Bab 40(final)

4.2K 52 2
                                    

vote♥️

Bella terkedu didalam kereta milik hakim.dirinya masih terkejut dengan kejadian tadi.

"Sayang...?"hakim yang fokus kepada pemanduannya terganggu dengan keadaan bella yang diam seribu kata itu.

"Sayang..."

"Sayang jangan macam ni..."

"Sayang...."

Hakim memberhentikan kereta dibahu jalan.tali pinggang dilepaskan.tubuhnya memdekati bella.

"Sayang...."pipi bella dielus lembut.

"Ya Allah sayang jangan macam ni"bisik hakim penuh lembut dan kerisauan.

"Sayang..Ya Allah..."perlahan hakim menyentuh ubun kepala bella dia membacakan sepotong doa untuk menyedarkan bella.

"Sayang?"selesai membaca dia itu hakim menyentuh pipi bella.

"Hmm?"bella seakan tersedar dari mengelamun.

"Sayang dah okay?"tangan bella digenggam hakim.

"Abang..izham tadi datang jumpa bella..bella takut"suara bella penuh risau dan takut.

"It's okay sayang..dah selamat dengan abang.."hakim menarik bella kedalam pelukannya.

"Bella takut"bella memeluk erat tubuh hakim.

"Sayang..listen..selagi bella dengan abang..abang takkan biarkan sesiapa sentuh sayang..in sha Allah abang nak jaga sayang sampai hujung nyawa abang..sayang takdir untuk abang..bella kena tahu itu..sekali bella menjadi milik abang selamanya abang akan lindungi sayang biarpun masa tu kita sedang berjauhan atau tak..pegang kata kata abang ni"bisik hakim..

"Inara?"bella menganggkat kepalanya setelah terdengar hakim berbisik nama keduanya.

"Hmmm?"

"Sedap nama tu abang nak panggil sayang dengan sayangku inara.."gurau hakim.

"Ishh abang ni"bella menumbuk perlahan dada hakim lalu melepaskan pelukan mereka.Terdengar hakim ketawa kecil.

"Sayangku inara..."

"Apa abang ni???cepat laa jalan lambat pula sampai kat rumah esok dah nak balik lusa kerja"bella tersenyum malu.

"Yelah sayangku inara.."hakim memulakan permanduan dengan sbelah mengenggam tangan bella lalu dibawa ke bibirnya lalu dikucup..

"Ishh meluat"bella memandang keluar tingkap kereta.

.........

Sudah dua minggu kejadian bella hampir diculik dengan izham.izham pula sudah meringkuk dalam penjara.

Hakim membuat laporan tentang kejadian itu lalu polis terus pergi ke rumah izham untuk memberkasnya.

Sekarang bella berasa sangat tenang dengan izham sudah diberkas namun perasan kasihan itu masih ada.yelah izham jadi macam tu pun sebab dia ada masalah mental.

Bella termenung didalam dapur di restaurantnya.sayur dipotong namun matanya kearah lain dan fikiran ke arah yang lain.

"Chef!!!"pantas nadia menarik pisau dari bella.

"Huh?kenapa?"bella seakan tersedar.

"Chef kenapa ni?tak sihat?tu jari tu lagi sikit nak luka sebab chef mengelamun."nadia meletakkan pisai diatas papan pemotong.

"Ouh..saya fikir benda lain tadi tak pa sekarang saya dah okay..thanks ye kalau tak jari saya dah luka.."

"Chef.."ridzuan mendekati bella dan nadia.

TAKDIR KITA(C)Where stories live. Discover now