*في شارع مستشفي السنوسي*
-مروان:اي دا ماذن هنا!
-ريان:مش قولتلك تليفونه مغلق يبقي عند مراته انا هرن على علي الاول اعرف اذا كان فوق ولالا..
*جرس*
-علي:الو ي ريان..
-ريان:علي انت عند رزان ولا اي؟
-علي:لا انا نزلت ع الكليه بتاعتها وبتاعتي لما ميرال كانت عندها ورن عليا ماذن وزعق لما عرف انها لواحدها وطلع عليها ونا دلوقتي بجبلها لبس من البيت.
-ريان:يعني ماذن اللي عندها دلوقتي؟
-علي:اه ونا شويه وهاجي اهه.
-ريان:ماشي ي علي سلام..
-علي:سلام.
..
-ريان:لسه عايزين تطلعوا؟
-ميرال:اه انا وروفان هنطلع وانتوا ممكن تستنوا هنا.
-مروان لميرال:انا هروح مشوار مع محمد وجني اللي ف العربيه واوا ما تخلصي ترني عليا ونتي لسه فوق ي ميرال متنزليش وتفضلي واقفه بعد كدا ترني ماشي ي حبيبي؟
-ميرال:حاضر ي بابا.
-ريان:انا هفضل مستنيكي هنا ي حبيبتي هكون ف العربيه.
-روفان:ماشي انا مش هتاخر ي حبيبي.
-'وطلعوا ميرال وروفان لرزان'_
-مروان:انا هروح انا مشوار مع جني ومحمد انت هتستني هنا؟
-ريان:اه مش ورايا حاجه الا بكره.
-مروان:اااه الرحله فكرتني اقولك مسموح للقباطنه وظباط البحريه بيجوا بعائلاتهم.
-ريان:انا ممكن مروحش بكره في حاجات كتير هنعملها.
-مروان:انا لو هروح هاخد ميرال معايا واهي تنسي كل الضغط اللي حصل الفتره دي.
-ريان:لو كدا ممكن انا كمان بس بعد ما كل حاجه تخلص.
-مروان:تمم يلا سلام..
-ريان:سلام..
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*ف المستشفي*
-'تخبط ميرال علي باب اوضه رزان بهدوء..لكن محدش بيرد ولا الباب بيتفتح'_
-روفان بخضه:اي دا محدش جوا ولا اي؟
-ميرال:مش عارفه انا هفتح الباب.
-روفان:الباب مقفول من جوا كمان!
-ميرال:انا كنت حاسه طالما ماذن جوا.
-روفان:انا هفضل اخبط بقي هه😹😹😹
-ميرال:يلا ونا معاكي😹😹😹💔
*ويفضلوا يخبطوا وكل اللي رايح وجاي ف الكوريدور من بنات بيضحكوا*😹😹
-'وفجاه الباب يتفتح وتخرج من الاوضه بسرعه واحده بتضحك عكس تماما اللي كانت موجوده الصبح ف نفس الاوضه'.
-رزان:هششش ماذن نايم تعبان.
-روفان بصدمه:مين دي!؟
-ميرال:والله معرف يختي!!
-رزان بضحك ودموع:وحشتوني اووي
-'وف لحظه كانوا التلاته حاضنين بعض جامد اوي وبيعطوا وبضحكوا ف نفس الوقت'_
-رزان بعياط:رؤي!
-ميرال بضحك مختلط ببعض الدموع:لقيناها ي رزان لقيناها.
-روفان:وهيا دلوقتي ف المستشفي فاقت وكنا كلنا عندها من شويه وجينا عشان نقولك وناخدك ليها الصبح هيا سالت عليكي ونتي وحشتيها اوي.
-رزان بفرحه:بجد دا بجد يعني هيا دلوقتي كويسه بجد!
-ميرال:اه والله والصبح كمان هنروحلها.
-رزان:لا مش هقدر استني للصبح عايزه اروح دلوقتي.
