فى مساء يوماً ما .
يجلسون فى الحديقة يتناولون الكنافة والقطائف.
الجدة مجيدة: انتى فى الكام يا نونى دلوقتى؟نون سين: واللهى يا ميجو انا مكنش فى دماغى موضوع الحمل دة ...لما اتخانقت مع أدهم بعدها كنت بحس بتعب روحت كشفت والدكتورة قالتلى انى فى بداية التالت.
مى:طيب يبقي لازم نروح بقي لدكتورة عشان تكشفى.
نون سين: واللهى يا مى مش عارفة ....هبقي اقول لأدهم وهاروح.
شردت مى وتشدقت بحزن: كنت هجيب بنوتة....كان نفسي اوى ربنا يكمل الحمل على خير.
رغبت نون سين فى تخفيف الاجواء: اية وانتى مش عاجبك مجيدة ولااية.
مى: لا طبعا مجيدة دى نور عينى .....بس اهو الحمد لله بقي.
مجيدة: احمدى ربنا على كل حاجة يا مى ....ربنا وحدة اللى كان يعلم لو كان الطفل دة جه كان هيبقي عامل ازاى.
مى:الحمد لله يا تيتا.
مجيدة: اومال حور فين يا ولاد؟
نون سين: بتريح شوية فوق انا قولتلها اننا نزلين وهى هتنزل شوية كدة.
مجيدة:والبهاوات فين؟
نون سين: أدهم فى الشركة...وأرسلان فى موقع بيتمم على حاجات ومجد بيتمم صفقات.
مجيدة:ربنا معاهم.
قاطعهم نزول حور جرياً : البنات فين؟
نون سين: بنات مين ...البنات كلهم فوق.
حور:محدش فوق من البنات.
ضربت مجيدة صدرها: يالهوي العيال راحت فين؟!
حور بأرتعاش: معرفش انا رحت اشوف البنات لقيت مجيدة بنت مى نايمة ومش بتصحي وعمالة احاول أصحيها مش بتصحي والاتنين مجيدة التنين مش موجودين ودورت عليهم فى الفيلا كلها مش موجودين .
قامت مى ونون سين يجروا الى الداخل وحور اسندت مجيدة وذهبوا خلفهم ....صعدوا الى غرفة الاولاد دخلوا فوجدوهم يلعبون بلاى ستيشن.
جاد: في حاجة يا مامى؟!تظاهرت نون سين بالهدوء:لا لا يا حبيبى مفيش حاجة..انا انا كنت بطمن عليكوا مش أكتر يلا خلى بالكوا من بعض.
خرجت مرة أخرى واغلقت الباب خلفها و ذهبت نحو غرفة الفتيات .
نون سين: لقيتوهم.مى وهى ممسكة بأبنتها النائمة وتربت على وجنتها : لا ملقناش حد .
جلبت نون سين زجاجة مياة وبدأت ترش قطرات على وجه مجيدة ..لحظات واستيقظت مجيدة صرخت فأحتضنتها مى:مالك بس يا حبيبتى اية اللى حصل؟
مجيدة ببكاء :مامى راجل كبير وحش جه وخد مجيدة.
تافجئوا بصوت أدهم من خلفهم :خدوا مجيدة مين ومين دول وفى اية؟
أنت تقرأ
شقاوة حب(الجزء التانى )
Romanceتعالوا نكمل الشقاوة بتاعة اطفال ابطلنا ولغاية ما يكبروا ونضحك معاهم... بس شخصية تيتا مجيدة المحبوبة جدا من الكل ممكن متكملش معانا لغاية آخر الجزء. **ممنوع النقل بدون آذن ** بداية الكتابة :1\7\2019 نهاية الكتابة :4/8/2019 Cover by :xKoK_tommox