Bab 32

2K 38 0
                                    

vote♥️

Bella keluar dari bilik air.wuduk sudah diambil untuk mereka solat subuh berjemaah di bawah.

Dipakainya telekung untuk solat.terlihat hakim mengeliat diatas katil.Malu untuk dia melihat wajah hakim sekarang ini.

"Sayang nak pergi mana tu?"dengan suara seksi baru bangun tidur.

"Solat subuh laa cepat abang mandi kami tunggu kat bawah subuh nak masuk dah ni"ujar bella wajahnya menunduk.

"Kenapa tak kejutkan abang?"soal hakim lagi.

"Dah kejutkan abang yang tak bangun dah pergi mandi.."suruh bella.

"Kenapa tak tengok abang?malu ke?"usik hakim.

"Ishh abang ni dah pergi mandi"bella ingin keluar dari bilik.

"Sayang...."leret je suara hakim memanggil isterinya.

"Apa?"

"Mandi biasa ke mandi wajib?"usik hakim.

"Abang!!!ishh meluat laa"terus bella keluar dari bilik.

Hakim ketawa melihat wajah merah isterinya yang malu itu.haishh nasib kau laa hakim dapat isteri pemalu.

........

Pagi itu mereka bersarapan dengan nasik lemak air tangan puan rafidah.

Semua berselera makan dengan nasik lemak itu.sudah lama tak makan nasik lemak home made ni.

"Hakim dengan bella cuti berapa hari?"soal encik rahim.

"Bella cuti 3 hari..hakim 2 hari je esok masuk kerja laa ada kes baru"hakim melihat abahnya.

"Kami dah nak balik lepas sarapan ni"ujar encik mahmud.

"Ayah awal lgi nak balik tak sempat lepas rindu"bella memuncungkan mulutnya.

"Kalau rindu balik la sp tu apa payah"tungkas syafiq.

"Yelaa tau laa tapi cuti tu laa tak menentu kena tengok restaurants lagi"bella melihat adiknya.

"Restaurant tu owner dia akak so akak just tengok anak buah akak buat kerja..so akak boleh cuti bila je"kata syafiq.

"Memang laa tapi kalau selalu cuti takda kat Restaurant apa kata orang nanti"ujar bella.

"Alasan"

"Ishh hang...tak paa nanti bella ada masa bella balik kampung lama dh tak balik ni"ujar bella.

"Betul tu nanti kami ada masa kami balik sp"ujar hakim.

"Ye lahh..hmm emak dengar amir dah kerja pensyarah kat kat university kat sini"puan rafidah.

"Hmm"

"Cepat makan lambat pulak kita bertolak nanti"pinta encik mahmud.

......

Dengan wajah sedih bella melambai kepada keluarganya yang mula meninggalkan halaman rumah mentuanya.

"Nanti kita balik sp"hakim memeluk bahu isterinya.

"Hmmmm"

"Haaa hakim bella abah dengan ibu nak pergi pasar jap..petang nanti pakndak nak datang rumah"laung puan fatma.

"Ye ibu.."

"Pakndak?"bella hairan.

"Dia baru balik dari New York tu nak ziarah kita..diorang jarang balik Malaysia tu kalau balik Malaysia mereka ziarah semua family.kenduri kita pun dia tak dapat balik"cerita hakim.

"Ouhh.."bella melambai kearah kereta mentuanya itu.

Melihat ibu dan abahnya hilang dari mata hakim memanggil bella.

"Sayang.."

"Apa?"soal bella mula melangkah.

"Apa kata kita tunaikan permintaan parents kita"ujar hakim.

"Permintaan apa?"soal bella.

"Nak cucu!!"terus hakim memcempung bella.

"Abang!!!"bella menampar manja bahu bella.

"MUAHAHAHAHAHA"

Setelah masuk ke rumah hakim menutup pintu utama terus dia memanjat tangga.bella hanya menyembunyikan wajahnya.

Bayangkanlah dengan mendukung bella sambil menutup pintu.aduhai hakim mentang laa berat bella hanya 40 lebih je..main dukung je.

Nasib laa dapat isteri yang kecil.Tinggi bella dan hakim amat berbeza.tinggi bella hanya separas bahu hakim..

Tbc

TAKDIR KITA(C)Where stories live. Discover now