-'وفجاه يقطع كلامهم صوت ماذن من ورا رزان وهوا بينادي عليها بعصبيه..وتلاقي رزان نفسها رجعت لورا بعنف'_
-رزان بخضه:اي اي في اي ي ماذن؟؟
-ماذن بعصبيه:انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي! ازاي تفتحي الباب ولا تخرجي من الاوضه كدا!!
-روفان بخضه من صوت ماذن:ر رزان احنا هنيجي بكره ناخدك ماشي يلا باي..
-ميرال:اه باي..
-'ومشوا روفان وميرال بسرعه ومع تحركهم من قدام الباب رزع ماذن الباب وقفله بالمفتاح خلى كل اللي ف الكوريدور يقفوا مصدومين من اللي بيحصل'_
-رزان بهدوء:م ماذن ممكن تهدي وتوطي صوتك احنا ف المستشفي مش ف البيت.
-ماذن ولسه علي عصبيته:شوفي انتي خارجه ازاي الاول بعد كدا قوليلي اهدي!
-رزان:حبيبي الكوريدور مفيش فيه راجل اصلا كلهم بنات!
-ماذن:حتي لو متخرجيش بشعرك وباللبس دا فاهمه ولا لا!!
-رزان:فاهمه فاهمه ي ماذن ممكن تهدي بقي!
-'وبحب قرب ماذن منها وحضنها بهدوء وهوا بيقول':اسف بس انا بغير!
-'وبحب مماثل بادلته رزان الحضن وهيا بتقول':غيرتك مجنونه ي حبيبي والله.
-ماذن وشدد من حضنه اكتر:اه اتعودي علي كدا..
-رزان:كل السنين دي اكيد اتعودت ي بابا..
-ماذن:كويس❤
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-روفان:يخربيته دا انا خوفت من صوته بس ربنا يكون ف عونك ي رزان ي حبيبتي.
-ميرال:بتكلمي اكن اللي معانا ملايكه ي حبيبتي!
-روفان:صحيح دول كلهم نفس العينه طب ربنا يكون ف عونا كلنا بقي😹😹
-ميرال:ياارب😹..انا هفضل هنا بقي مش هخرج لحد ما مروان ييجي ونا هرن عليه دلوقتي.
-روفان:طب ي بنتي تعالي اقعدي معايا انا وريان ف العربيه بلاش تقفي لوحدك كدا.
-ميرال:لو طلعت من المستشفي مروان هيزعقلي هفضل واقفه لحد ما ييجي.
-روفان:خلاص ي حبيبتي بلاش بدل ما تزعلوا مع بعض انا هروح انا مع ريان واول ما توصلي طمنيني بس.
-ميرال:عيوني ي حبيبتي.
-'ومشت روفان لريان ووقفت ميرال ترن علي مروان'__
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*في عربيه مروان*
-مروان:فهموني في اي؟
-جني:م مروان متفهمش غلط اح.....
-مروان بمقاطعة:اسكتي ي جني..ما تفهمني استاذ محمد مش قولتلي انك مش هتقرب منها ووعدتني بكدا اي اللي حصل دلوقتي مش قد..........
-محمد:لا ي مروان انت عارف اني قد كلامي بس انا مش برتاح الا لما اكلمها واشوفها والفترة دي انا كنت مضغوط عشان كدا شوفتها وتحت بيتكم مختهاش مكان بعيد ولا غريب واللي خلانا نوصل مع بعض اني لما عرفت ان رائد لقي رؤي اني كنت مقابلها تحت بيتكم عشان كدا جينا سوا هيا ملهاش دعوه بحاجه انا اللي اقنعتها تيجي معايا.
-مروان:ونتي مفكرتيش ابوكي وامك هيقولوا اي لما يلاقوكوا مع بعض علي الاقل انا عارف وفاهم لكن هما ميعرفوش بس عموما اللي حصل دا اخر مره يحصل ومعتش هيتكرر ابدا تاني لا هتشوفوا بعض ولا هيبقي في كلام بينكوا كل حاجه هتتقطع لحد ما ييجي وقتها وتتفتح فاهمه؟
-'جني بتعيط بس ومش بتتكلم'_
-مروان بزعيق:فاهمه ولا لا؟؟
-جني بخوف:فاهمه حاضر.
