*تاني يوم*
-'اتجمعوا ال3بنات عشان يروحوا عند ميرال من الصبح..ولما وصلوا كانت الساعه1بعد الضهر..وكانت ميرال لسه نايمه..المرة دي وبدل ما يدخلوا الاوضه بصوت دخلوا وهما بيتسحبوا وقربوا من السرير بهدوء وفجأه وبدون سابق انذار صوطوا ال3بصوت جامد..فقامت ميرال مفزوعه ووقفت علي السرير وهيا بتصوط معاهم ولسه مخدتش بالها مين اللي بيصوط او بيصوطوا علي اي..من فزعتها قامت وصوطت معاهم..وال3سكتوا وهما ميتين ضحك وميرال الوحيده اللي فضلت تصوط بدون وعي لحد ما دخلت عبير وهيا بتقول':يخربيتك اسكتي ي مفضوحه ي بنت المفضوخين في اي!؟
-ميرال:مين اللي بيصوط!؟
-'وهنا فاقت ميرال تماما وهيا بتسمع صوت ضحك جامد حواليها بتبص لقت روفان ورزان ورؤي واقعين علي الارض وهما بيضحكووا..وبسرعه كانت ميرال بترمي نفسها عليهم وهيا بتشتم فيهم وسريعا ما قعدت جنبهم وهيا بتضحك معاهم..كل دا وعبير واقفه عند باب الاوضه مذبهله..وبدون توقع رفعت رجلها بخفه وقلعت شبشبها وهيا بتجري عليهم وهنا قاموا ال4بنات بفزع وهما بيتفرقوا في انحاء الاوضه وعبير واقفه في النص بين ال4وبتقول':ي مجانين ي ولاد العبط..صدعتوني ي شحطه منك ليها..
-رزان:سوري طنط عبعب مخدناش بالنا..
-عبير وهيا بتجري وراها بالشبشب:طنط عبعب مين ي بنت حنان ومحمد هه..
-روفان:خلاص طنط عبعوبه..
-'لفت عبير لروفان وغيرت اتجاهها وراحت ورا روفان وهيا بتقول':هبعوبه ي بنت الدكتورة عبعوبه..
-رؤي:خلاص ي طنط ي عسل هما وحشين ونتي اللي حلووه..
-عبير:شوفوا البت العسل..
-ميرال:ماما ما تروحي ترني علي مروان تقوليله ييجي..
-عبير:يلا ي مدلوقه ي بنت المدلوقه..
-'وهنا سابت عبير الشبشب بتعب وهيا بتقول':هديتوا حيلي الاهي يهد حيلكم..
-'وخرجت من الاوضه وسط ضحك ال4بنات..وبعد ساعه كامله من الكلام دخلت ميرال تفوق وتاخد شاور وفضلوا ال3التانيين يجهزولها لبسها بره'...
-'بعد ساعه الا ربع..خرجت ميرال من الحمام ولقت كل حاجه جاهزه قدامها وبحب بدءوا البنات يجهزوها..وزي ما كانوا بيعملوا مع رؤي عملوا مع ميرال..قسموا نفسهم وكل واحده مسكت حاجه..بقت رؤي بتسرح الشعر وروفان بتعملها ضوافرها ورزان بتحطلها الميكب..وكل دا وسط جو جميل جدا من الضحك والكلام والاغاني الرومانسيه*فعلا الصحاب بيعوضوا حاجات كتير والله*'___✨___
-'بعد ساعتين بالضبط كانت ميرال جاهزه من كل حاجه وبتبص لنفسها ولبسها في المرايه بفرحه وعيون مدمعه وهيا بتفتكر كل مواقفها مع مروان من لما كانوا صغيرين لحد الوقت دا..وبصت الفستان بإبتسامه وهيا بتفتكر وقت ما كانوا بيشتروه'__
-فستان ميرال..
أنت تقرأ
تعرفنا قديما')🚸
Romance-من لما بتتخلق علي وش الارض..وبتبدء علاقاتك بالحياه وباللي حواليك تتفتح..ساعتها بس بتبدء معاها المشاعر..ايا كانت المشاعر دي..بحلوها ومرها..من مشاعر الطفوله لمشاعر المراهقه لمشاعر الشباب لمشاعر الامومه والابوه لمشاعر الجد والجده..كلها مشاعر بتواجهك ل...