عند تيالين استيقظت وراتدت ملابسها ونزلت لتذهب الى الجامعه وجدت المنزل مازال يعمه الهدوء فخرجت ...وصلت الى الجامعه ودخلتها .
ما ان سارت خطوتين حتى وجدت شخص يقف خلفها ..ويرمى كلامه كشخص يصم الكلام .
: أنسه تيالين انا بحبك وعاوز اتقدملك ونعمل خطوبة ونفرح ونبل الشربااااات.التفتت له ببلاهة وتشدقت.
تيالين : نعم !!الشخص : سورى على اللى قولتة بس مكنتش هقدر اقطع الكلام .
تيالين : اه طيب عن آذنك بقي .
تشدق مسرعا : استنى بس اية رائيك فى الكلام اللى قولته.
تيالين : رأى فى اية يا دكتور نادر .
نادر : بحبك يا آنسه تيالين وعاوز اتقدملك .
نظرت له من اسفله الى اعلاه.
تيالين بحدة : ودة عشان تلعب بيا ولا اية بالظبط.رد هو بخوف من فقدانها : لا لا واللهى انا معجب بيكى جدا ونيتى شريفة واللهى.
تيالين : ومش خايف منى على كدة؟!
رد بتلقائية : أخاف من اية هو انتى بتعضي.
تيالين : لا مش بعض بس انا عندى عين وعين يعنى ممكن اكون ملبوسة لسمح الله مثلا.
نظر الى عيناها : وهو دة اللى مخلينى متمسك بيكى ...عشان عاوز عيالى يبقوا زيك.
نظرت له بخجل : طيب ابقي اتقدم .
نادر : طب اتقدم ازاى انتى مش هتساعدينى ؟!
تيالين : لا مش هساعد حضرتك ...اتصرف انت بقي.
تركته وذهبت وهو ينظر لها بتعجب...
بعد ساعه حان موعد المحاضرة الخاصة به .
بدأ هو فى الشرح وهو ينظر الى جميع الطلاب وهى ليست بينهم ...دقائق وسمع طرق على الباب ودخل طالب.
الطالب : انا أسف يا دكتور على التأخير مخدتش بالى واللهى.نادر بغضب : انا مبحبش حد يدخل بعدى دة اسمه استهتار.
الطالب : اول واخر مرة يا دكتور.
نادر : طب اتفضل ادخل واقف ورا خالص متقعدش لغاية أخر المحاضرة عقاباً ليك.
دخل الطالب وفعل ما أراد نادر....بعدها بنصف ساعة دق الباب مرة أخرى وأدخلت هى رأسها.
تيالين برقة مقصودة : انا أسفه على التأخير.نظر لها بسرعة : كنتى فين...قصدى اتأخرتى لية ...لا لا قصدى دة استهتار وو وحلاوة لا قصدى وعدم تحمل مسؤلية.
حركت رأسها بسرعة وهى _ بتسبل _ بأعينها : سورى بجد.
وقع قلبة من حركتها فتشدق : طب اتفضلى وبعد كدة بلاش تأخير ...وانت اتفضل اقعد ..العفو عند المقدرة برضو..
___________________________
بعد مرور عدة أيام ..
عند جاد ....دخل غرفة الجدة مجيدة وجلس بجانبها.
مجيدة : عامل اية يا جاد؟
أنت تقرأ
شقاوة حب(الجزء التانى )
Romanceتعالوا نكمل الشقاوة بتاعة اطفال ابطلنا ولغاية ما يكبروا ونضحك معاهم... بس شخصية تيتا مجيدة المحبوبة جدا من الكل ممكن متكملش معانا لغاية آخر الجزء. **ممنوع النقل بدون آذن ** بداية الكتابة :1\7\2019 نهاية الكتابة :4/8/2019 Cover by :xKoK_tommox