-'وساعتها كان مروان وصل لبيته ونزل جني وطلعت ومشي هوا علي بيت محمد'_
-مروان بهدوء:محمد انا عارف انك راجل وقد كلمتك وعارف ان فتره غياب رؤي انت كنت مضغوط وعارف انك بتحب جني بجد وهيا كمان بتحبك انت اه ف الجامعه وكبير بس هيا صغيره لسه ف الثانوي مش عايز حاجه تلغوش عليها اتمني انك توعدني دلوقتي وتعمل بوعدك ومعتش تقرب منها تاني لحد ما ع الاقل هيا تكون ف الجامعه ونت تتخرج ولا تكون ف اخر سنه هتوعدني دلوقتي وهتعمل بوعدك.
-محمد:حاضر بوعدك ي مروان بس انت كمان توعدني انها مش هتكون لحد غيري لاني مش هسمح انها تكون لحد غيري طول منا عايش.
-مروان:وقتها لو مشاعرك ومشاعرها متغيرتش محدش هيقدر يبعدكوا دي كلمه مني اعتبرها وعد..اما اذا مشاعرها اتغيرت ودا اعمل حسابه لانها مراهقه مشاعرها مش ثابته زيك فمفيش قوه هتخليك تاخدها اتفقنا.
-محمد:مشاعرها مش هتتغير ومتعملش حسابك علي حاجه الا انها هتكون ليا اما اني مش هكلمها ومش هقابلها فدا انا بوعدك بيه مش عشان انت عايز كدا او عشان خايف منك لا عشان انا خايف عليها وبحترمك لكن انها تكون لغيري انسي.
-'ونزل محمد لبيته وهوا ماشي وضهره لمروان وبيقاوح مع دموعه عشان متنزلش ويضعف هوا هيكون قد كلامه وهينفذ وعده حتي لو وعده دا علي حساب وجع قلبه.
_*الحب زي ما بيقوي بيضعف*_
*تليفون مروان يرن*
-مروان:اي ي حبيبي اجي؟
-ميرال:اه ي حبيبي انا واقفه جوا المستشفي اهه.
-مروان:ماشي انا لحظه وجاي.
-ميرال:سوق بهدوء ي مروان متسرعش.
-مروان:حاضر ي حبيبي.
-ميرال:لا اله الا الله.
-مروان:محمد رسول الله.
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*عند روفان وريان*
-ريان:اي خلصتوا خلاص هتعدوا عليها بكره؟
-روفان:اووف اه الحمدلله نزلنا قبل ما نتاكل.
-ريان بضحك:هههههههه كدا اكيد ماذن زعق.
-روفان:يخربيته دا كل البت عشان طلعت من الباب بشعرها وبالبجامه وهوا اصلا مخلي الكوريدور كله بنات!
-ريان:طب ما عنده حق في اي؟!
-روفان:اه ما انتوا نفس الفصيله ربنا يهديكوا والله.
-'ضحك ريان جامد علي كلام روفان وبادلته روفان الضحك بحب وبعد لحظات من كلامهم قالت روفان بتدقيق':ريان ريان مش دا مستر ششتاوي؟؟!
-ريان:اه تصدقي هوا..
-روفان:وقف وقف عايزه انزل اسلم عليه_
-ريان وكمل بسرعه وتخطاه:تنزلي تسلمي علي مين انتي متخلفه ولا اي؟!
-روفان:اي التخلف ف اللي بقوله بقولك عايزه انزل اسلم عليه دا استاذي من سنين مفيش حاجه لو نزلت سلمت عليه.
-ريان:لا في حاجات عندي احنا خلاص عدناه اصلا.
-روفان بعصبيه:اوف بقي ي ريان اوف حتي مع المستر اللي عدي ال60سنه غيره اي انت مش بتتعب!
-ريان:الغيره ملهاش احكام.
-روفان:مش كدا ي بابا مش كدا انا اتخنقت حرفيا.
