vote♥️
Sungai petani,kedah.
Kereta yang di pandu hakim menyusur keluar dari lebuh raya melalu tol sungai petani selatan.
Keretanya dibelok kiri.ditilik wajah bella yang enam tidur itu.
Dalam perjalanan tadi buat main seronok lepas tu tak sempat sampai ipoh pun dah tidur.letih agaknya.
Dalam lima belas minit kereta hakim memasuki perkarangan halaman rumah encik mahmud dan puan rafidah.
Kereta Audi milik syahrul dilihat sudah terparking dibawah garaj sebelah kereta mvp milik encik mahmud.
Kereta hakim diletakkan di sisi garaj dibawah pokok rambutan yang rendang itu.
Rumah encik mahmud kelihatan sunyi.motosikal milik keluar mentuanya juga tidak kelihatan.Keluar agaknya duga hakim sendirian.
Hakim melihat bella yang sedang itu.dia kejutkan tapi kesian lagipun rumah berkunci agaknya.
Hakim mengambil telefon bimbitnya lalu keluar dari kereta.Aplikasi call dia sentuh lalu nama Ayahku disentuh juga.
"Assalamualaikum"
"................"
"Hello ayah kami dah sampai ni"
"..........."
"Haaa..takpa laa kalau macam tu"
".........."
"Okay..Waalaikumusalam"
Panggilan ditamatkan hakim.dia kembali ke dalam kereta.punat bonet kereta ditekan.
Dia membawa keluar bagasi milik bella dan dirinya lalu dibawa ke pintu rumah.
Kata encik mahmud kunci rumah mereka disembunyikan didalam almari kasut.mereka semua keluar ke kolam ikan milik encik mahmud.
Setelah pintu rumah dibuka bagasi ditarik masuk kedalam bilik mereka berdua.
Pintu bilik dibuka.bagasi diletakkan di tepi pintu.tingkap dibuka luas haruman lavender didalam bilik bella mengegarkan.
Hakim merebah badannya diatas katil.angin dari tingkap amat nyaman.
"Letihnyaa"desis hakim.
"Sayang..."
"Sayang?"
"Ya Allah!!!!"hakim terus keluar dari bilik menuju ke kereta.
Macam mana dia boleh terlupa untuk kejutkan bella.suami apa aku ni.eh eh!!
Pintu kereta sebelah penumpang dibuka.Bella dikejutkan.
"Bella..."
"Sayang?"
"Bella"
Bella bergerak namun tak bangun pun.
"Sayang?"
"Hmmm.."
"Bangun dah sampai kampung sayang ni"
"Hah!"mata bella terbuka luas.
"Cepat bangun masuk dalam rumah"tangan bella ditarik.
"Mana yang lain?"
"Diorang pergi kolam ayah"
"Ooooo"
......
Petang itu bella menolong puan rafidah didapur untuk makan petang.
YOU ARE READING
TAKDIR KITA(C)
RomanceBella inara..Dipaksa berkahwin dengan Hakim iskandar seorang peguam pilihan Ayahnya..namun dia mencintai lelaki bernama Amir imran kekasih hatinya..perasaan benci muncul dibenak hati Bella setelah berkahwin dengan Hakim iskandar. Beberapa bulan dala...