Bab 13

1.3K 33 0
                                    

Bella termenung didalam kereta milik Hakim Mitsubishi berwarna maroon.kereta idaman dirinya juga.kini mereka berdua dalam perjalanan ke Kuala Lumpur..

Ikut kan hati bella tak hendak untuk dirinya ikut Hakim ke Kuala Lumpur namun terpaksa juga ikut sebab kata emaknya tempat seseorang isteri adalah disisi suami.tapi takkan emaknya taktau yang mereka berdua dipaksa khawin.

"Sayang...ni air"hakim menyua air mineral yang dibeli ketika mengisi minyak kereta tadi..

"Thanks"ucap bella dingin.

"Nak lunch kat mana area KL tu??"soal Hakim.

"Ikut suka awak la..KL tu bukan tempat bella tempat awak"tungkas Bella

"Kalau macam tu kita makan kat rnr je laa"ujar Hakim..

"Taknak.."balas Bella

"Pulak..tadi kata ikut suka"Hakim sembunyi senyumnya.perempuan memang macam ni..Hakim memberi tumpuan kepada pemanduannya.

"Ishhh yelaa ikut suka awak"Bella memandang luar tingkap.

"Hmm okay"kereta milik hakim memasuki ke tol sungai buluh menandakan mereka hampir sampai ke kediaaman milik hakim..

Senyap sunyi antara mereka.tiada perbualan hanya suara radio saja.

"Tetiba craving asam pedas lak"suara milik bella memecah sunyi.

"Hah??craving?? Seriously sayang??abang tak sempat buat apa lagi dah craving?"gurau hakim.sebenarnya dia terkejut dengan permintaan bella yang dingin itu.bella dah mula cair kut dengan aku ni sebab tu kurang dingin dah...

"Ishh awak ni..."bella menumbuk manja bahu Hakim..

"Yelaa sayang kita pergi makan asam pedas yer"lembut suara Hakim sambil melihat bella disebelah yang masam mencuka itu.

Ya Allah bukakanlah pintu hati isteriku untuk menerima aku seperti mana aku membuka pintu hati dan menerima dirinya.doa Hakim dalam hati.

"Dah lepas craving tu??hmm?"soal hakim lembut.

Mereka singgah di restaurant asam pedas yang antara paling femes di KL ini..

"Dah."balas bella.

"Jom"Hakim mencapai kunci kereta lalu bangun dari duduknya diikuti bella.

"Ehh iskandar??"tegur seorang gadis.

"Julia??you buat apa sini?"soal Hakim

"Makan laa apa lagi kan kalau datang sini"balas Julia mesra.Bella sudah menjuling mata melihat ulat bulu perempuan dipanggil Julia itu.ehh takkan aku cemburu??no way!!!

"Siapa ni?"soal Julia melihat bella..well bella inara we meet again...senang laa plan aku

"Ouh..ni my wife"jawab hakim lalu memeluk pinggang bella.

"You kahwin tak bagitau I pun"ucap Julia

'Ehh perlu ke bagitau kau?"bisik hati bella

"Phone I problem last month so contact I hilang sekali dengan nombor you hilang so takboleh nak jemput you"ujar hakim.

"Jom laa"bisik Bella kepada Hakim..

"Ehh Julia I balik dulu ni wife tak sabar nak balik rumah kitaorang"hakim tersenyum.

"Ouh..okay"Hakim dan Bella pun menuju kereta.

"Iskandar macam mana you boleh tolak I demi perempuan tu"julia tersenyum sinis.

Julia sudah menyimpan perasaan kepada hakim sudah lama dan hakim pun sudah tau tapi perasaannya itu ditolak mentah oleh hakim.

**********

TAKDIR KITA(C)Where stories live. Discover now