-ريان وفقد اعصابه:روفان مش هتسلمي علي اي راجل خلصنا اتخنقتي بقي زهقتي برده مش هتسلمي علي اي راجل ولا هتقربي من راجل غيري.
-روفان بعصبيه اكتر:ريان هقولك جمله واحده انا لما بتخنق بختفي بختفي ومش بظهر تاني.
-'وكان ريان وصل تحت بيت روفان وقت العربيه بصوت صرير وهوا بيلتف لروفان وبيقول':يعني اي مش فاهم اي قصدك.
-'خدت روفان نفس بهدوء وفتحت باب العربيه ولسه هتنزل بس مسك ريان دراعها بعصبيه اكتر وهوا بيقول':منتيش نازله من هنا الا لما تقولي اي معني كلامك فهميني؟؟
-روفان:ريان افهم انا بتخنق من كدا الغيره متوصلش للدرجه دي انا تعبت متاخدش كلامي تهديد لا والله انا بس بعرفك عشان لما اختفي متسألش ع السبب.
-'وف لحظه نزلت روفان من العربيه بسرعه وطلعت ع البيت وهيا خايفه من ريان دلوقتي ومتعرفش قالت اللي قالته دا ازاي'_
-'وبعصبيه مفرطه طلع ريان بالعربيه وهوا بيغبط ع الدريكسيون جامد'__
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*عند ميرال*
-'واقفه ف الكوريدور الاخير مستنيه مروان وفاجئها صوت مش غريب بينادي عليها..لفت ميرال لمصدر الصوت ولقت ولد بيبصلها بإبتسامه عقدت حواجبها بإستغراب وهيا بتقول':مين؟؟
-'عقد الولد حواجبه وهوا بيقول':مش فكراني؟؟انا حازم..حازم صاحب رزان من ايام الابتدائي ونتي وروفان كنتوا ف فصل تاني..
-ميرال بسخريه:من ايام الابتدائي!! ونا وروفان كنا ف فصل تاني!
-حازم:اي افتكرتيني؟ صحيح هيا رزان اختفت فين معتش بشوفها خالص..
-ميرال بإستهجان:رزان اختفت اه اختفت مش عارفه والله معدناش بنتكلم..
-حازم:طب خلاص هاتي رقمك ولو اتواصلتي معاها او كلمتيها ابقي هاتيلي رقمها ونبقي نتواصل كلنا سوا..
-ميرال بإستهزاء:هه تواصل! هههههههه نتواصل كلنا سوا!! اه اه وماله مش عيب هههههههه..😹😹😹
-'وف وسط استهزائها وضحكها لقت ايد فولاذيه مصنوعه من الحديد بتمسك دراعها جامد وقفت ضحكها استهزائها وتنفسها الطبيعي كمان وبتلقائيه لقت نفسها قدام حيطه سدت نور ومايه وكهربا وكل حاجه..غمضت عنيها بوجع من ايد مروان واتمنت انها تعدي علي خير'_
-مروان:رقمها صح ورقم رزان ونتواصل كلنا اه....
-'وفجاه كان حازم ع الارض نتيجه لكمه من مروان وبعصبيه وطي مروان عليه ويمسكه من رقبته وهوا بيقول':ادي اخره اللي يقرب من حد يخصني.
-'وف اقل من لحظه كان مروان بره المستشفي ووراه ميرال ماسكها بإيده'..
-ميرال بخوف:مروان مروان استني والله ما حصل حاجه مروان وجعتني استني مرواان..
-'ومن غير رد وعصبيه ركبها العربيه ورزع الباب لدرجه انها اتفزعت ولف هوا وركب وطار بالعربيه'__
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*عند ماذن ورزان*
-رزان:ماذن مش حاسس ان في صوت عالي اوي؟؟
-ماذن:دي مستشفي ي حبيبي اكيد هيكون في اصوات عاليه..
-رزان:لا انا مش مطمنه حاسه ان في حاجه ممكن ترن علي ريان ومروان تطمن انهم وصلوا روفان وميرال البيت؟؟
-ماذن:حاضر ي حبيبي هرن اطمنك ممكن انتي تهدي..وهرن اهه ي ستي ع ريان وبعديه مروان..
