"Ayah..mak apa ni??"soal bella sekembali ke dalam chalet mereka berempat tanpa orang lain.
"Keputusan ayah muktamad tak da alasan lain"ujar encik mahmud
"Mak.....
"Mak takda hak untuk larang sebab ayah hang ada hak ke atas hang"ucap puan rafidah lembut.
"Kak terima je abang hakim tu baik la kacak pula tu"tukas syafiq
"Diam laa hang taktau apa"marah Bella
"Bella"tegas suara encik mahmud..
"Bella tahu kalau bella tak suka dan tak setuju pun apa bella boleh buat.Sebab akhirnya bella kena dengar cakap ayah juga kan?bella takda hak untuk bersuara kan?tapi hati bella?takda siapa kesah ke?"luah bella sambil menangis.
"Bella keluar dulu.."bella mencapai tudung sarung lalu disarung di kepalanya.
"Abang.."puan rafidah bersuara
"Hang dengar tak?bella setuju.abang ada sebab buat macam ni.nanti dia sejuk la"ujar encik mahmud.
Hakim berjalan di pantai jam menunjukkan 1 pagi.namun dia tak rasa ngantuk selepas apa yang bapa bagitau tadi.
"Bapa dah tentukan siapa bakal isteri kamu.bapa harap kamu tak menolak"ujar encik rahim.
"Kalau Bella setuju hakim pun setuju.hakim keluar dulu"ucap hakim.
Perbualan itu teriang dibenak fikiran hakim sekarang sebab itu kakinya melangkah ke pantai.
Dari jauh hakim terlihat seorang gadis diganggu sekumpulan lelaki.bella.
"Lepas laa"jerit Bella sambil menangis
"Opss adik manis menangis la"ketawa jahat didengari.
"Tolong!!!!!!"jerit Bella tak semena kepalanya terasa di hentak benda keras.matanya pitam dan bella rebah.
"Woi....korang buat apa tu?"jerkah hakim
"Yang kau hentak kepala dia kenapa?"soal lelaki tipu kepada kawannya.
"Mana aku tahu dia jerit aku hentak je laa bagi diam"jawabnya.
"Mati kang"ucap kawannya
"Jom blah ada orang nampak"mereka bertiga pun pergi.
"Woi!!!"hakim berlari kearah bella.hakim melihat bella rebah.lelaki lelaki tadi sudah lari.
"Bella...?"Hakim mengangkat tubuh bella yang lemah itu.
"Bella wake up"hakim memanggil Bella..
"Hakim...thanks"ucap bella dalam tak sedar wajah hakim dilihatnya kabur lalu dia terus pengsan.
"Bella"terus hakim mengendong bella lalu berlari ke kereta milik bapanya.nasiblah kunci itu sempat dia ambil.
Hakim duduk dikerusi yang disediakan didepan bilik kecemasan.Dia sudah memberitahu kepada keluarga bella dan juga keluarga bella.
Seorang doktor keluar dari bilik kecemasan.dia berdiri seperti mencari seseorang.
"Waris bella inara?"panggil doktor itu.
"Bella inara??saya yang bawa dia ke sini"hakim bangun mendekati doktor itu.
"Waris bella...?"soal doktor itu.
"Tak..saya....
"Dia tunang anak saya"suara encik mahmud memecah kebingungan doktor itu.
"Hah..??"hakim tersentak melihat ibu bapanya dan keluarga bella berada dibelakang dan memperkenalkan dirinya sebagai tunang bella kepada doktor itu.
"Ouh..macam ni bella sudah stabil cuma hentakan itu menyebabkan dia mendapat lebam dan luka sedikit di belakang tengkuknya.
"Boleh kami masuk?"soal puan rafidah
"Lepas bella dipindahkan ke wad biasa"balas doktor itu.
"Baik lah"
Doktor itu pun meminta diri.
"Hakim..terima kasih laa sebab selamatkan bella kalau hakim tak ada entah apa yang terjadi dekat anak pakcik tu"ujar encik mahmud.
"Yee..tapi saya tak buat apa sangat pun lelaki itu pun takdapat tangkap masa hakim sampai pun bella dah nak pengsan itu je"jelas hakim
"Yee tapi kalau hakim tak ada mungkin benda lain akan terjadi"ujar puan rafidah.Hakim hanya mengangguk.
*******
YOU ARE READING
TAKDIR KITA(C)
RomanceBella inara..Dipaksa berkahwin dengan Hakim iskandar seorang peguam pilihan Ayahnya..namun dia mencintai lelaki bernama Amir imran kekasih hatinya..perasaan benci muncul dibenak hati Bella setelah berkahwin dengan Hakim iskandar. Beberapa bulan dala...