Pov: Shawn
Samen met Skyler lig ik op de bank. Haar hoofd ligt op mijn borst wat echt een ongelooflijk fijn gevoel is. We liggen in stilte, alleen onze ademhaling is te horen. Het is al best wel laat in de avond dus er is een kans dat Skyler al inslaap is gevallen op mij. Zachtjes haal ik mijn hand door het golvende haar van Skyler.
'Shawn' vraagt Skyler zachtjes. Ze sliep dus nog niet of ik heb haar wakker gemaakt. 'mmh' zeg ik om te laten weten dat ik haar gehoord heb. 'Mag ik iets vragen' vraagt ze. Eigenlijk heeft ze dat nu al gedaan maar aan haar toon te horen is het serieus, dus geen tijd voor een grapje. 'Altijd' ik wrijf over haar wang met mijn duim om haar gerust te stellen. 'Hoe weet je wanneer je wat moet doen.'
'Uhm...iets meer uitleg?'
'Neem die ene dag dat ik vertelde over mijn depressie, je wist precies wat je wel moest doen en wat niet of neem vandaag de gebeurtenis met Mike j-' legt ze uit tot ik haar onderbreek. 'Wacht Mike? Als in je ex-Mike' komt er net niet schreeuwend uit. 'Ja.'
K*t k*t k*t, het is allemaal mijn schuld. Als ik die hufter niet had binnen gelaten had Skyler nu ook geen zorgen. Als ik eerst naar zijn naam had gevraagd was hij nooit binnen gekomen maar nee ik ging weer akkoord met "gewoon een vriend van", k*t. Wat als Skyler nu een trauma krijgt, dan is dat alles mijn schuld.
'Shawn, luisterde je wel' haalt Skyler me uit m'n gedachte door nog extra op mijn borst te kloppen. 'Sorry' verontschuldig ik me. 'Wat ik net dus zei is: Met dat Mike gebeuren wist je ook meteen hoe je het beste kon reageren en als ik nerveus of zo ben weet je ook precies wat het beste is, hoe?' Ik schraap mijn keel en denk kort even na wat ik ga vertellen.
'Ik heb je toch verteld dat ik een psycholoog opleiding heb gedaan?' Skyler knikt als teken dat ze dat nog weet.
'Nou daar kregen we dus verschillende onderwerpen om te behandelen, want je moet wel als psycholoog weten wat je moet doen en niet alleen een luisterend oor hebben. En we kregen dus een keer iemand die ongeveer hetzelfde had meegemaakt en zij ging toen vertellen hoe je het beste kan reageren op het slachtoffer. En over jou geruststellen is gewoon makkelijk want ik weet hoe je in elkaar zit' lieg ik. Niet alles is gelogen alleen het verhaal over de ''aanranding'' maar dat hoeft ze niet te weten. Nog niet in ieder geval. Eerst maar kijken of ze nog bij me wil blijven na het incident met Mike.
'Waarom ben je eigenlijk gestopt met die opleiding?' Uit alle vragen die er bestaan kiest ze die ene die ik liever niet beantwoord. 'Mmh gewoon' zeg ik schouderophalend.
Skyler tilt haar hoofd op om naar me te kijken, ik weet dat ze me niet geloofd als ik haar blik zie maar ze zegt er niks over. Waarom zou je ook iemand geloven die geen "echte" rede heeft om te stoppen, in ieder geval niet de reden wil zeggen.
************************************
539 woordenJaja een hoofdstukje op zaterdag. Ik ga morgenochtend rond 6 uur op vakantie dus daarom komt vandaag het hoofdstuk online😊 Ik weet alleen niet hoe goed de wifi op de camping is maar ik ga m'n best doen om volgende week ook een hoofdstuk online te krijgen😁💕
JE LEEST
My Singing-career
Teen FictionDit is deel 2 van My roommate. Het is handig als je die eerst leest. Hoeveel problemen, roddels en irritaties kom je tegen als je steeds bekender wordt? Is het wel leuk om bekend te zijn?