..
*جرس*
-ريان:اي؟؟
-ماذن:روحت روفان؟؟
-ريان:اكيد خير؟
-ماذن:لا كانت بتطمن بس.
-ريان:تمم سلام.
..
-ماذن:وادي ريان روح روفان نشوف مروان..
..
*جرس*
..
-ماذن:مش بيرد.
-رزان:جرب تاني ي ماذن جرب تاني..
-ماذن:حاضر ي حبيبي اهدي بس..
..
*جرس*
-مروان:نعم؟؟
-ماذن:مش بترد لي؟
-مروان:ف العربيه.
-ماذن:روحت ميرال؟؟
-مروان:معايا لسه.
-ماذن:مرواان في اي مالكوا انتوا الاتنين كلامكوا غريب!!
-مروان:ماذن سبني ف حالي دلوقتي انا علي اخري دلوقتي صدقني مش ناقص.
-ماذن:تمم بكره نتكلم.
-مروان:ماشي.
..
-رزان:في اي ي ماذن ماله؟
-ماذن:باينهم متخانقين.
-رزان:يربي هوا احنا مينفعش نعدي يوم من غير خناق!!
-ماذن:اهدي ي رزان الخناق موجود عند اي حد مش عندنا احنا بس.
-رزان:انا زهقت عايزه اخرج من الاوضه دي خرجني من المستشفي ي ماذن دلوقتي.
-ماذن:حاضر ي حبيبي قومي البسي عما ارن على علي اقوله ميجيش.
-رزان:حاضر.
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*عند مروان وميرال*
-ميرال:مروان ممكن تهدي السرعه شويه!!
-مروان صدقني والله هوا اللي جه اتكلم انا مقربتش منه اصلا..
-مروان:اسكتي ي ميرال اسكتي مش عايز اطلع عصبيتي عليكي لو سمحتي اسكتي.
-'سكتت ميرال بخوف وهيا بتعيط من غير صوت واجفلها خبط مروان كذا مره ع الدريكسيون بعصبيه لحد ما وصلوا لتحت بيتها فتحت ميرال باب العربيه بهدوء ولسه هتنزل لكن ايد مروان اللي مسكتها منعتها..بصتله فقال':متعيطيش انا اسف.
-ميرال:انا بعيط عشان انت زعلت مني.
-مروان:لا مزعلتش منك انا عارف انك معملتيش حاجه بس انا اتعصبت من كلامه بس متزعليش مني.
-ميرال:انا بحبك اوي.
-مروان:ونا بعشقك ي حياتي.
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*عند ماذن ورزان*
-'يروح ماذن يرن على علي عشان يقوله ميجيش وانه هيطلع رزان من المستشفي'_
*جرس*
-علي:الو..
-ماذن:متجيش ي علي خليك ف البيت انا هجيب رزان واجي.
-علي:وهيا هترضي تيجي معاك.
-ماذن بإبتسامه جانبيه فعلي لسه ميعرفش انها سامحته:اه متقلقش.
-علي:تمم انا هعمل اكل وهستناكم بس لو سمحت ي ماذن من غير خناق مرضتش تيجي معاك رن عليا ونا هاجي اخدها.
-ماذن:ماشي ي علي متقلقش.
-علي:تمم سلام.
..
-رزان:قولتله ي ماذن؟
-ماذن:اه ي حبيبي خلاص جهزتي نمشي؟
-رزان:اه ي بابا خلصت يلا..
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-'والوقت يعدي..
والليل يليل فيجمع العشاق..
ودقات عقارب الساعه يظهر صوتها بقوه..
والشمس تشرق فتزعج العشاق..
واليوم يبتدي ب ي حلو صبح ي حلو طل..
واغاني السيد درويش وام كلثوم عامله جو ف الراديو..
ويفتحوا عنيهم..
