Luka x Marinette, czyli ship przez jednych kochany, przez innych znienawidzony. Nazwa shipu to oczywiście Lukanette :>
Luka, o którego kłóci się pół fandomu, zadebiutował w odcinku Kapitan Hardrock, gdy pokazano nam po raz pierwszy zespół Kitty Section. To chyba było święto muzyki, w każdym razie był chyba jakiś konkurs czy coś (odcinek oglądałam dawno, mam nadzieję, że czegoś nie poprzekręcam). Wszystko odbywało się na statku rodziny Couffaine, więc Luki nie mogło zabraknąć, zwłaszcza że jest częścią zespołu.
Marinette spotyka go po raz pierwszy w momencie, gdy wchodzi do bodajże jego pokoju. Słyszy, jak Luka gra na gitarze i podoba się jej to. Wtedy on mówi jedną kwestię, która straszliwie mi się podoba: "Music is often simplier than words". Wygrywa też wtedy melodię całkiem nieźle odwzorowującą uczucia Marinette.
Potem następuje atak akumy, którego ofiarą pada mama Juleki i Luki. Nie pamiętam go zbytnio, ale wiem, że Luka martwił się o Marinette (nie mógł wiedzieć, że jest Biedronką), co było naprawdę kochane ♡
Resztę odcinka stanowi właściwa fabuła serialu, czyli wątek Adriena, a także scena, którą wielbią wszystkie yaoistki (więcej o tym w notce o Lukadrienie, serdecznie zapraszam!).
Na tym etapie nie shipowałam Lukanette szczególnie. Było mi w sumie obojętne, bo fangirlowałam Lukadriena.
Późniejsze wystąpienie Luki było w tle teledysku Clary w odcinku Frightingale. A potem był Frozer... Ach, co tam się odwaliło... Te dzikie akrobacje Lukanette na lodowisku to była scena szczerze mówiąc nieco żałosna. Ale to tylko wina twórców, bo gdyby wywalić moment podnoszenia Marinette i gdyby wyglądało to nieco mniej sztucznie, to wtedy byłoby spoko. A potem jeszcze ta znamienna scena, gdy Mari się wywala i Luka i Adrien chcą jej pomóc, a ona nie wie, którą rękę wybrać... Jeśli dobrze pamiętam, podniosła ją wtedy Kagami xD Nowy ship? ( ͡° ͜ʖ ͡°) W każdym razie wtedy już widzimy, że Marinette jest już nieco niestała w swoich uczuciach, choć mimo uczucia do Luki cały czas ugania się za Adrienem...
Niestety przed Silencerem Lukanette nie wywarło na mnie szczególnego wrażenia, Luka był nieco zlekceważony, a ship pominięty. Ale właśnie Silencer wszystko zmienił.
Przed emisją tego odcinka fandom, a w każdym razie jego część na serwerze Chat ML Wiki (chamska reklama, serdecznie go polecam wszystkim fanom Miraculum i nie tylko!) zakładała, że tam Marinette złamie Luce serce albo coś w tym rodzaju. Ale kto już widział, wie, że było zgoła inaczej! Dzięki Silencerowi wiemy przede wszystkim, że Kitty Section, nawet jeśli jest zespołem amatorskim, zajmuje się tym na poważnie, a Marinette odpowiada za ich kostiumy. Nie ma to jak fabuła!
Jeśli ktoś Silencera nie oglądał, to ostrzegam, że dalej są spoilery. Otóż, tam największe wredoty tego serialu, czyli Bob Roth i jego syn XY (1 - tak, oni są spokrewnieni; 2 - są gorsi od Lili xDD) kradną piosenkę i kostiumy Kitty Section. Cały zespół słusznie się wkurza, więc organizują akcję, w wyniku której Marinette i Luka spotykają się z Bobem, by walczyć o sprawiedliwość. Niespodzianka: nie udaje im się to, a akuma dosięga Lukę. I to jest już totalne aww, bo nawet jako Silencer nie chce zrobić Marinette krzywdy, a nawet wyznaje jej miłość. Niestety Mari nie ma czasu roztrząsać jego słów (choć Tikki zdążyła stwierdzić, że to jedno z najsłodszych wyznań miłosnych, jakie słyszała) i musi się przemienić w Biedrę, żeby pokonać WuCeta po raz kolejny. W sumie walka była ciekawa, bo tym razem to Biedrze się oberwało i straciła głos (Kot jest wtedy bezcenny, ale dobra, już się zamykam! Wiem, że notka o Ladynoir już była :< ~nawiasem mówiąc, poprzednie notki to w większości jakaś tragedia i korci mnie, żeby zrobić ich rewrite~).
