*~ FIVE ~*

3.1K 201 23
                                    

*~Nora~*

"Oké iedereen, sinds het niet regent gaan we lekker buiten gymen vandaag." Begon onze docent. Ik hoorde veel "nee" en "waarom" en "ugh," waaronder ikzelf. Het was vreselijk koud buiten, maarja met onze docent was het te verwachten. Dus met veel steunen en kreunen liepen we allemaal de school uit, naar buiten.

"Lopen jullie maar alvast naar het grote veld." Zei de docent, dus we deden wat hij zei, en liepen naar het grote veld.

"Hopen dat hij ons vandaag gunt en we niet hoeven te rennen." Zei Amelia, die naast me liep. Ik knikte. Rennen.. Niet mijn sterkste punt, of eigenlijk, het meest vreselijke ding ooit.

We kwamen aan bij het veld, en liepen achter de rest aan.

"Ik wou dat ik een vest bij me had." Zei ik. Ik had er een mee willen nemen maar m'n tas was te klein.

"Oké.. Vandaag gaan we.." De docent kwam aangelopen met een..kar? Een kar vol spullen. Hij noemde de namen op. Ik luisterde niet meer, en keek naar links, naar Ray, die net "ja" zei toen z'n naam werd geroepen. Vond ik hem leuk? Ja.. Wilde ik er wat mee doen? Als het kon, jazeker. Hij mocht dan wel een van die populaire jongens zijn, maar hij was ook wel aardig. Ik wilde erachter komen of hij me echt leuk vond..

"Nora!" Amelia stootte me aan, toen de klas opeens in de lach schoot. Shit..

"Ja? Ben je er weer?" Zei een van de jongens. Ik zei niks.

"Is Nora er nou of niet?" Zei de docent. Ik wilde net m'n hand opsteken toen iemand opeens begon te praten.

"Fysiek wel, mentaal is ze er niet helemaal, te druk bezig met denken aan Ray hier." Zei Danny. M'n ogen sperden wijd open. De klas begon te lachen.

"Lekker bezig Nora. Je keek ook heel subtiel z'n kant op." Fluisterde Amy. Ik keek boos haar kant op.

"Ja dankje, wrijf het er even lekker in." Zei ik sarcastisch. Ik deed m'n armen over elkaar en leunde tegen het hek aan. Alle namen werden opgenoemd, en we gingen blijkbaar softballen.. Ook zo'n leuke sport.. We werden ingedeeld in vier teams, en natuurlijk kwamen Amelia en ik niet in hetzelfde team. Maar we gingen tegen elkaar. Zij ging in het veld staan, en ons team moest slaan. Dit werd leuk..

De eerste paar jongens die sloegen, gingen goed, we hadden nog geen uitjes, en toen kwam ik. Ray zat in mijn team, en stond bij het tweede honk. Bij het derde honk stond Zac, en bij het eerste stond Amber. Ik pakte de knuppel, en ging klaarstaan. Er werd gegooid, en ik miste. De bal werd teruggegooid, en weer mijn kant op. Dit keer raakte ik net, dus ik gooide de knuppel neer en rende zo snel ik kon naar het eerste honk. Ik hoorde niks dus wist dat m'n slag goed was. Ik keek niet uit en rende tegen iemand op.

"Jezus Nora!" Ik hoorde de stem van Amber. Ik zuchtte, en keek haar aan. Ze stond nog steeds bij het eerste honk.. Maar dat kon toch niet?

"Wat doe je Nora? Je mocht helemaal niet rennen." Amber keek me arrogant aan. Ik trok een wenkbrauw op.

"Het principe van het spel is, als je goed slaat, dan ren je, en als ik eraan kom, had jij al weg moeten zijn Amber." Ik keek haar aan met een blik die zei "dat lijkt me vrij logisch."

"Ik mag gewoon blijven staan hoor." Zei ze. Ik wilde lachen, maar hield het in. Ik was slecht in dit spel, maar op z'n minst wist ik wel wat de regels een soort van waren, en Amber's regels waren niet goed..

"Alsjeblieft zeg." Ik draaide me om naar de mensen die ons aanstaarden.

"Amber je bent uit." Riep iemand. Nog wat mensen riepen ja, en Amber liep geïrriteerd langs me, terug naar de lijn om te slaan. Ik liep zuchtend naar het honk, en ging staan. Danny stond bij mijn honk, van het andere team.

Searching For The Direction #Wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu