Bab 28

1.9K 34 0
                                    

vote♥️

Setelah sampai ke klinik.Bella terkejut dengan perubahan sikap hakim yang tadinya lembut dan prihatin kini lebih ke arah kasar dan perengus.

"Maksud abang?"Bella hairan.

"Abang apa??aku kata kau pergi laa klinik tu aku tunggu dalam kereta.ishh itu pun payah ke nak faham"kasar suara Hakim.

Bella terus keluar dari kereta sambil jalan terhenjut.

Bella sabar mungkin ini akibatnya sebab kau minta dia pergi dari kau.sabar.

Setiba didalam klinik.Bella mendaftar namanya tak berapa lama kemudian namanya di panggil.

Klinik masih lenggang mungkin di pagi hari lagi.pesakit berkurangan.

Selesai menerima rawatan bella pun keluar dari klinik.

"Bella?"tegur seseorang.

"Ehh Amir"mendatar saja suaranya.risau jika hakim nampak nanti salah faham.

"Kau kenapa datang sini?sakit ke?"Amir melhat ubat yang dipegang bella.

"Jatuh sikit je..tak pa la aku pergi dulu"ingin saja bella melangkah Amir menghalang.

"Apa ni amir?tepi laa"marah bella.

"Suami kau tak teman ke?"Amir menyoal.

"Dia teman laa"Bella mula risau jika apabila melihat hakim keluar dari perut kereta.

"Mana dia?"

"Kau cari aku ke bro?"Hakim kini berada disebelah Bella.Bahu bella dipeluk.

"Abang jom.."bella menarik hakim beredar dari situ.

"Suami dayus..isteri sakit biarkan ke klinik terima rawatan seorangan."perli Amir..

"Amir!!!"

"Bro tu hal aku tau..kau tu jangan nak sibuk"muka hakim mula menahan amarahnya.

"Dayus..tumbuk la kalau rasa tak puas"Amir sengaja menambah minyak dalam api yang membara.

"Amir!!!"

"Ishh kau nasib aku tahu undang-undang.kalau tak dah lama aku bunuh kau dari dulu lagi masa bella masih cintakan kau"hakim menghambur marahnya.

"Abang..."bella memeluk tangan suaminya.

"Bella masih cintakan aku?wahh first love kut"Amir tersenyum puas.

"Amir kau silap..aku dah lama lupakan kau memang kau first love aku but kau bukan true love aku sampai ke hujung nyawa aku.."luahkan bella.

Hakim terdiam mendengar luahan itu seakan terkejut.Bella sudah lupakan amir?siapa true love Bella?aku??

"Hakim..aku sure laa kau masih tak sentuh bella"Amir masih tak puas hati.

"Amir kau ni!!!!"

"Bro kau silap laa"Hakim cuba menahn marahnya.

"Apa?silap?yeke?aku lelaki aku tahu beza?kalau dah sentuh kenapa bella tak mengandung?mandul ke?"lancang sekali mulut amir.

Pang!!!!

Bella bersama mata yang berair memandang amir dengan marahnya.

"Kau jaga sikit mulut kau tu amir..aku tak sangka kau lelaki yang dulu aku kenal.kau telah berubah amir?aku tak sangka..aku benci kau"Bella pergi dari situ.

"Well..aku baru nak lempang kau tadi tapi bella dah bertindak dulu so kau selamat laa"Hakim mengikut langkah isterinya.

Amir hanya melihat pasangan itu masuk ke dalam perut kereta dan pergi dari situ.

Lama dia termenung dihadapan klinik itu.pipinya terasa sedikit pedih dengan tamparan itu.namun rasanya jika hakim yang tampar dia tadi mahu biru mukanya.

"Ehh sir amir buat apa kat sini?"tetiba seseorang yang keluar dari klinik menegur Amir.

"Kamu?"dia hairan ada gadis mengenalinya.

"Saya student sir laa mungkin sir tak ingat sebab banyk student kan..saya nurul ayuni student sem 3 kelas sir"gadis manis berbaju kurung cotton itu memperkenalkan dirinya.

"Ouh maybe banyk students kan tak perasan kamu buat apa kat sini?"soal Amir.

"Saya singgah klinik ni hantar barang kat papa saya tertinggal di rumah"Ayuni tersenyum manis.

"Doktor klinik ni papa kamu?"soal Amir.

"Yup.."

"Ooo anak doktor laa ni?that why laa kamu ambil jurusan kedoktoran."Amir bukan la seorang pensyarah kedoktoran namun dia hanya mengajar students sains untuk subjek sampingan.

"Papa yang nak saya ambil jurusan doktor ni..ehh sir saya pergi dulu la kelas saya nak dekat dah ni"ayuni meminta diri.

"Kamu datang dengan apa?"soal Amir.

"Dengan abang ayuni yang hantar sekarang nak naik teksi laa papa tak boleh nak hantarkan sebab nanti ada appointment dengan patient"

"Saya tumpangkan..lagipun saya nak pergi Uni jugak ni singgah beli roti dekat 7E sbelah klinik ni"Pelawa Amir.

"Nanti orang kata apa pula"ujar Ayuni.

"Mulut orang kita takleh nak tutup..jom"pelawa amir lagi.Entah kenapa dia senang berbual dengan ayuni.hilang masalah tadi bila melihat senyuman ayuni.

"Jom la kalau macam tu"ayuni menerima pelawaan itu.Dapat juga dia jimat duit.hehe.

Tbc

TAKDIR KITA(C)Where stories live. Discover now