١٣/صخر برق...رجله اتشلت مقدرش يتحرك من مكانه من كتر صدمته... ‏

3.8K 73 2
                                    

قلوب***ﻷ تعرف الرحمه
الحلقه الثالثه عشر.....

‏ صخر بيرفع عينه لفوق....يشوف اللي بيصرخوا لكنه اتفاجئ باللي بيقع ع دماغه

‏ صخر برق...رجله اتشلت مقدرش يتحرك من مكانه من كتر  صدمته...

‏.وفجأه لقي نفسه بيترمي بقوه بعيد عن البراويطه باللي فيها    اللي اتهبدوا ع الارض

‏..وعملوا عاصفه رمليه رهيبه صخر رفع عينه لقاها شمس....

‏شمس هيه اللي زقته بعيد لقاها واقعه والدم نازل منها....

‏شمس وهيه بتزقه بعيد ما لحقتش هيه تبعد كتير...ف البراويطه

‏لما وقعت اتنطر الطوب اللي كان  فيها  ع اللي  كان مرصوص ع جمب

‏ وطار منه ع شمس... شمس وقعت مغمي عليها....صخر صرخ بأعلي صوته (شااااااااامس)

‏*************************
‏بدر... كانت  واقفه  محتاره ف اوضتها..... مش عارفه تلم هدومها ف شنطتها

ولا تستني  تشوف  ايمن  هيطردها  ولا لأ..... كانت  محتاره... مشوشه

قالت لنفسها
( انتي  عايزه ايه يا بدر.... عايزه  تذلي  نفسك  ليه  وتتحايلي  عليه  عشان  يسيبك  هنا ف بيته.... ولا  تمشي  دلوقتي بكرامتك  وتوفري  ع نفسك... الإهانة والتبريرات.... عايزه  تقوليلوا  ايه... انا  اسفه اني  سيبت  لك  نفسي ف لحظه  ضعف.... آسفه عشان  بحبك  من  سنين  طويله... آسفه عشان  عايزه  ااقضي  باقيه حياتي  جمبك  ولو  حتي  الخدامه  بتاعتك.... عايزه  تعملي  إيه... وتعمليه  ليه... عارفه  انك  بتعشقيه.... بس هوه  عمره  ما  هيبص لك ابدا.... وانتي  واثقه  من  كده... اكيد  هوه  بيلعن  نفسه  دلوقتي عشان  لمس  الخدامه بتاعته.... فوقي  يا  بدر  انتي  قطر  الحياه والجواز  فاتك خلاص... انتي  كبرتي  وكنتي  بترفضي  شباب  اتقدموا لك  عشان  قمر... ودلوقتي خلاص قمر  اتجوزت.... ارجعي  بيتك  وعيشي  واشتغلي  بكرامتك عند  ناس  تانيه... ف  مكان  بعييييد  عن  أيمن... عشان  تقدري  تكملي  الأيام اللي  جايه ف  حياتك   ويمكن  يتقدم لك  واحد  ابن  حلال زيك... اتجوزيه  وعيشي  زي  باقيه البنات... وسيبك  من  الحب  اللي  عايزه  تفني  حياتك  عشانه... فوقي  يا  بدر  قبل  فوات الأوان)

بدر  مسكت  شنطه  هدومها  بتصميم.... لكن رغم  المحاضره

الطويله  اللي  ادتها  لنفسها... لقت  ايدها  بتسيب  الشنطه... قالت  تاني

( ط وانا  ليه  استعجل... يمكن  ايمن  ما  يطردنيش... انا  هنزل  اكلمه  وبرضو  بكرامتي.... هقوله  انا  عايزه  استقيل   واشوفه  هيقولي  ايه... دا  احسن  حل  عشان  ما  اأهنش  واذل  نفسي... واعرف  برضو  هوه  شايفني  ايه  دلوقتي.. ولا  بيقول  عليا  ايه!!!!!!!)

نزلت  بدر  بتصميم... دخلت  مكتبه  ملقتهوش... خرجت  منه .. لكنها

سمعت  حد  جه... خرجت  تبص.... لقت  راجل  كبير ف السن... فتح  باب  السرايا  ودخل

استغربت.... هوه  كمان  استغرب  قرب  منها  ياسر  وسألها

(انتي مين)

#قلوب_لا_تعرف_الرحمه #فريده _احمد_فريدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن