SESUATU.. Yang tak disangka.. Seringkali.. Mendatangi kita.. Itukah suratan.. Dalam.. Kehidupan.. Atau hanya satu kebetulan..
Day to night to morning, keep with me in the moment.. I'd let you had I known it, why don't you say so?.. Didn't even notice, no punches left to roll with.. You got to keep me focused, you want it, say so..
Janam janam janam.. Saath chalna yunhi.. Kasam tumhe kasam.. Maake milna yahin.. Ek jaan hai bhale do badan ho judaa.. Meri hoke humesha hi rehna kabhi na kehna alvida..
Aaaaa....
Aaaaaa....
Oooooo..
Uuuuuuuu...-
"Bell.. Dah sampai"
Laju aku pandang sebelah. Aihh sia ni.. Aku baru nak tenangkan fikiran. Dengki betul la. Tunggu la nanti aku akan buat kau merana!!
HAHAHAHAH!!!!
Buduh buduh je kau Nab.
Pintu di sebelah aku terbuka dari luar. Lelaki muda bersuit hitam yang hensem menunduk dan jemput aku keluar dari kereta.
Ahhh.. Sweet home alabama..
Aku tak tau apa maksud dia. Aku terjumpa kat Tiktok. Kalau ianya badword, jangan kecam aku. Kecam Tiktok. Dia dah ajar aku benda bukan-bukan terutamanya cara glow up.
Ahh itu semua syikin!
"Jom" Zafhan tarik tali beg aku dan berjalan menuju ke pintu rumah dia.
Nak dijadikan cerita, sekarang aku ada kat depan rumah Zafhan yang besar nak mampus dan ada kolam mandi sebesar dewan sekolah.
Diulangi.. Depan. Rumah. Zafhan. Arif.
Or Zarif? Weh aku lupa nama panjang dia. Buduh la Nab, nak umpa mak mentua- maksud aku.. Ehem. Mak Zafhan, tu pun taktau nama penuh dia lagi? Memang tempah maut kau ni Nab..
Sebab tu Kiah dan Ton paksa aku pakai blouse harini. Kedengaran aneh bukan? Disertakan dengan sling beg lagi buatkan aku rasa macam selama ni aku bukan perempuan.
Yaa. Ni beg Ton. Aku tak pernah beli beg macam ni. You heard it right. Beg jenis ni annoying gila. Selalu melorot dari bahu. Rasa cam nak lilit kat leher baru puas hati.
Kami merentasi padang yang luas dengan kolam besar dan sampai kat pintu sliding-
Chop chopp.. Jangan marah bila aku guna pintu sliding lagi untuk masuk macam pintu kayu tak pernah wujud kat dunia ni. Memang pintu utama rumah dia ni jenis sliding. Aku rasa 80% dari dinding rumah dia diperbuat daripada kaca.
Semoga kalis peluru.
Dan serius aku cakap, rumah dia lawa gila. Masuk-masuk je nampak dapur dulu. Ya. Dapur yang luas, moden dan bersih. Siap ada meja island lagi. Nampak aesthetic betul. Lepastu ada sofa kecik kat tepi, dan meja makan jenis kaca yang muat 10 orang.
Dia bawak aku melalui satu lorong, kami kesana kesini kesana kesini kesana kesini and akhirnya aku nampak tv LCD 85 inci yang melekat di dinding, meja kopi dengan ukiran yang lawa dan mak Zafhan.
Hahaha..
Ya Allah. Aku tak ready weh.
"Haa Riz. Ni ke orangnya?"
YOU ARE READING
Yourself ✔
Teen FictionAku. Seorang manusia dengan tinggi 160cm dan berat 40kg. Kurus tak?? AGAGAGAGA. Ehemm.. Aku dilahirkan sebagai seorang yang berjantina perempuan, berperangai macam Mr.Bean dan suka sumber kehidupan yang bermula dari huruf M dan berakhir dengan keken...