متمنيين الليل يليل بسرعه عشان يتجمعوا تاني'__♥
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
*تاني يوم الصبح*
-'تجمع جميل ف غرفه من غرف مستشفي..وصوت ضحك بيبهج كل اللي يعدي من قدام الاوضه ومهما ان كان مهموم بيبتسم'__
-رائد:رؤي انتي تعبتي ترتاحي شويه؟
-رؤي:لا ي حبيبي انا كويسه متقلقش.
-تصدقوا ي بنات الكليه وحشتني اوي..
-رائد برفعه حاجب:لي يعني خير اي اللي وحشك فيها؟
-رؤي بغمزه للبنات:مش حاجه معينه يعني ي رائد..
-روفان:الكليه حلوة اصلا بتغير المود وبتخلينا نقابل ناس جديده وحلوة.
-ريان بإستهزاء:ناس جديده وحلوة اه.
-ميرال:ولا قاعده الكافيه بعد المحاضرات يااربي ع الضحك! 😹
-مروان:مش بعد كل محاضره بتكلميني برده كافيه اي بقي!
-ميرال:مش ع طول يعني..
-رزان:علي قالي ان في امتحانات ف كلتي اصلا بكره فانا هروح بكره.
-ميرال:وحنا كدا هنروح بكره ومحاضرات رؤي احنا هنجبهلها.
-روفان:اه لحد ما تقوم بالسلامه وتبدا تيجي معانا.
-رائد:لا متشلوش هم انتوا انا هتصرف وهخليها متحضرش الا وقت الامتحانات.
-ميرال:ما تخرجوا بقي وتسبونا قاعدين لواحدنا شويه اي دا.
-رؤي:اه يلا اخرجوا.
-رائد:بقي كدا..
-رؤي:5دقايق بس ي حبيبي.
-رائد:عارفه ي رؤي ان اتحركتي ولا قومتي من مكانك اي اللي هيحصل فيكي؟؟
-رؤي:هقوم ازاي بالحاجات اللي متلزقه فيا دي خليك منطقي امال ي حبيبي😹
-ماذن:حبيبي هفضل ف الكافيه تحت خلصي ورني عليا.
-'هزت راسها بإبتسامه ونزلوا الشباب الاربعه للكافيه تحت وقفلت رزان الباب بالمفتاح وبدات تقلع الطرحه بضحك والباقي قلعوها بضحك مماثل'_
-رزان:اوف وحشتوني اوي ي بنات ووحشني كلامنا سوا اوي.
-ميرال:كانوا اسبوعين ما يعلم بيهم الا ربنا فعلا.
-روفان:خلاص مش هنفتح ف القديم اللي حصل حصل قدر الله ماشاء فعل المهم اننا دلوقتي مع بعض.
-رؤي:صح المهم اننا متجمعين ومع بعض واللي بنحبهم كمان معانا.
-ميرال:اما بقي امبارح حصل حته دين موقف يخربيته قطعلي نفسي!!
-'وبفضول رهيب كلهم بصوا لميرال وبدات هيا تحكي اللي حصل امبارح'_
..
-مروان:بس وضربته وحظرته وخدتها ومشيت.
-ماذن:يعني هوا سأل علي رزان.
-مروان:وروفان.
-'وبعصبيه خبط ريان ع التربيظه قدامه اما ماذن فكان ماسك اعصابه وعروقه بدات تبان بوضوح'_
-رائد:هما خرجونا عشان يحكوا اللي حصل دا بس.
-ريان بعصبيه:قال انا ناقص استاذ حازم مش كفايا لسه متخانقين امبارح!!
-ماذن بهدوء ما قبل العاصفة:كان لابس بالطو المستشفي ولا لبس عادي؟
-مروان:لا بالطو المستشفي.
-ماذن:تمم اوي.
..
-رزان:ي نهار اسود ومهبب سال عليا!!
-روفان:اكيد مروان قال لريان ياربي دا احنا متخانقين امبارح ومصالحني بعديها هنتخانق تاني.
-رؤي:اهدوا ي بنات انتوا ملكوش ذنب هوا اللي سال وطالما دكتور ف مستشفي السنوسي ماذن هيتصرف.
