*في شهر رمضان وتحديدا ف وقت ما المسحراتي بيعدي ف الشوارع*
-تقف بنت ف البلكونه وهيا بتبص علي المسحراتي اللي وقف تحت بتها بالتحديد ووقف جنبه ولد هيا تعرفه كويس وجمبه كام طفل فرحانين بالمسحراتي..كان الشب بيقول المسحراتي اسماء يقولها..فجأه..بص المسحراتي لفوق وهوا بيقول اسمها........والولد كمان كان باصص لفوق..استغربت جدا واصرت السكوت بدل ما تحصل مشكله بسببها بين اهلها وابن الجيران..ولكن..هل هيطول السكوت!؟
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-"اقتباس2":)
-روح يلا ادي لطنط نعمات الاطباق دي!!
-حاضر..
-وينزل الولد للبيت اللي جنب بيت ننته علي طول ويخبط علي الباب براحه..تفتح بنت صغيره اقصر منه بكتير وهيا بتقول:نعم!!
-الولد:انا عايز طنط نعمات!!
-تجري البنت وهيا بتقول:تيتا ي تيتا تعالي شوفي ابو طويله اللي ع الباب!!
-لا اراديا منه ضحك ع لتتها ف حرف الراء واللام..وفضل يضحك لحد ما جتله نعمات وهيا بتقول:تعالي ي حبيبي ادخل..وبصت للبنت وقالت:عيب كدا ي...هوا اكبر منك!
-دخل....وهوا بيقول:سبيها ي طنط انا مزعلتش منها هيا لسه صغيره!!
-بصتلها نعمات وهيا بتقول:شوفتي....احسن منك ازاي!!
-بسرعه جرت...علي....اللي واقف قدمها وهيا بتقول بلتتها اللي وقع ف حبها من اول حرف سمعه بيها:معلش ي....انا بهزر معاك!!
-....:عادي ي...انا بحبك وبحب اهزر معاكي!!
-بصت...لنعمات وهيا بتقول:شوفتي ي تيتا احنا صحاب وبنهزر ونا احسن منه هه!!
-نعمات:ماشي ي شقيه..وبصت لا....وهيا بتقول:عايز حاجه ي حبيبي!؟
-....:ماما بعتالك الاطباق دي ي طنط!!
-نعمات:قولها طنط نعمات بتقولك شكرا..
-....:حاضر..وبص للبنت وقال:تعالي نلعب ي...!!
-...:ماشي تعال ي....!!
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-"اقتباس3":)
-لو سمحتي!!
-*بصت البنت لمصدر الصوت*وهيا بتقول:نعم!؟
-ف حد وقفني وقالي اديكي الورقه دي!!
-طب دي اي!!؟
-معرفش هوا وقفني وقالي اديها ليكي وشاورلي عليكي!!
-تتكلم بنت تانيه واقفه جنب البنت المقصوده وتقول وهيا بتاخد الورقه:تمم شكرا!!
-*وتمشي البنت بعد ما ادتها الورقه وتبص البنت المقصودة لصحبتها*وتقول:لي خدتيها ي غبيه!!
-.....:عشان تمشي طبعا اكيد مش هتمشي غير لما تاخديها!!
-.....:بس انا كدا هحط نفسي ف مشاكل!
-.....:انتي عارفه هيا من مين!؟
-.....:اكيد منه هيا دي محتاجه تفكير!!
-....:طب خلاص ي بنتي هنقرأها ونروح نديها لمامتك وهيا تقول لباباكي وهما يتصرفوا!!
-*وبسرعه فتحوا التلات بنات الورقه وقرءوا اللي فيها وكل اللي كان فيها بإختصار ان الولد اللي باعت الجواب دا بيحب البنت المقصوده جدا*.....
-وراحوا التلات بنات للمامه البنت المقصوده واللي خدت الجواب بكل هدوء وراحت ادته لجوزها وهوا كمان بكل هدوء لما لقي الولد اللي البنت قالتلهم عليه ان هوا اللي باعته واقف علي اول الشارع لانه كان جارهم..راح وكلمه بكل هدوء وهوا بيقول:بص ي.....ي ابني.....دي زي اختك بالضبط كفايه انها بنت منطقتك يعني المفروض انت اللي تحافظ عليها صح مش تروح تعمل كدا!!
-*اعتذر.....لابو البنت بكل احترام وهوا حبه بيزداد ليها اكتر بكتير من ما كان الاول*........#
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-"اقتباس4":)
-يلاااااا قدامي علي الفصل يلاااااا!!
-*قالها ..... بضحك لزمايله البنتين.....و.....وهوا ماسكهم من شنطم وبيزقهم علي الفصل*!!
-يمسكوا.....و.....بإيد بعض ويبدوا يجروا من....واللي راح هوا كمان يجري وراهم بكل ضحك وهزار..وفجأه..تقع بنت من البنتين علي الارض من كتر الجري..ولسوء حظها انها تقع علي ايدها..فتعيط جامد ويبدوا المدرسين يتلموا عليها ويودوها ع اوضه الحكيمه ومعاها صحبتها التانبه..اما الولد ففضل باصصلها بعيون مدمعه ومشي لما قالتله صحبتها اللي كانت بتجري معاها منه ان هوا السبب بسبب جريه وراهم.....وقعت.......&
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-'دي اقتباسات منpartsجايه بعد كدا وهبدء ان شاء الله انزل في الpartsقريب':)
_By:'basmala yasser')💖

تعرفنا قديما')🚸حيث تعيش القصص. اكتشف الآن