"KANDA! Jangan tinggalkan dinda!"
"Maafkan kanda,dinda. Kanda terpaksa"
"Tapi kanda!"
"Kanda pergi dulu dinda. Jaga itik-itik kita dengan baik"
"Kandaa!!!... Tapi.. Itik kita...
...dinda dah buat itik bakar semalam.."
"NABB!!"
Bayangan itik yang sedang digrill atas pemanggang, hilang dari radar. Yang ada hanyalah muka Kiah yang macam baru bangun tidur. Agak bersyukur tak ada air liur basi disitu.
"Woi Nab!! Abang kau datang woii!!" Kiah tarik tarik kaki aku yang masih malas nak memulakan hari.
"Hmm.." Biar jela abang aku nak datang apa masalah?
Abang aku...
Jap apa dia kata tadi?
Mata dicelikkan dan kepala diangkat memandang Kiah yang sibuk mengemaskan rambutnya. Rambutnya diikat sanggul dan perfume aku diambik dan disembur sesedap rasa dia.
Kalau dah tak mandi tu, sembur minyak wangi pun tetap sama je Kiah.
"Kau tak bagitau pun dia nak datang. Kau tau tak, Ton punya terkejut sampai tersiram baju jiran sebelah yang dia jemur pagi tadi bila nampak kereta abang kau. Jenuh menjawab bila jiran sebelah tanya tadi. Sibbaik dia budak junior yang noob" Kiah membuat kemasan akhir pada rambutnya sebelum keluar dari bilik aku.
YELAHH AKU LUPA AKU NAK IKUT ANGAH PERGI AIRPORT HARINI!!
Aku pantas bangun dan menuju ke bilik air untuk mandi. Kang tinggal asap kereta je, nangis tak berlagu aku.
LEPAS 10 minit mandi kerbau, aku keluar dengan pantas dari bilik air. Kiah dah hilang meninggalkan pintu bilik yang terbuka. Sungguh tahi.
Meja mekap milik aku yang hanya digunakan untuk membelek blackhead dipandang.
Tiba-tiba terasa ingin menampar anak dara orang di pagi hari. Ada ke patut lipstick aku dia tak tudung balik, bedak aku dia tak tutup then sepit rambut aku berterabur.
Dasar lo Kiah.
Almari yang memenuhi dinding dibuka. Puluhan baju yang tersangkut dipandang berulang kali. Kemeja hitam putih belang-belang atau senang dipanggil stripes dengan seluar jeans hitam ditarik dan disarung dengan pantas.
Sebelum tu, aku tak lupa pakai yang dalam ya. Jangan menuduh macam-macam.
Satu calitan lipbalm dipakai untuk menutup muka yang lemau dan pucat kalah sistur ngesot. Beg kecil yang diisi powerbank dan dompet dicapai dan kaki melangkah keluar dari bilik.
Kite tak payah bawak balik baju. Baju kite kat sana dah macam kedai bundle ehek emm..
"I dah siappp-" kata-kata aku terhenti bila ternampak angah yang tengah lepak atas sofa sambil tekan remote TV macam rumah ni bapak kitorang punya.
Kalau angah sorang aku tak kisah.
Masalahnya sebelah angah tu ada sorang lagi lelaki yang aku haram tak kenal apatah lagi pernah tengok tengah main rambut dia yang tebal kat atas dan nipis kat tepi macam yang diharamkan oleh Pak Kodi kat sekolah.
Halah halahh.. Siapa pulak nihh. Encem banget lor.
Pandangan dialihkan pada Ton yang tengah menatang dulang berisi jag kaca dan gelas dengan ayu sekali.
YOU ARE READING
Yourself ✔
Teen FictionAku. Seorang manusia dengan tinggi 160cm dan berat 40kg. Kurus tak?? AGAGAGAGA. Ehemm.. Aku dilahirkan sebagai seorang yang berjantina perempuan, berperangai macam Mr.Bean dan suka sumber kehidupan yang bermula dari huruf M dan berakhir dengan keken...