مسك يدها ودخل بها وجدوا الوضع فى غاية التوتر.
أدهم تجلس بجانبه نون سين ويظهر على ملامحهم الارتباك ومجيدة وزوجها سيف يجلسون ويظهر على وجوهم الخوف.
وجاد يقف أمامهم كالأسد الجائع لكن علامات الهدوء المصتنع ظاهرة على وجهه.جاد موجهاً الكلام الى نادر : أسمك نادر طارق الشامى.
نادر :صح دة فعلا اسمى.
جاد :اية علاقة ابوك بأبويا.
نادر :مش فاهم يعنى اية؟
جاد :يعنى انا انهردا اتعبتلى صور محاضر عملها ابويا فى ابوك ومحاضر عملها ابوك فى ابويا.
نادر :عادى بابا كان من رجال الاعمال وممكن كان فيه منافسة بينه هو وعمى.
جاد :مش ناوى تقول حاجة انت يا بابا.
أدهم :عاوز تسمع اية يا جاد.
جاد :عاوز اسمع الحقيقة.
أدهم :ماشي يا جاد... كان فية بنا عداوة وبعدها بفترة هو سافر ومظهرش تانى غير وهو بيتقدم لتيالين.
جاد :ومقولتش دة لية ساعتها... ازاى تسلم بنتك لبنت عدوك.
أدهم: كان عدوى والشغل حاجة والحياة الرسمية حاجة تانى.
جاد: بس انا مش راضي عن كدة.
نطق نادر :وهو انت متعرفش ان اختك متجوزانى انا مش متجوزة ابويا اللى بينه وبين ابوك عداوة.
جاد :انا أخاف على اختى منك.
نادر: انت لو خفت من الدنيا كلها انا مينفعش تخاف منى... دى لو هنقذها من ضرر وهيكون آخر نفس فى حياتى هضيعه على انقذها.
جاد :طلقها يا نادر.
شهقت هى وتمسكت به أكثر تحتمى به... مسك طارق بكفها ليبثها الأمان : وانا مش هطلق واللى عندك أعمله..
جاد :يبقي هتطلع ميت من هنا.
تيالين: جاد نادر مش طارق يا جاد انا بحبه ومش عاوزة اطلق منه.
جاد :مش بمزاجك يا تيالين.
ظهر صوت أدهم العالى من خلفه :ولا بمزاجك يا جاد... انت فكرت نفسك كبرت علينا ولا اية... مش بمزاجك انه يطلقها انت فاهم ولا لا.
جاد :وانا مش هخلى اختى تتجوز واحد عشان ابوة ينتقم منك.
صاح نادر بغضب :انت مجنون ولا مختل عقليا يا عم انت.
نون سين:جاد تيالين مش هتطلق من نادر انت فاهم.
جاد :اوعوا تكونوا خايفين منه مثلا.
نادر: اعرف انت بتتكلم ازاى يا جاد.
سدد جاد له لكمه جعلت الدماء تنزل من انفه رد له اللكمه نادر فنزف جاد ايضا من آنفه
صرخ أدهم بحدة :بس يا حيوان انت وهو.
أنت تقرأ
شقاوة حب(الجزء التانى )
Romanceتعالوا نكمل الشقاوة بتاعة اطفال ابطلنا ولغاية ما يكبروا ونضحك معاهم... بس شخصية تيتا مجيدة المحبوبة جدا من الكل ممكن متكملش معانا لغاية آخر الجزء. **ممنوع النقل بدون آذن ** بداية الكتابة :1\7\2019 نهاية الكتابة :4/8/2019 Cover by :xKoK_tommox