Bab 20

1.7K 34 0
                                    

For my wife
Assalamualaikum..sayang...maafkan abang kalau abang lukakan hati sayang.maaf kerana memaksa diri sayang menerima abang.abang tahu abang bukanlah pilihan hati sayang namun sayang percayalah..sayanglah takdir abang yang abang tunggu selama ini.sayang adalah insan yang abang menanti selama ini.menanti sayang dalam penuh kerahsiaan.menanti sayang hanya dalam doa.siapa sangka gadis yang mencuri hati abang di car wash itu adalah sayang.sayang insan yang paling indah yang ditakdirkan untuk abang.

Namun hati dan cinta tak boleh dipaksa.hati sayang bukan untuk abang.hati sayang untuk amir kan?abang tahu abang bukan sesiapa di hati sayang.maafkan abang.maafkan abang sebab takdapat lepaskan sayang dengan rasmi.kerana hati abang tak kuat untuk melihat sayang bersama lelaki lain.maaf abang pentingkan diri sendiri.sayang percayalah abang sangat sayang akan sayang.i love you so much,I love you my sunshine,i miss you my heart,i miss you my rainbow.

Ur husband
Hakim iskandar
Will love and miss u forever and ever.

"Arghhh!!!!!!!!"jerit bella sepenuh hati dengan tangisan.

"Oii adik hang awat?"syahrul mendapatkan bella yang tetiba saja menjerit.

"Abang....suami bella tinggalkan bella"raung bella.

"Ehh tu bukan ka hang nak sangat dia tinggalkan hang"perli syahrul.

"Abang!!!!"raung bella lgi.

"Dah laa tu nanti hati dia sejuk dia balik kat bella"pujuk syahrul memeluk adiknya itu.

"Apa bella nak buat?"soalnya dalam tangis.

"Sekarang ini bella fokus kepada kehidupan bella..sambung belajar buat apa je untuk lupakan hakim"saran syahrul.

"Bella takkan lupakan hakim"ujarnya.

"Maksud abang bukan lupa buat selamanya but hang kena fokus benda lain sementara hakim takda ni"ujar syahrul.

"Hmmmm"bella biarkan syahrul memeluknya biar dia tenang sedikit dirinya itu.

...........

"What?"terkejut reena.

"Salah aku"ujar bella.

"Ya Allah bella..kerasnya hati hang sanggup hang kata macam tu kat laki hang"ujar reena.

"Aku tau aku salah tapi apa perlu buat"ujar bella.

"Family hang kata apa?"soal reena.

"Depa semua kata bagi masa kat hakim tu.lagipun ni salah aku..nasib dia tak ceraikan aku"ujar bella.

"Maksudnya hang betoi cintakan laki hang tu?"soal reena.

"Yer reena"balas bella.

Reena hanya diam mendengar luahan sahabatnya itu.perasaan kesian muncul dihati.tapi itulah pengajaran yang bella perlu terima.salah sendiri sampaikan hakim bawa diri.

Mereka berdua berehat di bangku halaman rumah bella.angin menyapa pipi kicauan burung kedengaran namun itu takdapat redakan hati bella.

Muncul seorang postman dihalaman rumah bella.melihat itu bella bangun mendekati postman itu.

"Bella inara binti mahmud?"soal postman itu.

"Yee saya la tu"ujar bella.

"Ok"postman itu berikan sepucuk surat rasmi.

"Thanks"ucap Bella melihat postman itu berlalu.

Dia teragak untuk membuka surat itu.entah apa yang dirisaukan.dia menyuakan kepada reena.

"Awat?"soal reena menyambut huluran bella.

"University of France"reena membuka surat itu.dibacanya satu persatu.

"what bella!!!!!!"jerit reena.

"Awat?"soal bella lalu merampas surat di tangan reena.

"Hah????tawaran belajar di France??bidang diploma culinary and pastry?"bella terkejut sendiri.

"Hang pergi laa ekk lupakan sejarah kat sini yer"pujuk reena.

"Tapi aku takkan lupakan hakim"ujar bella.

"Bukan tu maksud aku sekarang ni hang cari tujuan hidupnya sementara hakim bawa diri"ujar reena.

"Nanti laa aku bincang dengan family aku dulu"ujar bella.

Tbc

TAKDIR KITA(C)Where stories live. Discover now