"KELMARIN apa?"
"Jap aku nak tanya. Cemana kau boleh ada kat kenduri kesyukuran tu ek?"
Hairan jugak aku. Ingatkan mak ayah Ton jemput jiran dengan saudara mara je. Ni aku rasa satu kelas aku pergi ni dah kenapa?
Jangan cakap...
"Ahh. Pasal tu, actually aku nak pergi rumah Furqan tu. Ada perbincangan sikit. Tapi dia kata dia kena pergi rumah sebelah ada kenduri. Since meeting tu tak boleh tunda, kitorang join je la pergi kenduri rumah sebelah tu. Alang-alang boleh makan" Zafhan dengan yakinnya bercerita. Rambut dia selak kebelakang dengan harapan nampak hensem di mata Nab.
Wah wah engko..
Aku ingatkan diorang semua tu jiran si Ton. Kalau betul, memang dia kena pindah rumah serta merta la. Nasib baik..
"Apa kaitan dengan benda tu?"
"Actually tu rumah Ton"
"Jaadii..?"
Wah bebal benar ini orang. Kayaknya mau dipukulin ama tong gas.
"Kau tak paham ke? Sekarang ni, kau, lidi tu, and almost semua dari budak kelas ni dah pernah pergi rumah Ton jadi secara teknikalnya mungkin diorang tau tu rumah Ton. Bila ada orang tau kat mana rumah Ton, benda tu akan jadi viral. Kau tau apa tu viral? Taktau kau bodo. Ok, so nanti ramai la fans kami ehek yang akan skodeng rumah tu. Jadinya, kami akan hilang rasa privasi sebab selalu diperhatikan. Haa paham tak?"
Zafhan nampak blur tapi dia tetap senyum untuk elak ditampar aku. Pandai.
"Paham sikit je lah. Jadi sekarang ni, rumah yang kami pergi kelmarin tu rumah Ton?"
Aku angguk. Boleh la sikit dari tak paham langsung.
"Jadi kenapa Ton jadi camtu?"
Aku terus toleh belakang untuk kali ke lima puluh melihat perempuan yang.. Masyaallah..
Ton yang duduk bersila atas meja dengan rambut mengurai ke bawah agak mengejutkan aku. Dah la harini dia pakai baju putih. Engko ni kan.. Nasib baik kau buat pilihan yang bagus dengan pakai seluar. Kalau kau pakai kain, memang aku libas tulang belakang.
"Dia jadi macam tu sebab kawan kau si Furqan lidi bin Ahmad Zabawi ke apa benda namanya tu. Mentang-mentang dah tau tu rumah Ton, kerjanya nak mengugut je. Gatal betul tangan aku nak lempang pipi dia sampai terabur gigi" tangan aku yang dah naik dihalakan ke lelaki tu. Ni kalau boleh terbang, memang sampai dah ni.
Zafhan hela nafas. Kening digaru tanpa sebab. Furqan yang kini tengah buat lompat kijang untuk sentuh siling kelas dipandang. Apa benda bodo pulak jantan ni buat kali ni.
"Actually nama dia Furqan Adli bin Fadzli Yaakob, tapi takpelah. Nanti la aku cakap dengan dia. Dia tu pun bukannya betul sangat. Saja je nak cari pasal"
"Yelah tu" aku jeling ke atas. Pikir-pikir balik dah macam budak gedik pulak buat camtu. Aku tak gedik okehh.
"Ni, kes aku cemana?" Zafhan kembali fokus pada perbincangan kami tadi. Atau lebih tepat, perbincangan masalah dia.
"Cemtu la"
"Alahh Bell.. Tolong laa. Aku tolong kau, kau tolong aku. Fair and square isn't?"
Ewah ewahh sukati ayam dia je nak buat deal dengan aku.
"Nanti populariti aku terganggu"
"Tak. Aku yakin populariti kau bertambah. Lagipun kita buat benda ni seminggu je"
"Series?" aku angkat sebelah kening pandang Zafhan tapi masih ragu-ragu untuk menerima.
"Aku janji atas nama Chunky"
YOU ARE READING
Yourself ✔
Teen FictionAku. Seorang manusia dengan tinggi 160cm dan berat 40kg. Kurus tak?? AGAGAGAGA. Ehemm.. Aku dilahirkan sebagai seorang yang berjantina perempuan, berperangai macam Mr.Bean dan suka sumber kehidupan yang bermula dari huruf M dan berakhir dengan keken...