OOHHH mall ni bapak dia punya ek?
Ah mampus aku. Mungkin lepas ni aku tak patut jejak mall ni dah walaupun diajak angah.
Pasangan tadi aku pandang semula. Masih sibuk bersembang tanpa menyentuh makanan yang dibeli. Kejap kejap gelak. Macam mak lampir. Yang lelaki tu nampak sangat terseksa dengan gelak fake nya.
Teruk betul perangai. Membazir je. Macam dalam drama melayu, jumpa musuh, air dah siap atas meja. Pastu gaduh, balik rumah macam tu je. Air haram tak minum.
Nak demand sikit, ambik air kosong curah kat muka pastu blah. Eyy macam la korang yang bayar cleaner kat situ. Syaitan betul.
"-tu yang aku lupa tu... Eh. EHH WOII!"
"HEY KEROPOK MONI!" jerit aku sebelum tangan laju menekup mulut. Takguna dia ni! Terkejut aku! Macam mana kalau aku mati mengejut? Dia nak tanggung bil pemakaman aku??
"Kau dengar ke tak aku cakap ni?" Lelaki tu pandang aku lama. Tepat menusuk mata pulak tu. Tacod pulak ai.
"Aaa.. 2.6 bilion?"
Zafhan menepuk meja perlahan. Sia-sia jelah dia cerita dekat Nab si makhluk durjana ni.
"Kau ni memang tak boleh ajak borak la. Mengelamun lebih" Zafhan mengacau-ngacau airnya guna straw.
Ehh bukan straw dah kena sita ke? Wehh aku duduk depan penjenayah!! Menyeludup straw maigodd!!!
Ahh abaikan. Otak aku memang tak betul sikit malam-malam macam ni.
"Aku datang sini nak spy- maksud aku, makan je. Bukan nak berborak dengan kau macam buat reunion SRBP"
"SRBP?" Zafhan mengangkat kening. Dia bagaikan tersedar sesuatu. Sesuatu yang sangat penting.
Kejap..
Nab?
Aisya Nabilah??
"Wehh Cah Noob budak kelas Elite!"
Aku terkedu. Terdiam. Terpana. Terbanana potatona.
Defuk? Defuk??
"Series la kau Cah Noob?? Wehh dah tak noob ah sekarang!"
What the bane?
"Cah dah maju uuu. Weh buat ah reunion! Aku rindu budak Bakti Putera. Sumpah diorang pun shock tengok kau" Zafhan mula rancak berborak macam kami dah kenal sejak dalam perut.
Dah lah. Menyesal aku bukak cerita sekolah rendah dulu. Dah lah zaman tu tak ada benda yang menarik langsung pasal aku.
"Kau ada tak number budak BP dulu? Batch 04?"
Jantan ni memang mintak lepuk ek? Diam jelah kau.
"Ahh takde takde. Aku nak blah dah ni. Hope we'll never meet again" aku bangun setelah melicinkan pinggan yang penuh dengan tebu kaki tadi. Sempat aku minum air depan mata guna straw. Uisyy dap gak.
Pasangan yang diusyar dari tadi pun dah bangun dan keluar dari food court. Aku tengok meja diorang tadi.
Woohh tahi betul! Makanan diorang tak habis langsung. Makan macam acah-acah suap je pastu blah.
Durjana betul. Kau tengok la aku balik nanti, angah!
Eh dah kantoi.
ZAFHAN hanya memandang Nab yang berlalu pergi.Cah Noob, budak kelas belakang yang buat bangs sampai tutup mata dan spek tebal gila babi dah vogue lebih dari ex aku.
Harus dibilang wow gitu..
YOU ARE READING
Yourself ✔
Teen FictionAku. Seorang manusia dengan tinggi 160cm dan berat 40kg. Kurus tak?? AGAGAGAGA. Ehemm.. Aku dilahirkan sebagai seorang yang berjantina perempuan, berperangai macam Mr.Bean dan suka sumber kehidupan yang bermula dari huruf M dan berakhir dengan keken...