-رزان:ما المشكله ان ماذن هيتصرف دي المشكله الكبيره فعلا..
-ميرال:مروان فضل يزعق طول الطريق.
-رزان:اه لما ماذن رن عليه صح.
-ميرال:اه وقتها كان بيزعق برده.
-'وف وسط ما هما بيتكلموا سرحت روفان شويه'__
*Flash back*
-ساره:تعالي ي روفان يلا عشان نتعشي سوا.
-روفان:مش جعانه ي ماما انهارده كان يوم صعب هدخل ارتاح شويه.
-ساره:ماشي ي حبيبتي تصبحي علي خير.
..
-روفان لنفسها:هوا اللي انا قولته صح ولا لا؟؟ هوا زعل مني اوي! انا مستحيل اسيبه مهما عمل ونا عارفه كدا بس كان لازم ياخد باله انه كدا بيخنقني اوي/\..هوا اكيد فضل متعصب طول الطريق وساق بتهور وسرعه!! ياربي طب انا قلقانه عليه اعمل اي؟؟!
-'وف وسط كلامها مع نفسها حست ان ف حد بيحاول يفتح البلكونه من بره اتخضت جامد وقامت بتسحب وخوف بصت من فتحات الشيش ولقته ريان! ريان اي اللي جابه دلوقتي'؟؟
-'فتحت البلكونه بسرعه ولقته قدامها بحالته الغريبه..اتخضت عليه من شكله وقالت':ريان!! حبيبي مالك شكلك عامل كدا لي!! ريان رد عليا ف..........
-ريان بمقاطعة:مش هتختفي صح!!
-روفان بدموع:ريا.........
-ريان:قولي انك مقصدتيش كل كلامك وانك هتفضلي معايا انا انا بيبقي غضب عني والله مش بقصد اني اخنقك والله ما بيكون قصدي انا انا بغير من اقل حاجه مش عايز حد يقرب منك بس يبصلك بصه واحده حتي لو كان كبير..انا بغير من ابوكي واخوكي! انا كدا انا مش عايزك تكلمي حد غيري بس مش هتسبيني صح انا مقدرش من غيرك!!
-روفان:ريان حبيبي اهدي انا مقدرش ابعد عنك اصلا انا معرفش قولت كدا ازاي بس مهما عملت انا مقدرش اعيش من غيرك ولا اقدر ابص لحد غيرك دا انا اموت قبل ما اعملها ي ريان وجودك بيمحي اي وجود لاي راجل تاني.
-ريان بتفشي:احسن ربنا يسخطهم قرود ف عينك.
-'ضحكت روفان جامد وضحك ريان علي ضحكتها'__
*Flash back end*
-وزي ما ضحكت قدام ريان ابتسمت قدام البنات وهيا سرحانه__
-ميرال بضحك وتمثيل:ف عشج البنات انا كنت ناسي النوم🚶😹😹😹♥
-روفان:انا بحب ريان اوي ي جماعه🌚🚶
-رؤي:مين اللي نحنوحه دلوقتي اه ي ميرال؟؟😹😹💔
-'وضحكوا كلهم من الودن للودن..ضحك من القلب للقلب فعلا..زي ما كانت كل واحده بتضحك--زي ما حبيبها تحت قلبه بيرقص علي انغام ضحكتها'_♥🚶
🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸..🚸
-"وبكداpart28من روايه 'تعرفنا قديما')🚸من سلسله:توارث عشق#👪خلص"..
*توقعاتكوا عن اللي هيحصل ورايكوا ف الاحداث واتمني تفاعلكوا*!
_By:'basmala yasser')💞
أنت تقرأ
تعرفنا قديما')🚸
Romance-من لما بتتخلق علي وش الارض..وبتبدء علاقاتك بالحياه وباللي حواليك تتفتح..ساعتها بس بتبدء معاها المشاعر..ايا كانت المشاعر دي..بحلوها ومرها..من مشاعر الطفوله لمشاعر المراهقه لمشاعر الشباب لمشاعر الامومه والابوه لمشاعر الجد والجده..كلها مشاعر بتواجهك ل...