Hier volgt een korte beschrijving/uitleg van de bovennatuurlijke karakters in dit verhaal. Als er (aarts)engelen/demonen bijkomen, update ik het en voeg ik ze toe. Ik doe dit om een beetje duidelijkheid te creëeren over welke (aarts)engelen/demonen er zijn en welke krachten ze hebben.
Aartsengelen:
Uriel - Engel der strijd; kan de bliksem beïnvloeden en is befaamd voor zijn gevechtstechnieken. Uriel was oorspronkelijk alleen aartsengel van oorlog, en nam de belangrijke beslissingen, maar door de gebeurtenissen met Sariël moest hij zijn taken overnemen.
Rafael - Engel der genezing; kan iedereen met zijn aanraking genezen, behalve zichzelf.
Gabrielle - Engel der liefde; kan in de harten van mensen kijken en hun ware gevoelens zien. Kan schijnliefde creëeren, maar géén ware liefde.
Raziël - Engel der wijsheid; kan gedachtenpatronen oppikken. Raziël heeft ook soms last van toekomstvisioenen.
Remiël - Engel der zielen; brengt de zielen van overleden mensen naar Hemel of draagt ze over naar de poorten van Hel. Remiël is de enige aartsengel die dicht bij de poorten van Hel mag komen.
Raguel - Engel der rechtvaardigheid; kan zien of mensen liegen, en kan in het verleden kijken door een enkele aanraking. Raguel bepaald het lot van de zielen die Remiël overdraagt, en van de levenden die een misdaad hebben begaan.
Sariël - (originele) Engel der strijd; was de rechterhand van Raguel, en kon het leven uit mensen trekken met zijn gedachten alleen. Hij bracht de uitspraken van Raguel tot werkelijkheid.
Michael - Engel van het universum. Hij is de machtigste engel en velt oordelen, ondanks de taken van zijn broeders. Hij is de 'ultieme' engel, met alle krachten in een gebundelt. Hij hanteert ook het Zwaard, dat hem de kracht geeft om de waarheid naar boven te laten komen.
Engelen:
Xandra - Geliefde van Sariël en hofdame van Arielle, tijdens haar tijd als haar 'eerdere' zelf.
Demonen:
Azrael - Rechterhand van Lucifer. Hij was eerst de aartsengel der dood, maar stapte over naar de kant van Hel...
Lilith - Arielle's moeder, en een heel erg sterke demon. Ze is helaas vermoord door twee engelen, heel erg lang geleden, net nadat Arielle geboren werd.
JE LEEST
Skyfall #1 [Nederlands] [Netties2016] [herschrijven]
FantasyDeel een in de Falling Skies serie. Hoogste rating: #6 fantasy! L E T T H E S K Y F A L L Arielle Winters, een doodnormale, zeventienjarige, ongemakkelijke tiener, weet dat ze nóóit zal opvallen. Ze heeft maar twee vrienden, die overigens ook...