Jednak już po całej tej akcji Biedrze i Kotu udaje się udowodnić przed całym miastem, że Bob ukradł Kitty Section stroje i piosenkę. Wszystko się prawie kończy, ale jeszcze ostatnia scena! Po tym wszystkim Marinette pyta Lukę, czy pamięta, co mówił jako Silencer. Ten boi się, że było to coś nieprzyjemnego i wychodzi tak, że powtarza jej swoje wyznanie, dokładnie w takich samych słowach.
Po Silencerze nie było już żadnych odcinków ważnych dla Lukanette, ale nastąpił taki, który zniszczył Adrienette! Mam na myśli Lalkarkę 2, w którym to epizodzie Marinette robi z siebie jeszcze większą idiotkę niż we wszystkich pozostałych odcinkach razem wziętych, a Adrien mówi jej, że jest w kimś zakochany. Od razu pomyślałam, że mówi o Biedrze, ale fandom twierdzi, że to równie dobrze może być Kagami... Tak czy siak, ona teraz wie, że Adrien kocha się w kimś, kto nie jest nią (a może jest <Biedra, ekhem>, ale to nieważne), więc to może sprawić, że choć na chwilę go sobie odpuści i zwróci się ku Luce... Mam taką straszną nadzieję, że chociaż przez chwilę zobaczymy ich jako kanon! (A najlepiej całujący się kanon, aww).
Jak się domyślacie, wyjątkowo pokochałam ten ship. Przede wszystkim dlatego, że uczucie Luki do Marinette jest tak na poważnie (no i ani razu nie wydawał się zainteresowany Biedrą, yas). Mari też się spoko zachowuje w tym shipie, bo mimo rumieńców umie się przy nim normalnie zachować (rumieńce to podstawa każdego OTP, okej?). I przede wszystkim oni naprawdę rozmawiają! Nie to co z Adrienem, przy którym nie potrafi zdania wypowiedzieć (chyba że on udaje rzeźbę, a ona go jak ostatnia idiotka całuje, ale chyba zrobię osobną notkę na falę hejtu na Adrienette).
Także, jak możecie wywnioskować, Lukanette mówię głośne TAK! A co Wy sądzicie o tym shipie?
Tu polecajcie jakieś fajne ficzki o nich c: Magiczny dwukropek:
PS Wiem, że w mediach to Luka z Biedrą, ale ten obrazek tak bardzo wpadł mi w oko, że aż go zostawię <3
PS2 Ta piosenka w mediach to Words, śpiewana przez F. R. Davida. Umieściłam ją tutaj, bo uważam, że idealnie pasuje do Lukanette (błagam, niech ktoś uzdolniony zrobi z nimi do niej AMV!).
PS3 Tak, w końcu wróciłam. Kto się cieszy? Postaram się częściej niż raz na rok wrzucać tu notki, zamierzam się przede wszystkim zabrać za brakujące shipy z Miraculum, wylać nową falę hejtu na Adrienette, a potem dodać parki ze Suite Life (Cody i Bailey mym OTP i nic tego nie zmieni). Enjoy!
CZYTASZ
Klub Shipperów
De TodoBo chyba każdy lubi shipować postacie, nie? *słyszy milion odpowiedzi ludzi, którzy nie lubią shipować, ale je ignoruje* To skoro każdy lubi shipować, to dlaczego by tak nie zebrać wszystkich shipów w jednym miejscu? Tak, zgadliście, Klub Shipperów...