Bab 15

1.4K 38 0
                                    

Vote♥️

Sudah tiga bulan bahtera perkahwinan antara bella dan hakim.puas sudah hakim cuba mengambil hati isterinya sendiri namun hati isterinya itu begitu keras takdapat menerima dirinya sampai sekarang.

Bella jalani tugas seorang isteri dengan baik makan dan pakainya semua terjaga hanya zahir namun batin tidak.dia lelaki juga.Ya berkhawin bukan sebab nafsu namun dia seorang lelaki sejati mana mungkin dia tak terlintas untuk memilik bella dengan sepenuhnya.

Walau hati bella keras namun dia masih boleh memeluk bella dan bella dengan mudah mencium tangannya namun hanya itu saja bella mampu beri.itu pun sudah dia syukur.bella sudah berubah sedikit walau tak banyak dari awal perkhawinan mereka.

Hakim.sering kali mencuba pelbagai cara untuk mengambil hati isterinya sendiri namun apa kan daya keras sungguh hati isterinya itu.

Ya dia cemburukan amir kerana dapat mengambil hati isterinya sampai sekarang isterinya masih ingatkan amir.

Ya lagi satu bella sudah mula memanggilnya dengan gelaran abang.itu pun sebab didedak mak mentuanya.

"Abang jom makan"panggil bella dari dapur.hakim yang sedang menonton berita di tv bangun dari sofa lalu off siaran tv menuju ke dapur.

"Sayang masak apa ni?"soal hakim menyentuh bahu ryana yang sedang duduk itu.

"Ikan masak stim dengan sayur kangkung je malam ni..barang dapur semua dah nak habis"ujar bella melihat suaminya membasuh tangan di singki.

"Esok pagi abang cuti.kita keluar shopping barang dapur."ujar hakim lalu mulakan suapannya setelah membaca doa.

"Hmm"

Masing-masing senyap layan hidangan yang simple namun menaik selera ini.tetiba sudu dipegang bella terjatuh..

"Ouh amir!!!"terpancul nama amir dari mulut bella.muka hakim berubah mendengar nama lelaki yang keluar dari mulut isterinya.bella terdiam tak sangka nama amir terkeluar.

"Sayang tak dpat lupakan amir lagi?"soal Hakim.

"Apa maksud abang?"soal bella.

"Ye laa mesti amir selalu dalam hati sayang sampai tersebut namanya"ujar hakim.

"Abang ni kenapa?"soal bella pula.

"Abang tanya je sebab sayang macam tak nampak apa yang abang cuba buat untuk sayang..masih lagi sayang ingatkan amir tu"tungkas hakim.

"Abang dah kenapa syak macam tu??bella tak la nak jadi isteri derhaka ingat lelaki lain 24 jam"desis bella.

"Sayang..what's wrong with you?"soal Hakim.

"It's you"bella bangun menuju ke singki membasuh pingan dan tangannya lalu ke bilik.

"Sayang.."panggil Hakim namun tak dihiraukan.

...........

Hakim melangkah masuk kebilik mereka.dillihatnya bella sudah tidur.didekati isterinya.

"Sayang..maafkan abang..abang sayang sangat kat sayang"ujar hakim mencium dahi isterinya.dia menuju ke bilik air.

Keluar dari bilik air hakim memanjat katil.berbaring disebelah isterinya.bella seperti sudah nyenyak tidur.

Hakim memusingkan badannya menghadap isterinya yang tidur membelakanginya.lalu dipeluknya bella.dia menarik bella kedalam dakapanya.

"Maafkan abang..."ucap hakim.

Tanpa hakim tahu bella tidak tidur.air matanya mengalir mendengar ucapan maaf dari hakim.

"Bella dah terima abang sepenuh hati bella.tapi kenapa abang masih sangka bella masih sayangkan amir?bella sendiri pun terkejut dengan nama amir yang keluar dari mulut bella"namun itu hanya mampu terucap dalam hatinya.

Esok dia ingin luahkan semuanya.itu dia tekad.esok untuk dia jelaskan kepada suaminya tentang perasaanya.harap semua berjalan lancar.

Tbc

TAKDIR KITA(C)Where stories live. Discover now